Efter 7 år provisoriskt skrivbord i ett tidigare barnrum är det nu dags att göra om det. Barnen är utflugna och rummet ska bli ett arbetesrum med stort skrivbord samt förvaring till mitt hemmakontor. Gästsäng ska också få plats.
Utgångsläge 11.5 m2 med snedtak:
Rum med snedtak, radiator, fönster med träram och avlägsnade golvplattor som visar underlaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tidigare barnrum redo för renovering med gammalt skrivbord, tapet med bård och snedtak.
Skapa konto

Garderoben åker ut. Golvet ska bytas i sin helhet pga knarr. I ett annan rum försökte jag med åtdragning utan framgång. Skruvlimma är det enda som hjälper.
Tapeterna faller inte in min smak längre. Jag river av dom, det går snabbt eftersom de delar sig lätt.
Nedmonterat golv-tilluftsdon vid hörn på knarrigt golv med skruvmejsel, redo för renovering.
Skapa konto

Denna manick är ett golv-tilluftsdon. Eftersom ventilationsanläggningen är ur drift tagen så kommer det att försvinna.

Nu är golvet borta:
Rivet golv i ett rum visar träbjälkar med gammal isolering och rester av ventilationssystemet.
Skapa konto
Upprivet golv i renoveringsprojekt med synlig ventilation och isolering.
Skapa konto
Rum under renovering med avlägsnat golv, synliga golvbjälkar, radiator, rörledningar och isolering.
Skapa konto

Man ser resterna av ventilationen samt den bristfälliga isoleringen. Man ser även lätt ett-rörs-system på radiatorn.

Ventilationen ersätts med vad som kallas för västanfläkt. Vi har tilluft så det räcker.

Nu är isoleringen påfylld ända upp i nivån under golvspån, spånet är lagt skruvlimmet. Täckgolv är lagt med valnöt, holländskt förband, tycker jag är skitsnyggt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.