Hej.
Är det någon här inne som är riktigt haj på att konfigurera en Gardena R160 -14 optimalt?
Tittar man i manualen finns det ju ett gäng Trädgårdsexempel som visar hur man ställer in den för bäst funktion.
Men det är ingen som direkt liknar min trädgård.
Och är det lönt att försöka få tag på en servicekabel och serviceprogram själv?
Man hade ju velat kunna optimera själva maskinen lite extra (om det nu är värt det)
Skickar en bild på gräsmattan om det är någon kunnig.
Vänligen,
Andreas
Är det någon här inne som är riktigt haj på att konfigurera en Gardena R160 -14 optimalt?
Tittar man i manualen finns det ju ett gäng Trädgårdsexempel som visar hur man ställer in den för bäst funktion.
Men det är ingen som direkt liknar min trädgård.
Och är det lönt att försöka få tag på en servicekabel och serviceprogram själv?
Man hade ju velat kunna optimera själva maskinen lite extra (om det nu är värt det)
Skickar en bild på gräsmattan om det är någon kunnig.
Vänligen,
Andreas
Optimerat har nog Husqvarna/gardena redan gjort. Vad är det som du har problem med eller vill fixa till?
Till dessa klippare behövs ett mot Husqvarna uppkopplat serviceprogram för att testa och uppgradera maskinen.
Till dessa klippare behövs ett mot Husqvarna uppkopplat serviceprogram för att testa och uppgradera maskinen.
De är lite större i verkligheten. Svårt att få skalan rätt. Nej jag pratade med en arbetskamrat som hade en robomower. De gjorde en uppdatering så den vet när den börjar göra en sväng istället för att köra rakt fram och backa. Så han förlängde klipptiden varje gång med cirka 20 minuter. Tänkte om det fanns någon sådan till Gardena.
Du kan ju kolla vilken FW du har i din maskin och sedan höra med en ÅF vad senaste (sista?) version ligger på.
R160 tror jag är på väg ut från marknaden och det lär inte komma några uppdateringar.
Tillverkarna väljer olika system och styrlogik. Man bör ha i åtanke att vändande av klipparen även ska fungera på lutande plan och i vått gräs utan att klipparen halkar utanför klippområdet. Att då backa bort från gränstråden kan hjälpa till att klara ut situationen.
R160 tror jag är på väg ut från marknaden och det lär inte komma några uppdateringar.
Tillverkarna väljer olika system och styrlogik. Man bör ha i åtanke att vändande av klipparen även ska fungera på lutande plan och i vått gräs utan att klipparen halkar utanför klippområdet. Att då backa bort från gränstråden kan hjälpa till att klara ut situationen.
Klicka här för att svara