E
etompau: [citat] Zoner är egentligen bara startpunkter längs guidekabeln mätt i meter från laddstation. Givetvis ska du använda detta. Ställ in några startpunkter längs guiden, kanske en i vänstra sektionen och en till höger om ön.
8 svar · 4,0k läst
·
S
sunqan: Och det går ju alltid att ringa till att börja med.
8 svar · 2,1k läst
H
Hakangustav: Det ingår kabel och märlor till AL-KO. Bauhaus säljer den för 6000:- och billigaste s600 jag sett kostar 7500:- Men priset var inte det viktigaste i denna frågan, det var omdöme om AL-KO'n. Som jag förstått det klipper den närmare kanten än HQ/Gardena/McCulloch och därmed skulle det innebära mindre jobb med att förbereda vår trädgård. I Råd & Röns test har den fått betydligt
3 svar · 3,8k läst
·
W
WorxWG795-1: [citat] Biltemas Batterier fungerade bra ca 1 månad. Nu verkar de vara slut. Klipparen varit aktiv måååånga timmar/dygn denna månad. Köpt nya av samma sort o nu går han igen.
10 svar · 5,2k läst
E
etompau: Den internationella gardena-sidan har lagt ut en FW-uppgradering till Sileno-serien. https://www.gardena.com/int/support/robotic-mower-support-center/software-update/ Den svenska sidan säger att det inte finns någon uppdatering.
9 svar · 4,1k läst
L
lket: Ja mycket jag har ”pillat” med , men inte denna ... /laka
2 svar · 1,1k läst
G
golfgreen: Det måste vara något med dockningen som gör att skalet lyfts upp lite och triggar larmet. Kolla hur den går in så att den går rakt på och vågrätt.
2 svar · 3,0k läst
G
golfgreen: [citat] Det lär å andra sidan ge lika många givande svar som från Outl1 :crysmile:
2 svar · 2,0k läst
trädgårdsinger
trädgårdsinger: STORT TACK för hjälp med detta. Äntligen går roboten utan problem runt i hela trädgården, utan att stanna för små gropar, bulor, högt gräs eller sluttning uppför. Jätteskönt!
18 svar · 19,4k läst
rampante
rampante: [citat] 220ac. Såldes som vrak
16 svar · 18,3k läst
·
Mysman
Mysman: Med en så pass enkel tomt bör det kunna räcka med slumpvis sökning och att stationen fångar klipparen på 6-7m avstånd. Man ställer upp tidsfristen en bra bit så den inte behöver gå längs begränsningen särskilt ofta. Guider är alltid bättre, men inte nödvändig.
5 svar · 1,9k läst
·
Q
qsecofr: Det går ju att ersätta med vilken kontakt som helst, typ denna: https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/el-produkter/svagstrom/kontaktdon-med-snapplas/kontaktpar-med-kabel-2-poligt-p37555 Klipp av befintlig och löd ihop och värm dit krympslang. Alternativt en 'sockerbit' om man kan tänka sig att skruva loss kabeln då man behöver ta isär det.
2 svar · 1,9k läst
·
L
LeMarcy: Ok, jag tackar för hjälpen.
10 svar · 1,7k läst
Mysman
Mysman: Som det verkar även på min 420 är att vid svag lutning så kan den överdriva svängarna betydligt. Den skall försöka skråa när det lutar neråt men ser ibland ut som att den vänder nästan uppåt igen? Du ser ut att ha en svag lutning på filmklippet och kan ha med detta beteende att göra.
7 svar · 2,4k läst
·
1
108kvmradhus: Hej. Har en Worx landroid som jag fick med av köpet på huset. Den är ett par år nu. Vet inte när föregående ägare köpte den exakt. Problemet är att batteriet laddar inte fullt. Laddar kanske till 35 procent i snitt. Jag har köpt ett sprillans nytt batteri samt tvättar laddpolerna med IPA. Ändå kvarstår problemet. Den är väl omhändertagen med garage och regelbunden rengöring .
