8589 skrev:
Hej har nu kört 230acx några dagar och allt funkar nästan perfekt.
Måste köra på 0 i korridor (tack för tipset) annars hittar klipparen
inte ingången till rampen som är ca 30cm.
Vad är det som är 30cm? Rampen ser ju betydligt bredare ut...
Det är inte så att det som hänger ned framför garaget skymmer "sikten" för klipparen, för nog går den på något annat än slingan sista biten? Kanske den gröna lysdioden, eller är det radio? Klipparen bromsar ju ner så fort den stuckit näsan genom garagporten och "ser" laddaren.
 
Strax nedanför rampen ligger begränsningskablarna
V H med ca 30cm från varandra och i mellan
ligger guide 1 och 2.
Har jag bredare mellan begränsningskablarna
så åker klipparen upp på rampen och vill klippa.
Sen får den svårt för att vända på rampen och fastnar.
 
Fast det är ju inte helt säkert kommer den exakt så
kanske den kan smita i mellan och åka upp på
rampen ändå.
 
Ok, och om du breddar korridorinställningen och tar bort plasten som hänger ner framför laddstationen så vänder den mot begränsningskablarna?
 
Ska prova detta allt för att slippa hjulspåren i gräset.
Någon som vet vad stor skillnad det är på 1-2-3----10 korridorbreddena ?
 
Provat att göra som du sa ta bort plasten och öka korridorvärdet :thumbdown:
Jag har testat från korridor 4 och ner.
230 acx hade problem att hitta mellan begränsningskablarna även vid korridor 1 så nästa steg är väl att öka öppningen från 30 till 40 cm.
 
Funkar det att dra en guidekabel över en så kallad ö kabel.
Den som man drar runt typ träd och tillbaka?

Nu kör jag den på Korridor 1, klippare går lite ryckigare nu
efter guidekabeln, känns sämre kanske även mer slitage på maskinen.
Så det får bli 0 på korridor tills jag hittar något bättre sätt att dock.

Tips är välkommet.
 
Hur har ni era inställningar med kablar / korridorer som byggt eller
placerat laddstationerna lite udda typ under altaner mm.
Jag måste använda 0 i korridor annars hittar 230
inte mellan begränsningskablarna.
Öppnar jag ingång mer som är runt 30cm idag
så åker den upp och vill klippa på rampen
och får problem att hitta ut = stopp.
Kan det vara för långt avstånd från början av ramp
till laddstation ?
Rampen måste jag ha på grund av höjden.
Vill bli av med spårbildningen.
 
Med en dåres envishet så är mitt förslag att du placerar laddstationen enligt instruktionsboken, då ser
du ju om allt fungerar som tänkt..;)
 
Med en dåres envishet placera jag laddstationen enligt instruktionsboken från början, funka klockrent, men så ville jag trycka in den i mitt garage Utan spårbildning.
Nu verkar det vara omöjligt med den lösningen som jag har.
Blir till att flytta hela stationen och spika igen ingången, eller låta hundarna få ett krypin.:(
 
8589 skrev:
Med en dåres envishet placera jag laddstationen enligt instruktionsboken från början, funka klockrent
Sorry, det hade inte dåre ett förstått..:o
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.