Vi ska bygga i Hofterup, söder om Remontvägen där Eksjöhus ska bygga 22 villor. :) Någon mer som köpt tomt el. funderar över att köpa tomt där?? Vi var först ute och köpte tomt nr 6.:cool:

Vi funderar på att bygga hus någonstans i kävlinge kommun, och dessa tomter verkar schyssta.. har dock inte fått tag på ansvarig säljare. Hur lyckades ni? Är ni från trakten eller flyttar ni in "uteifrån"?Känner ni till prisbilden? känns som att hofterup ligger lite långt ute, hur känner ni?

Jag har känt till de under en längre tid och har ringt och jagat Eksjöhus hela sommaren. Vi bor i Hofterup idag. 8 tomter av 22 är sålda och priset på tomterna ligger på 1- 1,2 miljoner. Vilket är billigare än alla privata tomter jag har kollat på i Hofterup. Hus får man välja fritt fån katalogen mellan 1 plans och 2 plans hus. Ring Peter Olsson på Eksjöhus 0734-232431

8 tomter sålda av 22.. var är ni som köpt de andra 7 tomterna? :confused: Hoppas på att ni dyker upp här snart! :p

Hej.

Vi är en av de som kommer att bygga ett hus i hofterup område 2, alltså där det skall byggas 22 hus. Vi har tomt nr 1.
Lite kul att höra vilka ni andra är och vad ni har valt och hur långt fram ni har kommit. Vi kommer att bygga ett 1-plans hus.
Vi bor också i hofterup redan idag och trivs med att bo här, bra kommun.

Hej,
Vi får också lägga till oss. Vi kommer att bygga ett hus på tomt nr 17. Vi bor i Ålstorp i dag.

kul.. vilket hus ska ni bygga??

Vi skall bygga Dalvik med garage. Vad ska ni bygga? Hur långt har ni kommit i planerna?

Vi bygger Söderviken som vi ändrat en del på. Vi håller fortfarande på med våra ritningar. Har ändrat dem nu igen för tredje gången och väntar på att få tillbaks dem från Eksjöhus. Vi har haft 2 möten och ett köks möte på HTH. Har ni kommit långt? Mina föräldrar har köpt tomt nr 18 och ska bygga Solängen. Dem var också lite inne på Dalvik faktiskt. Är ni många i familjen?

Vi har haft möte och gått igenom de ändringar som vi vill göra och detta skall nu skickas upp till Eksjöhus. Vi har haft ett möte med hth, men måste boka ett till. Vi är fyra i familjen, vi har två barn, en pojke som är 4 år och en flicka som bara är 3 månader. Hur många är ni i er familj?

Vi är bara 2 i vår familj, än så läge i alla fall. ;) Vad tycker ni om att vi måste ha röda takpannor? Vi hade föredragit svarta :)
Har ni också Peter som säljare?

Vi tycker att det lite synd att man måste ha röda takpannor. Vi hade velat ha grå om man fått välja. Nu funderar vi på om vi skall ha röda eller tegelröda. Vad ska ni ha?
Vi har Per-Magnus som säljare.

Får ni välja? Peter sa till oss att område C och A skulle ha röd och område B skulle ha tegelröda. Tegel röda hade jag lätt valt, den röda färgen tycker jag är alldeles för röd! Grå är ju helt klart mycket snyggare! :cool: Kommer ni att bygga ert garage fristående?

Vad jag förstår så får vi välja. Vi diskuterade just pannorna sist och vi skulle återkomma när vi bestämt oss vilka vi ville ha. För vår del så lutar det dock åt de röda. Det verkar som om det märket som Eksjöhus har på pannorna inte är så "nagelacksröda" som benders. Vi skall åka ner till Trelleborg och titta på de husen de byggt där. Tydligen finns båda där så att man kan jämföra. Jag hade ju dock föredragit gråa...men, men. Vi skall bygga ett garage som sitter hop med huset. hur ska ni göra?

Oki, vi får inte välja så det blir röda. Husen som Eksjöhus har byggt vid ”rosa huset” har tegel röd färg på takpannorna enl. Peter. Vi ska inte ha garage, blir bara den carporten som igår i Söderviken.
Har ni bestämt färg på ert hus?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.