0 svar · 1,3k läst
E
etompau: [citat] Tillåt mig tvivla på att beg.kablar som kryper ner några cm i gräsmattan skulle vara ett problem. Det finns massor av exempel på HQ/Gardena/Mcculloch-användare som har lagt beg. kabel i elrör under stenläggning mm utan problem. Skulle säga att klipparen klarar ett avstånd på 15-20 cm avstånd till en nergrävd beg.kable
6 svar · 3,3k läst
·
G
golfgreen: [citat] Nu måste du väl ha skrivit i fel tråd?
4 svar · 3,5k läst
E
EKlingberg: Tack för inputs! Får stödså och bära lite. Snart är det väl läge för vintervila ändå så det kanske hämtar sig.
6 svar · 3,0k läst
·
N
Neolane: [citat] Tack för svar. Lutar lite åt att jag får lämna in den, och få den uppdaterad i samma vända. Den har ändå rullat snart 4 år problemfritt, (efter lite initiala produktknas).
2 svar · 2,5k läst
henq
henq: [citat] Interesting! Looking forward to your findings :)
113 svar · 71,7k läst
·
F
fb35523: Vilken klippare är det? Sensorn i klipparen eller sändaren i laddstationen kan ha gått sönder, men jag skulle ha testat med en liten provisorisk slinga bara för att se om det trots allt är slingan som krånglar. Ta en bit tråd (nästan vad som helst fungerar, t.o.m. blank ståltråd) och lägg ut provisoriskt och kolla till laddstationen (och koppla bort ordinarie slinga). /Fredrik
1 svar · 1,8k läst
A
Aronb: Jag har en liten slänt på gräsmattan (nån meter bara) och har inte m.tt hur mycket det lutar men ibland när klipparen kör nerför där så stänger den av kniven, antar att det beror på att det lutar för mycket. Det händer även att den vänder när den kör uppför på det stället. Men den verkar överlag klara lutning bra tycker jag. Jag har s600
8 svar · 5,1k läst
·
Östlund
Östlund: Någon som vet om Robomow RU304u är den samma som Wolf-garten Loopo m1000?
4 svar · 3,3k läst
G
golfgreen: [citat] Kul att höra att det fungerade bra! Det är också kul att få bekräftat att ens teorier stämmer i verkligheten :)
12 svar · 15,9k läst
·
S
StockholmsMagnus: Japp, blir en måndagsövning. :)
34 svar · 35,3k läst
O
OTMC: [citat] Dessa avstånd , knappast
85 svar · 24,0k läst
·
G
golfgreen: Det krävs inte nej, det är inlagt för att begränsa hur stor yta klipparen ska hinna med att klippa per dygn. Tanken är alltså att du ska köpa en dyrare modell om du vill klippa mer, vilket då kan jag vara exakt samma klipparen rent fysiskt, men utan den här begränsningen. Du kan troligtvis komma runt det med hjälpa av robonect som är ett kretskort man installerar i klipparen.
3 svar · 2,0k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Det självläkte. Nu någon vecka senare testade jag igen att bryta befintlig koppling på klipparen och mata in en ny. Oklart varför det funkade nu, men har ganska dålig mobiltäckning på landet, så kan ha varit ren tur. Den brukar dock klara att rita in sitt körmönster på kartan, så rimligen har den oftast mobiltäckning. Ja ja, nu går den i alla fall, och kommunicerar som den ska.
2 svar · 5,7k läst
E
esteen: Testade det men det gick inte att skap en ny signal.
2 svar · 1,5k läst
·
K
karlmb: [citat] Hej! Det funkar bra iaf ner åt 80-90cm. Men man bör tänka till gällande var man placerar laddstationen eftersom den i mitt fall nu måste harva runt hela zon2 (där ingen laddstation finns), varje gång den kommer på att den behöver laddas. Så det ska jag ändra. Dessutom har jag problem med att få in i den var min zon2 startar, den misstolkar och det blir mkt tidigare på slingan
4 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.