M
Mcom: [citat] Hej, Vi skall också bygga i Gäddeholm. Bygglovet blev godkänt igår, så det börjar röra på sig :) Mvh
1 svar · 1,1k läst
T
Tord_Lj: [citat] Så såg det ut när jag åkte hem i början på juni 2017. [bild] Skall åter 3/9 för sista elen och slutsamråd! /Tord
7 svar · 3,0k läst
·
B
Byggis234577: Kan bara, liksom tidiga skribenter, varna för pellejönsföretaget Carporten.se och framför allt den person som driver det och som är kontaktperson i samband med beställningar, kundkontakt osv. Helt otroligt dåligt kundbemötande i samband med en retur som jag ville få gjord, där mycket tid lades ner på att förklara min situation, vad som skett etc. Inget som helst ansvar togs från
24 svar · 20,6k läst
buspojken
buspojken: Jätteprojekt, starkt jobbat
11 svar · 5,0k läst
·
maah
maah: Idag är det precis ett år sedan trådstarten så jag tänkte visa lite bilder på hur det ser ut nu. Bilderna är dock lite stylade av min fru och i instagramformat så dom är lite förskönade. Före/efter [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
126 svar · 42,3k läst
·
holmberg87
holmberg87: Ska bli roligt att dölja detta! Annorlunda konstruktion av gjutform än vad jag är van vid men den såg väldigt smidig och enkel ut. De plankor som ligger undertill gjuts dock fast väl
2 svar · 1,7k läst
Mickelie
Mickelie: Det går sakta framåt, bilder kommer vid nästa uppdatering om intresse finns. det som står på tur nu är att sätta ny fasad, dubbelfasspont 22x120 grundmålad från beijer. jag har även några trärena ytor som behöver oljas och grundmålas. min fråga är då, måste jag köpa svindyr olja och grund och täckfärg från tex colorama ? har olika märken så stor betydelse i kvalité ?
76 svar · 17,2k läst
E
EasyCash: Sådär ja!!! Stort tack till er alla som engagerat sig i detta!!! Nu fortsätter vi denna renoveringssaga...
35 svar · 26,8k läst
·
Fel av Åke
Fel av Åke: Det blev ju kanonbra! Snyggt jobbat!
11 svar · 4,4k läst
·
SandmanNet
SandmanNet: Nu har min verkstads-remake påbörjats! Sågen är levererad och jag har rivit ut hela verkstaden, mycket jobb kvar! [MEDIA=youtube]0Vk9alD3jG0[/MEDIA]
8 svar · 3,5k läst
lambofgod
lambofgod: Godkväll byggahusare! Har planer... eller rättare sagt, påbörjat ett voljärbygge. Har ingen aning om hur man bygger saker. Därför tar jag gärna emot tips! Virket kommer från en hög som följde med huset. Så, det är kvalitet därefter. Planeringen ligger ungefär två-tre minuter fram i tiden har jag inte så mycket mer att berätta. Här kommer bilder :)
0 svar · 2,6k läst
·
D
Da9911: Jättefint!
80 svar · 44,0k läst
·
D
80 svar · 44,0k läst
·
K
kim.gustafsson: Tack för feedback. Vi känner dock att det får räcka med att uppdatera om vårt projekt på ett ställe tyvärr. Nu är bloggen uppdaterad iaf. Än så länge har vi dock ganska långt kvar till det faktiska bygget drar igång, vilket förmodligen är det som folk faktiskt vill läsa om.
2 svar · 1,1k läst
R
Ronde: [citat] Jag har liknande idéer men gjort av granitblock (grindstolpar etc) med luftförsörjning underifrån,ett galler för ved, ett för maten och sen möjlighet att stänga med plåt. En kombinerad kokgrop, grill och rök i ett granitpaket
20 svar · 50,0k läst
·
J
Jocu: Hur har det gått för dig? Klar med stämningsansökan osv?
93 svar · 37,0k läst
·
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Ja, hur går det? :)
87 svar · 25,7k läst
·
N
Noseone: Hur blev betongkrukorna?
89 svar · 55,4k läst
·
simpa81
simpa81: Svabbat flera gånger. Golvet färgar av sig fortfarande. Vad ska jag ta mig till?
102 svar · 26,5k läst
·
L
Leif i Skåne: Välkommen till forumet :thumbup: 60-tal troligen tunn isolering med 30000 kWh /år, men på 60-talet kostade 1000 l eldningsolja 30:- hemlevererat alltså 150:- för värmen i ett år :eek: Riv inte all på en gång! Överväg att isolera 45 mm inåt genom att ta ner gips/tretex , sätt ny ångspärr regla med 45 x45 liggande (inga köldbryggor) sätt nya el dosor och rör i detta utrymme så
3 svar · 4,2k läst
maah
maah: Snyggt! :thumbup:
20 svar · 13,8k läst
·
maah
20 svar · 13,8k läst
·
Fel av Åke
Fel av Åke: [citat] Fy för negativa kommentarer! Smaken är som baken, den är delad. Jag har också ett nyrenoverat kök och det är vitt! Bra jobbat sam 820921! Fortsätt att dela med dig och lycka till med projektet!
21 svar · 4,7k läst
·
B
Boström92: I samma veva som sovrummet så fick vi hjälp med att bygga igen en dörröppning och att sätta upp reglar och osbskiva mellan köket och blivande badrummet och en tillfällig "byggdörr". I mitten av januari kunde jag äntligen börja riva där inne och humöret var på topp igen när man kunde jobba och renovera igen. Men då skotersäsongen var i full gång så var man ute med den så fort
56 svar · 13,9k läst
·
M
Meurman: Hur har det gått? Nyfiken! :D
49 svar · 13,3k läst
·
U
Ulflee: Gamla pardörrar till garderoben köptes in och renoveringen av dessa påbörjades. Färgen skrapades av [bild] Dörrarna lagades och spacklades men var i hyffsat bra skick [bild] Dessa grundmålades sedan [bild] Sedan målades dessa i ljusgrön kalkfärg [bild] Till slut hängdes dessa upp på skena för att fungera som skjutdörrar [bild] [bild] Så längt har vi kommit än så länge. Nu ska
61 svar · 57,5k läst
·
P
Peter_K: Sådär då. Nu återstår inredning i garderoberna. Gardiner och sängen. [bild] [bild] [bild]
11 svar · 3,1k läst
·
W
webkocken: Grymt! Massor av bra tankar och idéer. Det uppskattas!
20 svar · 3,6k läst
·
N
nochl: [citat] Coolt bygge! Jag har också kollat in de korten och funderat på att göra något med denna och en tempsensor men jag har inte kommit mig för riktigt än...
1 svar · 1,9k läst
Putten
Putten: Isolering och plastning pågår. Tar gavelvägg i morgon. 45+95, Sen kommer det en till liggande 45 utanpå plasten samt ett stående installationsskikt 28x70 [bild] [bild]
67 svar · 37,0k läst
·
Appendix
Appendix: Roligt med en sån där retroaktiv projektlogg där man kan sitta och gåtta sig i läsningen Det blev ju superbra trots era småproblem :thumbup:
58 svar · 18,9k läst
·
sannatielman
sannatielman: Med våren kommer byggbloggen. https://hagby4.wordpress.com/2017/03/07/det-kom-ett-ho-ho/
152 svar · 62,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.