4 215 läst ·
21 svar
4k läst
21 svar
Hjälp mig välja Robotklippare
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 216 inlägg
Kommer du runt att klippa på båda sidor spaljen när ramperna står sådär? Känns som att den bortre kanske hindrar det.
Jag vet att det här nog inte är vad du vill, men jag skulle överväga att behandla tarmen som en biyta och bara lyfta dit en fulladdad klippare ett par gånger i veckan och låta köra tills batterierna är slut och sen sätta tillbaka den i laddaren.
Jag vet att det här nog inte är vad du vill, men jag skulle överväga att behandla tarmen som en biyta och bara lyfta dit en fulladdad klippare ett par gånger i veckan och låta köra tills batterierna är slut och sen sätta tillbaka den i laddaren.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 216 inlägg
Funkar gör det nog, det är mest att det blir lite knepigt med begränsningskabeln. Dels måste du ha den så långt in från vardera sidan på rampen att det blir relativt lite fri yta kvar (jag skulle testa 30-45-15-30) dels måste du lägga begränsningskabel på grässidan mot rampen så att klipparen inte vill köra upp på rampen från sidan. Men jag kanske överdriver det senare problemet.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 216 inlägg
Till vänster om guiden sett mot laddaren. Åt båda håll. Ni menar samma sak.
Klicka här för att svara

