W
SBH: jag hoppas du besöker lite byggplatser.
2 svar · 8,9k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Hej Anton, Det är inte tillåtet att dubbelposta. Har därför raderat dina andra 10 inlägg om den här undersökningen.
1 svar · 5,8k läst
U
Uppsaladröm: Tänkte bara uppdatera och säga att vi hittat en byggingenjörsstudent som hjälpt oss med jobbet. Det blev toppenbra!
1 svar · 6,8k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: har också svarat.
4 svar · 6,1k läst
J
jonte32: Hej! Vi är en grupp studenter som studerar på Luleå Tekniska Universitet. Vi har i en kurs fått i uppdrag att utveckla en portabel arbetsbänk för hemmasnickare. Har du en sådan skulle vi uppskatta om du kunde svara på ett par frågor i denna enkät: https://docs.google.com/forms/d/1YPdGnRxyvmLC5zDTseyldN_rIRbJFsLKbxZ_FRvuAF4/viewform?usp=send_form Tack på förhand!
0 svar · 6,2k läst
P
para: Leta upp ett lämpligt hus på hemnet. Energideklarationen brukar finnas i mäklarannonsen. När ni sen har adressen kan ni gå till stadsbyggnadskontoret och kopiera ut ritningarna.
1 svar · 5,9k läst
P
Poxeman: Jag tänkte inte på att min siffra var från 2010-2011 och Göteborgstrakten. Skönt att det går uppåt :-)
9 svar · 14,9k läst
E
Ewald: Okej, tack för tippset! Har lagt till länken till mina favoriter!
10 svar · 8,4k läst
F
Felde: Jepp, familj i Stockholm så behöver stanna där. Vidare så har jag bara 2 års studiemedel kvar vilket utesluter en Uni utbildning. YH är det som finns kvar. Från med i år så kräver tv myndigheten att man skall ha branscherfarenhet för att söka till nackademin byggingenjör. (Även om inte branschen tycker det) av någon anledning krävs det inte i samma utsträckning för
4 svar · 7,3k läst
H
hanifkhan: Hur mycket mer skulle det då kosta att bygga det som lågenergihus (1/3 av energiåtgången) eller som passivhus? Antag en normalstor villa i Skåne.
5 svar · 15,1k läst
Villa vista
Villa vista: Mitt förslag är väldigt intressant om man är insatt, om du skulle nappa och är man/kvinna för utmaningen, så hör av dig för mer info
9 svar · 12,2k läst
E
Ewald: Mallen funkade inte. Det stod att du inte längre tar emot svar. Men interessant i alla fall ... att du vill utveckla skruvförpackningar. Jag har också idéer på vad man skulle kunna förbättra i byggvärlden. Hur gör du? Har du kontakt med andra företag? Att utveckla en etandard respektive att delta i standardiseringsarbete. Vet inte om det är enkelt eller inte ....
1 svar · 9,8k läst
H
Hubbe2: PM till dig funkar ej längre? kan ej svara.
4 svar · 8,8k läst
·
J
Jan-Å: Ju mindre regler påhittade av politiker, ju bättre liv lever jag. På min egen tomt anser jag mej ha rätt att bygga vad jag vill under förutsättning att jag inte utsätter ev grannar för fara, risk eller olägenheter av nåt slag. Inte heller miljön i allmänhet ska naturligtvis förstöras av det jag bygger men i övrigt tillför politiska beslut inget av värde. Även jag inser att det
3 svar · 9,5k läst
S
SBH: [citat] sämsta platscheferna är dom som inte varit byggare. som arbetsledare har jag fått gått runt på byggen och berättat lite vad som egentligen sker på ett bygge. tyvärr är det många byggare som inte vidareutbildar sig
9 svar · 24,9k läst
M
Matsson1: [citat] Vi började jobba på din idé. Tyvärr blev beslutet om krav på bygglov fördröjt så vi valde att släppa ämnet. Tiden började rinna ut och i alla hast tog vi ett beslut tillsammans med en föreläsare på skolan att undersöka arbetsmiljöfrågor. Närmare bestämt rollen som skyddsombud i små byggföretag. Det resulterade i en arbetsplatspolitisk diskussion med frågor om
11 svar · 13,0k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: [citat] Plugga till byggnadskonstruktör eller arkitekt istället....
5 svar · 11,4k läst
C
SBH: [citat] jag rekommenderar att du tar ett teknikiskt basår eller va det heter. så att du kommer in i studievana.
10 svar · 12,6k läst
B
b8q: Har gissat, men skulle velat att det specificerades om rördragning i badrummet ska vara utanpåliggande eller fällas in i väggarna, för det lär påverka priset.
1 svar · 9,9k läst
M
Martin Skog: Hej! Undrar om du fortfarande är student och vill ha utmaningar...?? Vi vill bygga ut våran altan, den ska gå runt huset och det ska fungera som en carport som man ställa bilarna under... Hör gärna av dig så kan jag mejla över planritningar med dwg-fil. Mejla mig gärna på skogen76@hotmail.com Ha det gott! MVH/Martin Skog [citat]
12 svar · 21,0k läst
mexitegel
mexitegel: Nu har jag svarat, hoppas det blir lite liv i holken :)
2 svar · 10,6k läst
cust3000
cust3000: Besvarat :)
6 svar · 13,3k läst
A
Ali Abdallah: Hej igen! Det är några dagar kvar att svara, jag skulle uppskatta det enormt om fler kunde delta! Det går jättesnabbt! https://www.webbenkater.com/s/dc58405 Tacksam på förhand! Mvh
4 svar · 8,2k läst
Student HKR
Student HKR: Hej KnockOnWood! Spännande då har vi läst många gemensamma ämnen. Ber om ursäkt om du tolkade mitt svar som en uppläxning det var inte min avsikt. När jag besvarar era frågor så vänder jag mig inte enbart till den som ställt den utan jag försöker även besvara den på ett sådant sätt så andra som kanske inte har din eller min erfarenhet av studier förstår hur jag resonerar. Jag
9 svar · 8,5k läst
H
husalskare: Hej! Vi upptäckte just nu, tack vare din kommentar, att "putsa om" inte vad korrekt inställd. Så här ser det ut nu när jag slår in 100 kvm fasadyta och "putsa om". http://dokus.se/?view=tool&cat=fasad&yta=100&work=putsa-om&estimation=40000&the_form=Utf%C3%B6r+kalkyl&cat=fasad&author=&captcha=&comment=
8 svar · 11,3k läst
G
GustavGBG: Nu fungerade den
3 svar · 7,6k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Flyttar tråden till delforumet Studenter.
1 svar · 8,0k läst
haavard
haavard: När jag praktiserade satte vi ut plattan, beställde betong m.m., och såg till att de som skulle göra den gjorde sin del av jobbet till rätt tid. (Enbostadshus, NCC)
1 svar · 6,7k läst
P
SBH: enda gånger begreppet med tum används i tal. på ritningar skall mm eller cm eller meter användas(mm är det vanligaste).
32 svar · 28,6k läst
B
Baskavoda: Okey, jag tänkte att produktionskalkyl är rena kostnader för TB är pålagt och att produktionsbudet är den del av totala kostnader som själva produktionen motsvara.
3 svar · 6,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.