F
Freddy_kruger: [citat] Nej, den har inte rymt:rofl:
3 svar · 2,0k läst
E
etompau: [citat] Är den intagen så får den stå där till våren. Den lilla tillväxten det blir på gräset får man acceptera. Gäller längst nere i Skåne.
6 svar · 12,2k läst
E
etompau: [citat] Var köper man detta program? Tror många är intresserade av detta program och själv kunna mecka med sina klippare. Vet inte firman som sålde programmet hur man får lösenord och tillgång till Husqvarnas system?
37 svar · 23,5k läst
·
Uno 1
Uno 1: [citat] Tack för svaret
2 svar · 2,2k läst
U
UlfOve: Någon som har en skrotad Automower 220 AC och en bakhjulsmotor av märket Dunkermotoren BG31 som kan avvaras?
0 svar · 2,1k läst
·
T
Thomas_Blekinge: Jag undrar också. Tänkte underhålla själv. Hur lyfter jag av kåpan för att komma åt allt innanmäte?
7 svar · 4,1k läst
O
OskarJ: Tack alla för svar och tips. Får göra som vanligt och försöka jämföra vad de olika modellerna kan och se vad som är värt att betala extra för.
4 svar · 2,4k läst
T
Thomas78: Hej har en laddstation komplett att sälja Även roboten finns men klippmotorn har slutat fungera samt hjulen är utslitna annars komplett och fungerar förutom själva klippningen. Bor i Göteborg men kan skickas Mvh Thomas
0 svar · 1,2k läst
·
X
xxsenx: Har återfått en gnutta hopp om mänskligheten idag, då Husqvarna (via ÅF Hylte Lantmän) återkommit att de ersätter död trafo på godwill/garanti (y)
5 svar · 3,2k läst
E
enklast: Tack för all input! Jag gick på egen erfarenhet att billigare produkter oftast orsakat mig problem till den milda grad att jag köpt den dyrare i efterhand. Det blev en 430x. Den råkade ha GPS - vilket jag inte trodde mig få stor användning för, men det har jag verkligen haft. Det är kul att kolla på vart den tar vägen samt vart den fastnar när jag är på jobbet. Jag tror dock att det
3 svar · 2,4k läst
·
S
Anonymiserad 239657: Jag har vad jag tror 4 igelkottar som bor i min trädgård. De samsas om utrymmet med min robot, den går bara när de är ljust. De som dödar mina igelkottar är en ful jävel som bor på tomten bredvid, glada heter den fan. Han/hon tar även skatorna. Den försökte nog ta mig med när jag stod på stege upp till taket och skrapade mossa. Jag har haft 5 mördarsniglar i år. Förrförra
7 svar · 4,0k läst
·
pacman42
pacman42: Jag hade detta problemet också, valde dock att köpa en likadan och använda den gamla som reservdelsmaskin. Det har lönat sig i form av reparationer som kunnat göras hemma istället för på verkstaden...
10 svar · 7,9k läst
G
golfgreen: Konstig sak att plocka bort då det särskiljde den från en billigare Gardena.
6 svar · 2,9k läst
G
GordonE: Prova och mät med multimeter resistansen i slingan, den bör vara under 15ohm om allt är korrekt utan avbrott. Men du bör ju se om laddstationen har fast sken på lysdioden??
1 svar · 5,4k läst
E
etompau: (y)Bra med återkoppling. Det kan hjälpa andra användare som upplever samma felsymptom.
11 svar · 3,7k läst
·
A
Andreasstiga: Någon som kan ge tips på detta felmeddelande? Position error Har en Alpina AR1 som skall vara likvärdig Stiga 223. Testslinga ok Spolar höger/vänster ok (båda mäter 26 ohm) Alla kontakter rengjorda Åtgärdat kallödning på huvudkortet, gissar att det är två drivsteg till hjulmotorerna och ett av dessa hade tydlig spricka runt komponentens ben. Kollat och kört hjulmotorrena på 24V och
0 svar · 1,5k läst
M
Murkla1949: Kommer jag sakna extrafunktionerna om jag väljer Husqvarna 440 istället för 430X? Priset är ungefär detsamma. Jag har en gräsmatta som totalt sett är 8500m2 så jag får gärna så mycket som möjligt klippt (jag vet att jag inte kommer i närheten med någon av dem...). Mattan är relativt enkel med få passager och rabatter osv.
0 svar · 3,4k läst
boltis
boltis: Jag var inte helt fel på det iaf. Vet åtminstone en yard i Sverige som fick hjälp med mottagare/sändare på marken pga problem med mottagning då det var mycket träd kring klippområdet. Och detta är några år sedan. En annan maskin gick på ett antal fotbollsplaner utan problem och använde bara GPS uppifrån. http://www.wiperväst.se/wiper-robotgr%C3%A4sklippare/wiper-yard-301-32233891
15 svar · 4,0k läst
W
welton: Tack för tipset! Räddade min dag!
2 svar · 19,8k läst
pacman42
pacman42: Noterade att begränsningskabeln på Jula var kraftigt prissänkt nu i helgen, om någon är intresserad: - https://www.jula.se/catalog/tradgard/tradgardsmaskiner/grasklippare/grasklippartillbehor/begransningskabel-721310/
0 svar · 2,4k läst
A
Alf Persson: Hej. Har köpt en beg W 792 E. Tyvärr fick jag inte med bladet som beskriver programmering. Är det någon här som kan hjälpa mig?
0 svar · 1,5k läst
P-plats
P-plats: Kan man inte klippa sjögräs med den??!
45 svar · 12,9k läst
·
useless
useless: När laddaren är tom så är strömmen iallafall noll.
3 svar · 537 läst
A
Anders Erkksson: WG794E
0 svar · 1,4k läst
A
0 svar · 1,4k läst
pacman42
pacman42: Gammal tråd som aktualiserades i en annan tråd idag. Jag hade lagt ut en nivåmätning vid stranden för att styra om klipparen får köra ut eller inte. Är klipparen hemma på laddning och nivån indikerar potentiella problem, låt ett relä bryta begränsingskabeln. Se till att ha några centimeters marginal så att vattnet kan få stiga under en timme innan problem uppkommer.
7 svar · 2,5k läst
C
cpalm: Delas det ut några rabattkuponger då? Det är ju den stora frågan :rofl:
11 svar · 3,3k läst
T
twp: [citat] Har gjort triangeln mindre som du tipsade om och testat ett par olika vinklar men det fungerar inte ändå. Ända skillnaden nu är att den stannar till någon sekund på bakre delen av triangeln men sen fortsätter den tyvärr som tidigare. Har även förlängt raksträckan efter triangeln till 2+ meter.
5 svar · 2,0k läst
G
Gårdsboende: LetMeRepair 018 8439403 E-Mail: worx-service@letmerepair.se Internet: www.letmerepair.se
1 svar · 7,9k läst
M
magnusj: [citat] Precis vad jag gjort. Problemet var att jag fick signal överallt (hela vägen till andra änden på kabeln). Nu verkar den dock ha lagat sig själv, för nu funkar det igen.
11 svar · 4,6k läst
J
jhn: Ja! Pga leveransstrul från Hornback så fick jag till slut den större modellen LX793 för samma pris. Dock 1 månad efter beställning. Förra sommaren läste jag mycket om Landroid Worx och jag vill påstå att detta i mångt och mycket är samma maskin, fast utan app och en vänligt enkla valmöjligheter för inställning. Min trädgård är bara 650m2 och maskinen tar väl hand om den. Inga
3 svar · 6,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.