Byggahus.se

Nybygge i Vallentuna

1. Y
    Medlem · 1 inlägg

Yokyu

Medlem
    Tänkte jag skulle dela med mig av bygget som jag ska börja med i Vallentuna.

Status: Bygglovsansökan är ej ännu godkänd. Ansökan att anlägga avlopp är godkänd (ingen kommunal VA lösning närmaste 30-50 år).

Kommunen har haft åsikter om tillgänglighetskraven samt placeringen av huset, men nu har vi löst deras oro och har kommunens handläggare med på vad vi (jag och arkitekten) vill göra. En granne som inte är min fastighetsgranne men närmaste husgranne har skickat in synpunkter på tiden för eventuellt godkännande av bygglovet då de tänker köpa en bit mark, det kommer även vid ett köp att finnas en bit mark mellan våra fastigheter som ägs av huvudfastigheten, och är oroliga för att det ska ställa till det för dem. Enkelt sagt så vill de vänta med att jag får bygglov så att deras köp går igenom och sedan kan kommunen ta ställning till min ansökan. Ärendet ska upp i nämnden i början av november så håller tummarna!

Kommer att uppdatera allt eftersom saker och ting utvecklar sig gällande huset och det som också händer runt om kring. Kommer även lägga upp vad saker har/kommer att kosta samt information gällande val av t ex värmesystem.

Börjar med att bifoga planlösning, boyta är ca95 + 32 på loftplan. Byggnadsyta är 110 + 1,7 utsida entré + 14,5 terrass.

2. K
    Medlem · stockholm · 2 839 inlägg

Kane

Medlem
    Ett badrum till vore väl på sin plats.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.