T
tobben87: Kör en sådan här, eller liknande. Då kommer värmen ut ur sockeln, finns i olika varianter, ganska bra kräm i de värsta modellerna. http://www.eveco.se/produkt/spacesaver/ Fråga till @Chrissofsweden han har installerat något liknande i sitt kök, Funkar den bra Chirss?
1 svar · 1,3k läst
·
T
tobben87: Har själv bilat ut och isolerat ca 65m2 källare. Bila plattan, ut med 4cm, jämna av med grus, isolera 30cm och sedan ny platta. Räknar nog med att ja la ca 400h själv, plus 100h inköpt tid i form av gjutning och läggning av golvvärme. I mina timmar ovan bytte jag allt avlopp, drog nytt vatten till hela huset, la ner rör för el, fiber, nätverk och frikyla. SÅ det är med än bara bila
2 svar · 1,1k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] FInt! Men glöm inte att kolla vad arkitekterna har för utbildning.
31 svar · 11,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Ett parkettgolv är inte bara 3-4 mm tjockt utan det är nog bara toppskiktet av ett lamellparkettgolv. Total tjocklek på ett parkettgolv är numera 14-15 mm men tidigare har det kunnat vara kring 25 mm. Jag skulle tro att det du kallar "Borden" i citatet ovan är dels underdelen av parkettgolvet och någon sorts träskiva som parkettgolvet är lagt på. Om man tar bort en tröskel
5 svar · 1,6k läst
·
N
Nicke M.: [citat] Ja du, Åsa, det är nog den första gången någonsin...
20 svar · 8,2k läst
·
Robert 75
Robert 75: Mycket hög tid för en uppdatering i tråden. Något som har släpat... ☺️ Det härliga är dock att familjen haft möjlighet till mer "semester" tillsammans framför massa byggande. Garaget har under (under 2017) färdigställts utvändigt med såväl färg som tak och avrättning. Det svåra med taket (förutom att få bra fall på hängrännorna) var att undvika de något aggressiva
152 svar · 113,1k läst
·
Löjo
Löjo: [citat] Vi har tur med fönstren men det har funnits små fuktskador här och där men det har gått att slipa bort. Skall bli spännande att se hur länge de håller sig fina.
7 svar · 2,1k läst
·
C
calle336: [bild] [bild] Längesen jag uppdaterade här. Årets uppdateringar på huset är ny altan med inbyggt spabad samt nytt staket och trall på balkongen
45 svar · 27,7k läst
·
A
Anderscurl: [bild] [bild] Nu är visserligen min ställning i stål. Men med lite bitar ur skrotlådan så fick jag ihop två armar enligt bilderna.
2 svar · 2,6k läst
·
A
alacs: Hade gärna haft svarta fönster men övervåningens fönster var i princip nya när jag flyttade in så det fick bli vitt nere oxå när jag bytte. Stora skorstenen för pannan och förberett för kamin. De små för ventilation kök och badrum. Alla är kvar. Det är bara vinkeln som gör att de inte syns.
2 svar · 2,3k läst
·
Bjor
Bjor: Jag köpte mitt för ungefär 250 kr/m2. Fast det var ohyvlat och ospontat hos en utanför Sala. Men om han har nå nu vet jag inte. Du kan få telefonnumret dit om du vill ha det. I Järbo finns en liten såg som har det http://www.sefres.se
156 svar · 24,7k läst
·
H
Hagglett: Det börjar ta sig.
5 svar · 2,7k läst
·
viltfjall
viltfjall: Nostalgitrippade lite genom att läsa gamla tråden husetvidhavet.se. En god vän skall kasta sig in i ett egenbyggarprojekt och jag tipsade om denna fina site. Uppdaterar mig själv här då jag nog har nya projekt och nyfikenhet på andras: Nej, det blev inget Attefallshus. Fick aldrig till alla funktioner på så liten yta :) Slog på stort en varm sommardag 2016 och köpte vad jag brukar
80 svar · 26,5k läst
·
N
NoOne2k: Det kanske går bättre om man taggar @hyweu?
162 svar · 53,6k läst
·
Simon Hultgren
Simon Hultgren: Beklagar sorgen, tråkigt att höra. Förstår att du inte uppdaterar med bilder då! Hoppas allt löser sig.
