Byggahus.se
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Ja, det har du rätt i. Jag får gå ut till experterna med en "varning" för frågor från lata studenter.
8 svar · 31,5k läst
·
J
Jarl Johansson: [citat] Tack för input. Det är av stor hjälp, sprid gärna vidare enkäten om någon är intresserad.
7 svar · 670 läst
V
VVS-enkät: Hej! Vi är en grupp studenter från Högskolan i Halmstad som just nu utvecklar en webbsida för försäljning av VVS-produkter till bostadsutvecklare! Vi är intresserade av att erhålla feedback av den generella användarupplevelsen när man handlar dessa typer av produkter online. Detta är endast för utbildningssyfte och är privat. Vi skulle vara väldigt tacksamma om ni tog er tid för
0 svar · 374 läst
H
heimlaga: Felpostning
4 svar · 3,8k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Den triviala delen, d v s om ett byggnadsverk uppfyller kraven i detaljplan borde ju vara framkomligt att lösa med en digital tjänst. Borde ju vara en onlinetjänst på kommunens hemsida där enskilda snabbt kan testa sina projekt på några sekunder utan att belasta bygglovsavdelningens medarbetare. När man sedan har OKat de delen så kan de subjektiva delarna i bedömningen lämnas
2 svar · 805 läst
namnbyte
namnbyte: [citat] Jag har, men sen är det kanske lite unikt att jobba med så pass stora datamängder som vi råkar ut för inom Telia. Där är det viktigt att det går så fort det kan, med kirurgisk precision och järngrepp på datahanteringen. Men är medveten om att min erfarenhet mest är baserad på vad som vanligtvis annars faller som undantagsfall. PHP var kanske inte det mest solida exemplet men
34 svar · 6,6k läst
D
Disktrasan: Resonera kring begreppen själv och försök lägga dem i ordning så ska du se att chansen till hjälp är betydligt större.
3 svar · 3,0k läst
N
NyfikenIngenjör: Tack för tipset! I nuläget vill jag dock endast testa mina kunskaper, jag känner att jag redan kommit en bra bit på egen hand. Men vem vet i framtiden kanske jag kan tänka mig att ta någon liknande kurs.
2 svar · 3,7k läst
B
: [citat] Är det inte bättre att du gör ett utskick till kunderns direkt, hellre än att skapa inte en utan två trådar på ett konsumentforum? Dessutom helt utan att beskriva bakgrund och syfte med examensarbetet.
1 svar · 1,9k läst
J
JPW: Snälla - SÖDRA är en skogsÄGARFÖRENING och inte en ”skogsorganisation” (vad nu det kan vara, kanske ett fackförbund för enter?).
4 svar · 2,5k läst
Student96
Student96: Hej! I samband med studier har jag tagit fram en E-enkät i syfte att samla information/fakta utifrån allmänhetens åsikter kring vad som är mest prisvärt mellan nybyggnation, eller renovering av hus. Informationen som ges utav enkäten kommer sedan att användas i en studie där jag försöker svara på frågeställningen: "Nybyggnation av Passivhus, eller renovering av hus med
0 svar · 1,9k läst
H
heimlaga: Som snickare och timmerman och småskogsägare tycker jag att du har glömt en viktig faktor. Möjligheten att välja virke. Köper man virke långt bortifrån får man vad de vill sälja oberoende av vad man behöver men köper man av en liten såg eller väljer ut det på rot i skogen då får man vad man behöver.
1 svar · 1,8k läst
SågspånPappspikEternit
SågspånPappspikEternit: [citat] Okej... Fråga 1: Korrekturläs! "Hur MÅNGA gånger per år", osv. Annars bra. Fråga 2: Svårt att förstå vad du är ute efter med din fråga, det är underförstått att det önskvärda svaret är att kommunikationen går ut på att hantverkaren informerar hela tiden. Det finns inget svarsalternativ för den som tycker att hantverkaren får sköta sitt, och inte behöver ringa stup i
7 svar · 2,5k läst
Wilhelm14
Wilhelm14: [citat] Du ställde inte frågan till mig heller, men jag har ändå viss koll på ämnet. Jag är högst tveksam till att överbliven betong krossas för att sedan användas i produktion igen, åtminstone i certifierad tillverkning med alla krav som är. Sen att det krossas för att säljas som fyllnadsmaterial vet jag görs på en del fabriker.
13 svar · 11,7k läst
·
S
Stubai: Tigersåg är oftast det dyraste alternativet när något skall kapas. Bladens pris kontra hållbarhet gör att kap per krona blir relativt högt. Därför använder jag sällan tigersåg och ser tigersågen som en nödlösning. Att ha en hållare för att kunna handsåga med ett tigersågblad skulle bli en nödlösningarnas nödlösning. Möjligen skulle jag kunna tänka mig att köpa en
13 svar · 2,7k läst
·
V
VRZ: [citat] Jag tar 2800:-/H för att förmedla denna kontakt. Jag tar swish & crypto
6 svar · 3,1k läst
·
U
Uffe A: Bra jobbat Det kommer att gå bra för dig Du har valt ett bra yrke där du kommer att möta nya utmaningar under hela din karriär. Lycka till i framtiden
8 svar · 4,0k läst
·
L
Linus Jönsson2: [citat] Tack så mycket ska testa
16 svar · 3,5k läst
M
Melvin12: [citat] Okej tack så mycket
3 svar · 2,3k läst
useless
useless: Förr eller senare går den sönder och då byter man.
3 svar · 2,1k läst
splinter
splinter: Hej @ElinSams, Skicka ett PM till mig och beskriv uppgiften mer i detalj så ska jag se om jag kan hjälpa dig. Bifoga eventuellt material/underlag.
2 svar · 2,3k läst
A
Alexander HB: [citat] Hehe, jo, jag skrev fel där :) Det du söker är https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rule_of_product eller https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Multiplikationsprincipen Med sex variabler får du 729 möjliga kombinationer, och med fyra variabler endast 81.
3 svar · 2,0k läst
O
oldah95: Hej jag är student på Halmstad Högskola jag pluggar byggingenjör med inriktning mot konstruktion. Jag skulle behöva hjälp med idé för examensarbete om den genomförbar eller om den behöves utvecklas? Jag har en idé för examensarbete som handlar om att göra en studie se hur användbar lastnedräkning i program som Revit. Mina primära frågeställningar är hur noga lastnedräkning i
0 svar · 1,9k läst
H
HEM2121: [citat] Har skickat ett PM till dig.
1 svar · 2,5k läst
SGJH
SGJH: Hej alla! Jag tillhör en grupp studenter från Luleå tekniska universitet som just nu jobbar för att ta fram en produkt kopplad till vattenanvändning. Vi är just nu i fasen att undersöka användarbehov. En del av undersökningen sker genom enkät och vi hoppas att några av er vill svara på den. Enkäten består av tre korta sektioner och tar mindre än 5 minuter att genomföra. Länk till
0 svar · 2,2k läst
F
Fredrik_90: [citat] Okej tack för svaret, några andra tips? Tar tacksamt emot dem
9 svar · 6,1k läst
U
Uffe A: Med den inställningen du visat här så hade jag på känn att det skulle gå bra (y)
133 svar · 22,4k läst
·
Appendix
Appendix: Nu ska vi inte hjälpa folk med deras skoluppgifter ävben om det är i just det delforumet :D [bild] Andreas skulle nog behöva prata med sin lärare och få stöd den vägen...
4 svar · 2,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.