Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. Marlen Eskilsson

Diskutera i delforumet Studenter

Ja, det har du rätt i. Jag får gå ut till experterna med en "varning" för frågor från lata studenter.
    Marlen Eskilsson · mar '12 · 8 svar · 23,5k läst
    ·
  2. Abdelmomen

Tipsa mig på ett examensarbete

Är det ett bra förslag? Förslaget handlar om hur kan man implementera BIM i byggbranchen på ett effektivare sätt än det görs idag, dvs att utnyttja varenda funktion i BIM och som ger en verksam byggprocess. Arbetet kommer att ha en fokusera på hur BIM används idag och vilka krav som ställs för tillämpningen. Låter det bra?
    Abdelmomen · 8d · 11 svar · 497 läst
  3. O

Fukthalts ändring - beräkning

Hej alla, Sitter och pluggar fukt och fastna på en grej och hoppas att jag kan få hjälp här. Jag hänger med tills det som står inom den blå cirkeln. Hur fick de fram 2.1 kg/m. Tror att man ska använda Δw = (å+å)/(Δ)∙Δt. Men vet inte vad jag ska stoppa in Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig med det. Fråga https://imgur.com/JjTGr2Z Lösning
    Ollehoff · 21d · 0 svar · 158 läst
  4. Asgarvad

Enkät Angående Arbetskläder

Vi hempulare har inte alltid proffsarbetskläder. Jag har tex bara ett par skyddsskor annars använder jag vanliga jeans och skjortor som jag inte är så noga med.
    Asgarvad · 12 okt · 2 svar · 293 läst
  5. E

Enkät om konfliktområden förknippat med olika ägandeformer av fritidsboenden

Tack för alla svar! Ingen mer som känner att de kan bidra? Tack!
    eriwas · 8 okt · 3 svar · 324 läst
  6. H

Enkät - Målgruppsanalys för en hantverkares webbplats

Nu vill jag komma med kritik. Undersökningen kändes väldigt tunn, Svarsalternativen var lite för "simpla". För mig är referenser A och O, och det återspeglas i svaren. Men när jag tittar på en hantverkarhemsida så kommer det ändå i andra hand. Först måste jag få en uppfattning om att det är en firma jag överhuvudtaget vill titta närmare på. Och då är det helt andra saker som
    hempularen · 28 maj · 3 svar · 1,0k läst
    ·
  7. R

Har du planer på att bygga ditt drömhus?

Hej! Vi är tre studenter som gör ett arbete angående trender i byggbranschen och vi behöver din hjälp! Har du planer på att bygga hus i framtiden? Svara gärna på vår enkät: https://sv.surveymonkey.com/r/ZVTGGD3 Tack på förhand!
    RebeccaAxelsson · 2 maj · 0 svar · 415 läst
  8. B

fastighetsingenjör

Min erfarenhet från andra forum där elever har kommit med skoluppgifter är att de i stort sett bara får bra svar när de presenterar ett första utkast till svar, frågar om det är så man ska tänka/räkna eller är det på det där andra sättet, inte när de förväntar sig att någon annan ska göra deras skoluppgifter helt och hållet.
    BirgitS · 16 apr · 7 svar · 1,3k läst
  9. Mikael_L

transmissionsförlusterna

Om du tar arean för bara väggen då? Går det att räkna ut då. Det är ju liksom ingen magiskt eller så, både väggar och tak lyder under samma fysikaliska regler.
    Mikael_L · 13 apr · 3 svar · 452 läst
  10. Mikael_L

hej!

Är det också en fråga i din utbildning?
    Mikael_L · 12 apr · 2 svar · 359 läst
  11. Mikael_L

Hej på er!

Svaren borde ha något att göra med det kursavsnitt ni just gått igenom. Det brukar inte löna sig att sova sig genom utbildning.
    Mikael_L · 12 apr · 6 svar · 435 läst
  12. B

Ny som Lärling - Hur ska man vara?

Ja, Findus inlägg är riktigt bra. Edit: lyssna på alla inlägg! Mina tips: Se dig omkring om det finns nåt att göra, det finns det alltid. Fråga gärna: vad kan jag göra, om det inte känns som du stör. Se hur han du jobbar med arbetar, försök tänka, vad behöver han härnäst och var beredd med dom grejerna. Iaktta och lär. Stå inte med händerna i fickorna, sitt inte och titta.
    Byggarn33 · 10 apr · 7 svar · 1,4k läst
    ·
  13. Mikael_L

Vill bli snickare

Om man såhär jättesent får svara på ursprungsfrågan (med det spelar nog ingen roll för TS längre), så tänkte jag att för elektrikerlärlingar så går de flesta med högre lärlingslön än avtalsenligt min. I alla fall om det är en ort med lite tryck i, på hantverkartjänster. Så det torde väl gälla snickarlärlingar också, kan jag tycka.
    Mikael_L · 16 mar · 11 svar · 1,8k läst
  14. G

köksmontör

[CENTER]jag vill jobba på köksmontör men jag vet inte vilgen utbildning behöver jag . finns någon som hjälper mig MVH GHAARIB[/CENTER]
    Ghaarib haji · 15 mar · 0 svar · 223 läst
  15. M

Enkät om mäns erfarenheter av sexuell utsatthet

Hej! Som en sista del på Psykologprogrammet i Lund skriver jag mitt examensarbete om mäns upplevelser av sexuell utsatthet, sexuella övergrepp och våldtäkt. Jag söker de män som har erfarenheter av sexuellt laddade händelser som skett mot deras egentliga vilja. Detta kan vara sexuella handlingar där man explicit uttryckt och visat att man inte ville delta men behöver inte vara det.
    MBrodlova · 14 mar · 0 svar · 599 läst
  16. Hemmakatten

examensarbete

Fahmy, jag tycker att du är lite velig. Bestäm dig för ett ämne. Håll dig till det och utforska mer utan att det går till överdrift. Som jag förstår det så borde uppsatsen vara färdig i maj/juni, så det är verkligen dags att sätta igång.
    Hemmakatten · 28 feb · 9 svar · 616 läst
  17. Anna_H