125 svar · 70,2k läst
·
C
cpalm: [citat] OK, väldigt enkelt, till och med. Ser fram emot när du får tid över att utveckla det svaret. :D
5 svar · 7,3k läst
Moosys
Moosys: Dåligt med uppdateringar här den senaste tiden. Den lilla hyresrätten är nu i princip klar i och med badrummets färdigställande. Den lilla hyresrätten hade ingen entrédörr så vi fick sätt in en :). Tog sin lilla tid men slutresultatet blev väldigt bra. [bild] Detta kostade inte mycket eftersom vi fyndade dörren på blocket och färg och övrigt material hade vi sedan tidigare. Skulle
66 svar · 21,3k läst
·
T
Todpop: 157000!!, Det låter helt galet. Säker på att det inte är en helt ny anslutning med egen mätare som det räknats på. Vårat är anslutet till vattnet i huvudbyggnaden, anslutningsavgift va det inte tal om då, för 2 år sedan, men jag minns att det skiljde sig mellan kommuner, så drt kan ha ändrats. [citat]
57 svar · 42,7k läst
·
Fadai
Fadai: Jag älskar att det är så personligt!
22 svar · 6,7k läst
·
J
Jarlsgård: Ska bli kul att följa! Tycker era planer ser bra ut! :) Angående takfönster i sovrum så är även jag starkt för det! Det finns eldrivna och manuella mörkläggningsgardiner som ligger utanpå takfönstret, dessa gör det garanterat kolsvart!
4 svar · 2,3k läst
·
Lofjärden
Lofjärden: Gårdagen var en härlig dag när jag äntligen fick möjlighet att inspektera blivande golvet till utbyggnaden på Hillersboda Sågverk där det legat på tork sedan i höstas :-) Tyckte inte 30 cm lät så mycket men när man såg dom i verkligen så märkte man verkligen hur brett det är! Det blev 27m2 så det bör räcka för utbyggnaden och kanske tom att det räcker till köket oxå!
0 svar · 1,1k läst
·
S
skogvaktarn: Hej Jag har en fråga. Jag kommer lägga L stöd som en rektangel för att jag är i behov av att höja marken mot min granne. L-Stöden är 60cm höga och 2m långa , jag kommer att lägga dom som en rektangel och fylla jord. Min fråga är nu, håller L-stöden för att lägga en husgrund till ett poolhus? Min tanke är att jag borrar ner armering i L-stöden och gjuter ovanpå (med vanliga
0 svar · 1,5k läst
F
Flodmarken: Jag är helt "golvad" av ditt bygge. Det var det fränaste/finaste jag sett på BRA länge. Just att blanda gammalt och nytt, den "äldre" taklutningen och hela utförandet gör mig helt betagen. Takbeläggningen med fibercement (väl?), istället för plåt. WOW säger jag bara!! PRECIS så som jag skulle vilja få till det jag har tänkt bygga. Har du fler bilder på själva konstruktionen? Det
28 svar · 19,4k läst
·
Q
X
quattro1: (y)
1 svar · 900 läst
·
Q
X
1 svar · 900 läst
·
Mathias12
Mathias12: Härligt att bygget är klart snyggt jobbat. //Mathias
156 svar · 52,7k läst
·
G
GARFIEILD: [citat] Hej Vad sägs om att bygga trädkoja hos mig?
17 svar · 54,4k läst
·
Kretikos
Kretikos: Nu har den ju varit "färdig" i över ett år så det kanske passar sig med några slutbilder. Om en dryg vecka bär det upp till fjälls och den långa vägen till min andra tillbyggnad! Tråd kommer garanterat! [bild] [bild] [bild]
49 svar · 23,6k läst
·
B
BeL2aKG: Är det någon här som använder tjänsten minvilla från Villaägarna? Jag föredrar att samla allt i Trello men detta verkar ha rätt mycket information för olika åtgärder osv. https://minvilla.villaagarna.se
0 svar · 758 läst
T
tobbbias: [citat] Hej, vågar inte uttala mig alls i frågan. Men om du tar bort väggen behöver du fixa med räcken och grejer på den sida om trappan. Kanske kommer bli fult/snyggt?? Jag tror också att du skulle få många fler svar om du bryter upp din tråd igen i små problem som någon svarar på endast det problemet. Sådana här samlingstrådar fungerar oftast bäst efter att du är klar med alla
10 svar · 1,8k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: [citat]
7 svar · 666 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.