Byggahus.se
Bettan74
Bettan74: [citat] Det vore spännande att veta vad som hänt sedan 2013. Fick du bra vitsord efter avslutad praktik? Fullföljde du utbildningen? Och om så är fallet, jobbar du i byggbranschen idag eller har du helt bytt inriktning?
27 svar · 17,5k läst
imported_Benno
imported_Benno: Lusthus är vackert i rätt miljö. Grillkåta låter vulgärt redan på namnet. :)
2 svar · 1,3k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Ni är nog lite fel ute nu. Detta är ett konsumentforum, inte en sajt för producenter, leverantörer och entreprenörer.
1 svar · 1,0k läst
S
Stefan1972: nja finns skoluppgifter som är tvärtom idag och svaret kan ju lika gärna vara att man inte kan ge svar på frågan eftersom relevant information saknas. Man måste ju tänka logiskt också och inte fastna på att allting måste ha ett svar baserat på uppgiften. En typ av kuggfråga alltså. Finns ju nåt känt japanskt exempel på nätet som förbryllat många men som i slutändan inte går
11 svar · 5,0k läst
windestal
windestal: [citat] Oj vad svårt det ska vara för vissa att erkänna att man hade fel/uttryckte sig fel :rofl: Nu lämnar jag den här diskussionen iaf, tycker min poäng framgått klart.
19 svar · 2,5k läst
H
hempularen: Som sagt väldigt många inom mjukvaruutveckling är ingenjörer. Men vill du ha variationen så är det kombinationen ingenjör och mjukvara som är lösningen (personlig uppfattning). Jag börjar närma mig pension nu, men jag har arbetat med hårdvarunära programmering under hela min karriär, hade en period där jag sysslade med teknisk försäljning också då var jag VD för ett
10 svar · 3,3k läst
S
: Håller med där..
8 svar · 1,6k läst
useless
useless: Ja, då är det högskolekurser inom byggnadsteknik-/byggingenjörsprogrammet då ska leta efter. Vill du ha någon form av examen så blir det lite mer att lösa runtomkring. Kolla med nån högskola som har den typen av utbildningar vilka kurser som ingår och se om/vilka som går att läsa på distans.
4 svar · 3,1k läst
D
Designingenjör_två: Hej! Vi är två designingenjörsstudenter som läser sitt sista år och har ett examensarbete att genomföra nu under det sista halvåret. Vi genomför just nu en undersökning av badrumsmiljö. Alla svar är anonyma och kommer enbart att vara till för oss att studera och dra slutsatser om och kommer inte lämna skolans område. Undersökningen tar cirka 5 minuter och alla som har ett badrum
0 svar · 1,3k läst
K
Kallebo: Det kändes som att det ställdes lite väl få frågor för att ni ska kunna dra några slutsatser.. Vi har redan ett komplementshus i form av garage, verkstad och hobbyrum så skulle vi bygga ytterligare ett skulle det vara för att hyra ut. Men först på tur står egentligen ett växthus så vi kan driva tulpaner på vintern..
5 svar · 1,2k läst
simonal
simonal: Kul projekt! Svarat och klart! =) Hoppas det hjälpte!
1 svar · 1,1k läst
P
PelleellerSebbe: [citat] Bor i stockhom
8 svar · 2,1k läst
·
Immobil
Immobil: Sketchup: https://www.sketchup.com/sv Citat från hemsidan: SketchUp gratis är den mest tillgängliga SketchUp-versionen som vi någonsin har skapat. Den laddar i en modern webbläsare i vilket operativssystem som helst, så du kan köra modellering på Chromebooks och Linux idag.
1 svar · 1,6k läst
A
AlexJ: Hej! Var med och utveckla framtidens byggande! Genom att svara på enkäten här: https://goo.gl/forms/fCFnkvw6mcpd0Uzy2 Vi är tre studenter vid Luleå tekniska universitet som undersöker behovet av ett visualiseringsverktyg för hus/villor. Vi skulle uppskatta om ni tog er tid att svara på vår korta enkät (enkäten är anonym!). Den tar bara ett par minuter att genomföra. Tack på förhand!
0 svar · 1,0k läst
D
Daniel 109: Det bör du nog klura ut själv. Att bara klistra i. Ett svar som någon givit dig leder ingen vart. Jag ger inte färdiga svar på skolfrågor.