Examensarbete

[citat] Ja? Vad är det som är konstigt med det? Vi har en gubbe i ett radhus här som påstår att vår bevattningsanläggning går sönder när det varit torrt och varmt några veckor, för då börjar det strömma vatten i hans källare. Märkligt nog strömmar det flera kubik i minuten i kommunens dagvattenledning precis utanför utan att vår pump går.
    Anna_H · 27 feb · 7 svar · 430 läst
  18. F

Examensarbete Tips - Byggingenjör

[citat] Hej! Jag går byggnadsingenjör och jag försöker hitta ett ämne skriva om men hitta typ inget. Hur tänkte du?vilka tänkte du på? har du nåt förslag till mig, det skulle verkligen uppskattas.
    Fahmy · 23 feb · 20 svar · 9,7k läst
  19. C

Frågor om arbetsmiljö/yttre miljö på en byggplats.

På en stor byggarbetsplats, kan Beställaren t.ex. vara kommunen. De vill att en skola ska byggas av en Entreprenör (ett byggföretag). Kommunen är alltså Beställaren. Inte alltför ovanligt, så lejer Entreprenören i sin tur in en UnderEntreprenör, för att t.ex. gjuta platten till byggnaden. Entreprenören blir därmed en Beställare för UnderEntreprenören. Beställaren kallas det,
    cookie_ · 10 jan · 5 svar · 1,2k läst
  20. T

Vad kalls materialet?

[citat] Tack så mycket.
    Tovastwa · dec '17 · 2 svar · 4,9k läst
  21. T

Frågor om furu

Hej och välkommen här. Furu är ett av de billigaste träslagen. Björk och gran är också billiga. Priset bestäms inte så mycket av träslaget utan av dimensionen och kvaliten du köper. Furu tål inte fukt i längden. Men det gör inget om du slänger en furuplanka i vattnet nån gång, bara den får torkar ordentligt. Furu är lätt att arbeta med. Furu växer i Sverige i stora mängder
    Thomas_Blekinge · nov '17 · 1 svar · 1,6k läst
  22. larry78

Vad tittar ni efter vid val av hustak?

Tror man du skall ha med husets värde/max värde i underlaget. Lägga ett 250000:- tak på en fastighet som värderas till 500000:- är nog få som gör.
    larry78 · nov '17 · 22 svar · 1,3k läst
  23. H

Examensarbete- Byggingenjör

Bortsett från priset kommer vara högre skulle det nog funka bra på en villagrund i många fall.
    Hutton · nov '17 · 11 svar · 931 läst
  24. Sebastian S

Byggkurser?

Hej alla, jag har en fråga om byggutbildningar och specifikt http://byggakademin.com/ är det någon som gått någon/några kurser där, och i så fall, vad tyckte ni, var det bra/dåligt?, lärde ni er något? Har själv tankar på att gå kursen visuell planering, företaget betalar så att det kostar några laxar är inte mitt största bekymmer.
    Sebastian S · aug '17 · 0 svar · 381 läst
  25. T

Husprodukt för källsortering, enkät.

Lägg gärna ut länk till era slutsatser här sedan. De vore kul att se vad ni kommer fram till.
    tobben87 · aug '17 · 1 svar · 527 läst
  26. L

vvs branschprov - tips & tankar

Vet ej vilka moment som ingår nuförtiden. Men håll koll på rätt placering av säkerhetsventiler mm. Ritningssymboler kan vara bra att kunna ifall du ska bygga ngt efter ritning. Svetsdelen gör man visst på företaget numera. Förr gjorde man teoridelen i samband med installationsdelen men det kanske är separerat numera?
    lordi · apr '17 · 1 svar · 3,5k läst
  27. Johannes Carlsson

Vi behöver din hjälp!

En enkel konsekvensanalys: vad kan den läckta informationen användas till? För att kolla om jag är hemma eller inte är det större risk att åka fast om du hackar ett datasystem än om du bara kliver in i huset en vanlig arbetsdag?
    Johannes Carlsson · apr '17 · 1 svar · 794 läst
  28. Johannes Carlsson

Examensarbete - framtidens köp av möbler & inredning

Ni glömde frågan: Ska jag vara tvungen att ladda ner en app för att företaget har en värdelös hemsida? (jag vill inte ha onödiga appar)
    Johannes Carlsson · mar '17 · 5 svar · 1,2k läst
  29. E

Skaffa kontakter och praktikplats

Gör en sida på linkedin.com och skaffa kontakta där! Där finns det även en massa chefer osv. http://www.linkedin.com/
    Ewald · aug '16 · 5 svar · 5,8k läst
  30. I

Rolig exjobb-enkät om intelligenta bostäder! Tacksam för hjälp!:)

Stort tack till alla er som svarat på enkäten! Jag behöver inte fler svar nu! :)
    Ingenjörsstudenten · jul '16 · 12 svar · 5,1k läst
  31. ghoti

Snälla svara på kort, rolig enkät om logotyper

Värt att fundera på: QBranch logo är nästan identisk med, och för tankarna till Bosch som har bra förtroende här. Samma färg och typsnitt. Tror ni att det undermedvetet stärker förtroendet för QBranch bland dem som inte känner till företaget?
    ghoti · apr '16 · 1 svar · 3,3k läst
Laddar...