Jag är i tankarna på att bli med robotklippare och funderar då på vad som skulle vara bäst, en kraftigare modell som klarar hela tomten eller två mindre som skulle få dela på jobbet.
Tomten är på totalt 1750 kvm, men bara ca 800 kvm är gräsmatta som ska klippas. Huset, rabatter och diverse annat delar av tomten så det blir två ungefär lika stora delar gräsmatta med två smala (1-2 meter) gräspassager som binder dom samman.