Jag har provat det mesta men 230 vill inte ta sig in den bara fastnar och stoppar hela tiden.
Strax innanför väggen ligger laddstationen.
Skall ta och öppna upp lite mera 90 cm och se om det funkar bättre.
Men man tycker att den borde hålla mer rak linje på väg till laddstationen?
Röd markering guideline 1 / 2
Blå markering slinga.
Tacksam för lite tips.
Strax innanför väggen ligger laddstationen.
Skall ta och öppna upp lite mera 90 cm och se om det funkar bättre.
Men man tycker att den borde hålla mer rak linje på väg till laddstationen?
Röd markering guideline 1 / 2
Blå markering slinga.
Tacksam för lite tips.
Jepp, det förstår jag ser väldigt smalt ut!
Kolla manualen sidan 28 så ser du hur slingan skall dras
http://www.husqvarna.com/files/Husqvarna/WIP/local/se/Automower 230 ACX 220 AC Manual 2010.pdf
Kolla manualen sidan 28 så ser du hur slingan skall dras
http://www.husqvarna.com/files/Husqvarna/WIP/local/se/Automower 230 ACX 220 AC Manual 2010.pdf
Guidekabeln måste ha ett avstånd om minst 30 cm till begränsningsslingen.
När klipparen går in mot laddstationen så har den guidekabeln till höger om sig.
Se sid 34 i manualen.
Om din bild är korrekt så verkar det som båda guidekablarna ligger för nära begränsningsslingen. Jag tror, men vet inte, att du måste lägga de båda guideslingorna tätt tillsammans på väg ut innan du delar på dem och vara noga så att de ligger minst 30 cm från begr.slingan.
När klipparen går in mot laddstationen så har den guidekabeln till höger om sig.
Se sid 34 i manualen.
Om din bild är korrekt så verkar det som båda guidekablarna ligger för nära begränsningsslingen. Jag tror, men vet inte, att du måste lägga de båda guideslingorna tätt tillsammans på väg ut innan du delar på dem och vara noga så att de ligger minst 30 cm från begr.slingan.
Försök med att sätta korridor 0 och se till att lägga bägge guiderna mitt emellan begränsingskablarna rakt in till mitten av laddplattan.
För att undevika att klipparen ska börja "vobbla" när den kör upp på träet så bör du se till att det inte blir något steg (fyll upp eller gräv ner rampen).
För att undevika att klipparen ska börja "vobbla" när den kör upp på träet så bör du se till att det inte blir något steg (fyll upp eller gräv ner rampen).
Har nu byggt om rampen till 130 cm
och öppnat upp ingången till 93 cm
Drog ihop begränsnings kablarna nedanför
rampen till ca 30 cm och har guiderna i
mitten upp till laddstation
Så nu åker inte 230 upp
för rampen och ska klippa bara när det
är dax för laddning får låta den åka några dagar
och prova alla vinklar och hålla tummarna.
Ska ta en ny bild så ni kan se hur det ser ut.
Tack ännu en gång.
Hej har nu kört 230acx några dagar och allt funkar nästan perfekt.
Måste köra på 0 i korridor (tack för tipset) annars hittar klipparen
inte ingången till rampen som är ca 30cm.
Får nu spår bildning redan ,guiden går nästan mitt över gräsmattan
ser inte kul ut.
Måste finnas fler som kör med 0 i korridor ?
Att korsa begränsningskabeln med guiden funkar det ?
Har rätt många öar så en korsning hade varit kanon.
Hur har ni gjort ?
Måste köra på 0 i korridor (tack för tipset) annars hittar klipparen
inte ingången till rampen som är ca 30cm.
Får nu spår bildning redan ,guiden går nästan mitt över gräsmattan
ser inte kul ut.
Måste finnas fler som kör med 0 i korridor ?
Att korsa begränsningskabeln med guiden funkar det ?
Har rätt många öar så en korsning hade varit kanon.
Hur har ni gjort ?
Redigerat:
8589 skrev:Hej har nu kört 230acx några dagar och allt funkar nästan perfekt.
Måste köra på 0 i korridor (tack för tipset) annars hittar klipparen
inte ingången till rampen som är ca 30cm.
Får nu spår bildning redan ,guiden går nästan mitt över gräsmattan
ser inte kul ut.
Måste finnas fler som kör med 0 i korridor ?
Att korsa begränsningskabeln med guiden funkar det ?
Har rätt många öar så en korsning hade varit kanon.
Hur har ni gjort ?
Samma här på min ena, med spårbildning. Det är inget som jag lyckats finna någon lösning på, man hade ju gärna haft den till minimal variation men inställningarna verkar inte riktigt tillåta det.
Nonkan du har kanske koll på om det finns korridorbredd typ 0 men med väldigt liten variation typ kör centrerat men varierar några cm ?!??

