En frasig våffla med hjortronsylt och grädde är såå gott!! Men våffeljärnet som jag har nu blir inte riktigt varmt så skulle gärna vilja vinna detta våffeljärn för att få njuta av frasiga våfflor igen!😍

2. Den kan förvaras stående.

U Ulrika M.M skrev:
Nu har du chansen att vinna våffeljärnet Double Joy från Wilfa!
[bild]
Det är få saker som slår nygräddade våfflor och med Wilfas våffeljärn i din ägo är positionen som våffelmästare säkrad. Double Joy kommer garanterat ge dig gyllene, frasiga och helt perfekta våfflor. Detta våffeljärn steker 2 x 5 våffelhjärtan och varje våffla har en diameter på 20 cm. Vi utser 2 lyckliga vinnare, stort lycka till!

Värde (1299 kr x2)

Gör så här för att vara med och tävla:
  1. Motivera varför du vill vinna.
  2. Besvara frågan: Hur kan Double Joy förvaras för att spara värdefull plats i köket?
Svaret hittar du här.

Vinnaren utses fredag 15/3.

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Wilfa för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Älskar våfflor! Järnet jag har gräddar ojämnt så omöjligt att få till bra våfflor med det. Hade varit jättekul att vinna ett nytt våffeljärn så man kan få till det rätta fraset.
Våffeljärn kan förvaras stående för att ta mindre plats.

U
Då var tävlingen avslutad. 🙂

Kul med så många våffelsugna tävlande - tufft jobb att utse dagens vinnare!

2 två tävlande som tar hem vinsten idag och får varsitt nytt våffeljärn i lagom tid till våffeldagen är:

@swirve inlägg med #3 och @engs med inlägg #26 🥇🥇

Stort grattis till er båda 🥳🥳, era vinster kommer att skickas direkt från Wilfa.

engs
Wohoo! Tackar tackar! Återkommer med recension från mina våffel-gourmander till barn.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
S
Åh shit! Kul! Då ska jag göra en riktigt smarrig mat-våffla! Våffelsmet med öl istället för vatten o sen toppa med räkor, ägg, rödlök, smetana och en klick rom! :)

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
Då var tävlingen avslutad. 🙂

Kul med så många våffelsugna tävlande - tufft jobb att utse dagens vinnare!

2 två tävlande som tar hem vinsten idag och får varsitt nytt våffeljärn i lagom tid till våffeldagen är:

@swirve inlägg med #3 och @engs med inlägg #26 🥇🥇

Stort grattis till er båda 🥳🥳, era vinster kommer att skickas direkt från Wilfa.
Kan du fixa så att inte länken till en bild på en vit låda som det kommer droppande vatten från (på förstasidan) pekar på denna artikel?

Edit: Rubriken är "

Forum: Vad är det här för liten låda på toan?

"
Du kan ju prova att klicka på texten ovan...

U
pacman42 pacman42 skrev:
Du kan ju prova att klicka på texten ovan...
Ja, där hade det blivit alldeles tokigt. Fixat nu! Tack för att du uppmärksammade detta👍

• Gilla
AMR74
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
Ja, fär hade

Ja, där hade det blivit alldeles tokigt. Fixat nu! Tack för att du uppmärksammade detta👍
Så lite så.

engs
Nu är våffeljärnet testat på ett hemmavarande barn pga förkylning. Våfflorna får större diameter men tunnare än vårat gamla järn. De blir betydligt jämnare gräddade också.

Frasighet har jag svårt att uttala mig om då vi har ägg i smeten, och ganska mycket, (pga tidigare allergi hos ena barnet bör man få i sig det man varit allergisk mot, så inte kroppen glömmer att ämnet är ofarligt. Vilket är en stor del av poängen med våfflor till lunch för oss).

Men jag skulle gissa att de skulle bli fina frasvåfflor då de är så tunna, får testa göra våffelhjärtan som förrätt vid tillfälle. Sån klassik med rom, rödlök etc.

• Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.