Medlem
· Blekinge
· 12 232 inlägg
Efter 7 år provisoriskt skrivbord i ett tidigare barnrum är det nu dags att göra om det. Barnen är utflugna och rummet ska bli ett arbetesrum med stort skrivbord samt förvaring till mitt hemmakontor. Gästsäng ska också få plats.
Utgångsläge 11.5 m2 med snedtak:
Garderoben åker ut. Golvet ska bytas i sin helhet pga knarr. I ett annan rum försökte jag med åtdragning utan framgång. Skruvlimma är det enda som hjälper.
Tapeterna faller inte in min smak längre. Jag river av dom, det går snabbt eftersom de delar sig lätt.
Denna manick är ett golv-tilluftsdon. Eftersom ventilationsanläggningen är ur drift tagen så kommer det att försvinna.
Nu är golvet borta:
Man ser resterna av ventilationen samt den bristfälliga isoleringen. Man ser även lätt ett-rörs-system på radiatorn.
Utgångsläge 11.5 m2 med snedtak:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garderoben åker ut. Golvet ska bytas i sin helhet pga knarr. I ett annan rum försökte jag med åtdragning utan framgång. Skruvlimma är det enda som hjälper.
Tapeterna faller inte in min smak längre. Jag river av dom, det går snabbt eftersom de delar sig lätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna manick är ett golv-tilluftsdon. Eftersom ventilationsanläggningen är ur drift tagen så kommer det att försvinna.
Nu är golvet borta:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man ser resterna av ventilationen samt den bristfälliga isoleringen. Man ser även lätt ett-rörs-system på radiatorn.
Medlem
· Blekinge
· 12 232 inlägg
Ventilationen ersätts med vad som kallas för västanfläkt. Vi har tilluft så det räcker.
Medlem
· Blekinge
· 12 232 inlägg
Nu är isoleringen påfylld ända upp i nivån under golvspån, spånet är lagt skruvlimmet. Täckgolv är lagt med valnöt, holländskt förband, tycker jag är skitsnyggt.
Klicka här för att svara