6 svar · 2,7k läst
·
Abdelmomen
Abdelmomen: Är det ett bra förslag? Förslaget handlar om hur kan man implementera BIM i byggbranchen på ett effektivare sätt än det görs idag, dvs att utnyttja varenda funktion i BIM och som ger en verksam byggprocess. Arbetet kommer att ha en fokusera på hur BIM används idag och vilka krav som ställs för tillämpningen. Låter det bra?
11 svar · 3,5k läst
O
Ollehoff: Hej alla, Sitter och pluggar fukt och fastna på en grej och hoppas att jag kan få hjälp här. Jag hänger med tills det som står inom den blå cirkeln. Hur fick de fram 2.1 kg/m. Tror att man ska använda Δw = (å+å)/(Δ)∙Δt. Men vet inte vad jag ska stoppa in Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig med det. Fråga https://imgur.com/JjTGr2Z Lösning
0 svar · 1,1k läst
Huvudbrytaren
Huvudbrytaren: Vi hempulare har inte alltid proffsarbetskläder. Jag har tex bara ett par skyddsskor annars använder jag vanliga jeans och skjortor som jag inte är så noga med.
2 svar · 1,3k läst
H
hempularen: Nu vill jag komma med kritik. Undersökningen kändes väldigt tunn, Svarsalternativen var lite för "simpla". För mig är referenser A och O, och det återspeglas i svaren. Men när jag tittar på en hantverkarhemsida så kommer det ändå i andra hand. Först måste jag få en uppfattning om att det är en firma jag överhuvudtaget vill titta närmare på. Och då är det helt andra saker som
3 svar · 2,0k läst
·
R
RebeccaAxelsson: Hej! Vi är tre studenter som gör ett arbete angående trender i byggbranschen och vi behöver din hjälp! Har du planer på att bygga hus i framtiden? Svara gärna på vår enkät: https://sv.surveymonkey.com/r/ZVTGGD3 Tack på förhand!
0 svar · 1,1k läst
BirgitS
BirgitS: Min erfarenhet från andra forum där elever har kommit med skoluppgifter är att de i stort sett bara får bra svar när de presenterar ett första utkast till svar, frågar om det är så man ska tänka/räkna eller är det på det där andra sättet, inte när de förväntar sig att någon annan ska göra deras skoluppgifter helt och hållet.
7 svar · 2,5k läst
Mikael_L
Mikael_L: Om du tar arean för bara väggen då? Går det att räkna ut då. Det är ju liksom ingen magiskt eller så, både väggar och tak lyder under samma fysikaliska regler.
3 svar · 2,3k läst
Mikael_L
Mikael_L: Är det också en fråga i din utbildning?
2 svar · 1,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: Svaren borde ha något att göra med det kursavsnitt ni just gått igenom. Det brukar inte löna sig att sova sig genom utbildning.
6 svar · 1,1k läst
B
Byggarn33: Ja, Findus inlägg är riktigt bra. Edit: lyssna på alla inlägg! Mina tips: Se dig omkring om det finns nåt att göra, det finns det alltid. Fråga gärna: vad kan jag göra, om det inte känns som du stör. Se hur han du jobbar med arbetar, försök tänka, vad behöver han härnäst och var beredd med dom grejerna. Iaktta och lär. Stå inte med händerna i fickorna, sitt inte och titta.
7 svar · 2,7k läst
·
G
Ghaarib haji: [CENTER]jag vill jobba på köksmontör men jag vet inte vilgen utbildning behöver jag . finns någon som hjälper mig MVH GHAARIB[/CENTER]
0 svar · 1,7k läst
M
MBrodlova: Hej! Som en sista del på Psykologprogrammet i Lund skriver jag mitt examensarbete om mäns upplevelser av sexuell utsatthet, sexuella övergrepp och våldtäkt. Jag söker de män som har erfarenheter av sexuellt laddade händelser som skett mot deras egentliga vilja. Detta kan vara sexuella handlingar där man explicit uttryckt och visat att man inte ville delta men behöver inte vara det.
0 svar · 1,5k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Fahmy, jag tycker att du är lite velig. Bestäm dig för ett ämne. Håll dig till det och utforska mer utan att det går till överdrift. Som jag förstår det så borde uppsatsen vara färdig i maj/juni, så det är verkligen dags att sätta igång.
9 svar · 1,9k läst
Anna_H
Anna_H: [citat] Ja? Vad är det som är konstigt med det? Vi har en gubbe i ett radhus här som påstår att vår bevattningsanläggning går sönder när det varit torrt och varmt några veckor, för då börjar det strömma vatten i hans källare. Märkligt nog strömmar det flera kubik i minuten i kommunens dagvattenledning precis utanför utan att vår pump går.
7 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.