3 532 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Lägga slinga som passar olika robotar
Vii har en stor och rätt krånglig trädgård som kräver en del planering om man ska ha en robotklippare. Skulle man kunna lägga en slinga som funkar den dag (vilket år som helst) då jag skaffat själva roboten?
Alltså att man kan planera i lugn och ro och göra det ordentligt och välja fabrikat på roboten senare. Eller har alla fabrikat olika typer av slingor som bara passar deras egna robot?
Alltså att man kan planera i lugn och ro och göra det ordentligt och välja fabrikat på roboten senare. Eller har alla fabrikat olika typer av slingor som bara passar deras egna robot?
Lite tankar.
-Klart du kan lägga ner slinga men dom olika klipparna kan ha olika parametrar för hur nära kanten dom går.
-Frågan är bara varför lägga ner ett jobb som egentligen gör det svårare att jobba i trädgården och inte tillför något nu.
-Att lägga sling i trädgården går snabbt när du väl bestämt dig för att skaffa klippare.
-Att planera och bygga bort hinder redan nu är en stor fördel
-Klart du kan lägga ner slinga men dom olika klipparna kan ha olika parametrar för hur nära kanten dom går.
-Frågan är bara varför lägga ner ett jobb som egentligen gör det svårare att jobba i trädgården och inte tillför något nu.
-Att lägga sling i trädgården går snabbt när du väl bestämt dig för att skaffa klippare.
-Att planera och bygga bort hinder redan nu är en stor fördel
Om du glömmer bort var du lade slingan och kanske gräver eller en sork eller vad som helst skadar slingan så är det bara merjobb den dagen du sätter dit en robot och den blinkar rött pga slingfel.
Hade jag varit dig hade jag planerat och förberett trädgården och den dagen du köper roboten lägga slingan då. Det tog mig ca 2-3 timmar att lägga för 1500 kvm med en hel del vinklar och böjar. Du kommer troligtvis behöva justera slingan lite när du sett roboten jobba någon vecka för att göra det ännu bättre.
Men ja slingorna funkar för typ alla robotar om du vill lägga redan nu. Välj dock en kvalitetskabel.
Hade jag varit dig hade jag planerat och förberett trädgården och den dagen du köper roboten lägga slingan då. Det tog mig ca 2-3 timmar att lägga för 1500 kvm med en hel del vinklar och böjar. Du kommer troligtvis behöva justera slingan lite när du sett roboten jobba någon vecka för att göra det ännu bättre.
Men ja slingorna funkar för typ alla robotar om du vill lägga redan nu. Välj dock en kvalitetskabel.
Möjligt. Men du kan använda vilket märke nästintill till alla robotar. Så länge den får signal. I med han inte valt märke ännu så kan han likväl köpa en rulle från ex grimsholm och lägga ner.Joacimz skrev:
Men jag tyckte det var mycket smidigt att köpa hqs paket i med jag köpte en hq.
Klicka här för att svara