Studenter
Agge87: [citat] Tjena! Det är skevt med svar, hade kontakt med ett företag och skulle börja v47 och det var inga problem.. men svaret på din fråga är, tyvärr inte :confused:
Ollehoff: Hej! Har en uppgift i teknik-material som jag inte förstår riktigt och hoppas att kunna få hjälp här. Vet inte om det är febern jag har på grund av corona men jag kan inte tolka frgan så bra eller förstå den. Fråga https://imgur.com/a/KSBraBX Menar de I-, T-, H-, L- och U- balkar. Är det svaret till frågan? Tack
kentyts: Hej!! Jag skall söka praktik snart jag läser till snickare och jag har under studietiden fått bygga attefallshus och det hae varit jättekul, utmananande och lärorikt. Hade gärna vilja fortsätta på samma bana. Hade vart kul med en firma som gör lösvirkeshus! Vet nån några givna kandidater man kan fråga?
Grief13: Hej! Går i tankarna att plugga till träarbetare på Movant i Göteborg, detta då det verkar sjukt svårt att få en tjänst som vuxenlärling där jag bor. någon med erfarenhet? Fördelar och nackdelar? har idag ett ganska så välbetalt jobb, så ekonomin om man skulle gå denna vägen är ju en nackdel, men jag känner såpass starkt för att bygga och snickra att det känns värt det.
Anonymiserad 239657: Studera. Känner du inte stort sug efter snickare så hade jag utan tvekan studerat. Jag var inne på studier när jag inte kände att jag kom nånstans, men hade tur att byta yrke och jobba upp mig högt =)
Harald Blåtumme: [citat] Det är en Siemens IQ700 inbyggnadsugn i rostfritt, tillverkad i Tyskland: https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/supportdetail/product/HB76G1560S/46#/Tabs=section-manuals/ Vi gav ca 10.000 för den för 8 år sedan, ett bra pris tyckte vi. Enda tabben vi gjort var att glömma plocka ur stegar och galler innan pyrolys vid ett tillfälle så det blev blåkromaterat… enbart en estetisk
jonasmalm: Hej! Jag heter Jonas Malm, läser till civilingenjör i Linköping och hjälper start-up:en Buildility som utvecklar ett användardrivet verktyg för att alla, oavsett kunskap och erfarenhet, enkelt ska kunna skapa visualiseringar och bygglovsritningar till sitt ofta största projekt någonsin - sitt hus. Jag och en annan student som heter Frida har skapat en enkät med frågor kring vilka
JesperJoh: Hej! Mitt examensarbete handlar om hur olika visualiseringstekniker inom byggbranschen skulle kunna öka allmänhetens förståelse om kommande byggprojekt. Undersökningen görs helt anonymt. Vi som arbetar med undersökningen kommer inte att veta vem som svarat vad. Länk till enkäten nedan. https://forms.office.com/r/4mL7UpZQw7 Tack på förhand.
Masgina: [citat] Eller min mail är ( masgina20189@gmail.com) Du kan skriva till mig så att jag skicka sen min uppgift.
Okarlsson: Mitt egentliga "problem" med att fippla med kabeln är att man alltid blir så jävla skitig. Skitig stötfångare, ner på marken och kravla, skitig dragkrok, skitig kontakt, skitig sladd. Jag skulle betala dyrt för en lösning där man antingen fick fast kontakten med magnet så man inte behöver krypa och pilla, eller en trådlös adapter av något slag. Det är så skitigt att om släpet
Grief13: Hej på er! har tänkt att få tag i en Vuxenlärlingstjänst till snickare, och tänkte försöka få ett litet försprång i den teoretiska delen. Ni som går lärling/bygg. Vilka kurser läser man, vilken litteratur använder ni, kan man få tag i dem online t.ex? tack på förhand!
Eraze: Fått 16 sbar, behöver 14 till för att kunna ta med det i vår uppgift. Hade verkligen uppskattats om ni kunde svara. Som sagt är det helt annonymt och alla kan svara, anställda, mellanchefer, chefer osv.
linno: Hej! Vi söker intervjupersoner till vår kandidatuppsats Har du ett smart hem med enheter uppkopplade till internet? Tänder och släcker du kanske dina lampor via en app, har du ett smart kylskåp som du kan titta i när du är i affären eller har du kanske en smart dörrklocka med kamera så du från din mobil kan se vem som ringer på dörren? Vi söker just nu personer som har enheter i
Ingstudent: Hej! Hoppas det är okej att jag delar detta här. Jag söker 1-3 yrkessnickare som har tid för en kort intervju någon gång den här veckan. Jag & en kursare läser en ingenjörsutbildning och vi skriver ett examensarbete där vi ska ta fram en ny sorts hammarhållare till arbetare inom byggbranschen. Därför är just er kunskap som jobbar inom branschen otroligt viktig för oss för att
useless: När jag har letat och kontaktat timmermän har jag aldrig stött på några firmor med anställda, utan bara enmansföretagare som jobbar relativt nischat. Det är möjligt att det finns större firmor runt storstäderna, men det är nog inte så vanligt.
heimlaga: Jag vill ha betalt så det räcker till någonting annat som är minst lika bra plus skälig ersättning för kostnader och besvär med flyttning och nyetablering. Samma bruksvärde för mig och samma hållbarhet på byggnader. Eftersom jag vet att bruksvärdet för mig inte riktigt speglas av marknadsvärdet och eftersom jag vet att det som jag och farsgubben har byggt är tekniskt sett bättre
tommib: Eh, här behövs mer kontext. Till att börja med, är detta något som är initierat av dig (eller ev BRF) eller är det någon som ringt till dig eller knackat på och "erbjudit" någon gratis inspektion? T-rör kan ev betyda flera saker. Den enda betydelsen jag känner till är ett grenrör, format som ett T. Dessa byter man om de är trasiga av en eller annan anledning men att de ska gå
Åsa Lund: Läs på om allt som behöver göras vid service. Jag har varit med om fall där service inte gjorts på fem år...
FrittDrag_II: [citat] Hittade du felet?
Alice Hermansson: [citat] FTX!!!
mhk81: Tack för din fråga. Utgå från den kunskap och uppfattning du har som byggherre, vare sig den kommer från exempelvis ett projekt privat eller flera projekt genom jobb eller både och.
mefi: [citat] Nej det är nog inte att jämföra med sjuksköterskor vad gäller efterfrågan ;) men många är det som efterfrågar specialbyggda kök och annan inredning så jobb finns det nog
Frelin77: Hej, Jag är 43 år och har arbetat med datorer i 17 år som systemförvaltare. Detta innebär ett stillasittande arbete 8 timmar varje dag framför två skärmar. Jag har allt svårare att se mig själv sitta ytterligare 8 timmar om dagen i 25 år framför två skärmar. Jag har därför börja fundera på att skola om mig. Jag har gjort lite personlighetstest och hantverkare inom VVS har kommit