7 669 läst ·
25 svar
8k läst
25 svar
Svårt att docka 230 acx
Vad är det som är 30cm? Rampen ser ju betydligt bredare ut...8589 skrev:
Det är inte så att det som hänger ned framför garaget skymmer "sikten" för klipparen, för nog går den på något annat än slingan sista biten? Kanske den gröna lysdioden, eller är det radio? Klipparen bromsar ju ner så fort den stuckit näsan genom garagporten och "ser" laddaren.
Strax nedanför rampen ligger begränsningskablarna
V H med ca 30cm från varandra och i mellan
ligger guide 1 och 2.
Har jag bredare mellan begränsningskablarna
så åker klipparen upp på rampen och vill klippa.
Sen får den svårt för att vända på rampen och fastnar.
V H med ca 30cm från varandra och i mellan
ligger guide 1 och 2.
Har jag bredare mellan begränsningskablarna
så åker klipparen upp på rampen och vill klippa.
Sen får den svårt för att vända på rampen och fastnar.
Provat att göra som du sa ta bort plasten och öka korridorvärdet 
Jag har testat från korridor 4 och ner.
230 acx hade problem att hitta mellan begränsningskablarna även vid korridor 1 så nästa steg är väl att öka öppningen från 30 till 40 cm.
Jag har testat från korridor 4 och ner.
230 acx hade problem att hitta mellan begränsningskablarna även vid korridor 1 så nästa steg är väl att öka öppningen från 30 till 40 cm.
Funkar det att dra en guidekabel över en så kallad ö kabel.
Den som man drar runt typ träd och tillbaka?
Nu kör jag den på Korridor 1, klippare går lite ryckigare nu
efter guidekabeln, känns sämre kanske även mer slitage på maskinen.
Så det får bli 0 på korridor tills jag hittar något bättre sätt att dock.
Tips är välkommet.
Den som man drar runt typ träd och tillbaka?
Nu kör jag den på Korridor 1, klippare går lite ryckigare nu
efter guidekabeln, känns sämre kanske även mer slitage på maskinen.
Så det får bli 0 på korridor tills jag hittar något bättre sätt att dock.
Tips är välkommet.
Hur har ni era inställningar med kablar / korridorer som byggt eller
placerat laddstationerna lite udda typ under altaner mm.
Jag måste använda 0 i korridor annars hittar 230
inte mellan begränsningskablarna.
Öppnar jag ingång mer som är runt 30cm idag
så åker den upp och vill klippa på rampen
och får problem att hitta ut = stopp.
Kan det vara för långt avstånd från början av ramp
till laddstation ?
Rampen måste jag ha på grund av höjden.
Vill bli av med spårbildningen.
placerat laddstationerna lite udda typ under altaner mm.
Jag måste använda 0 i korridor annars hittar 230
inte mellan begränsningskablarna.
Öppnar jag ingång mer som är runt 30cm idag
så åker den upp och vill klippa på rampen
och får problem att hitta ut = stopp.
Kan det vara för långt avstånd från början av ramp
till laddstation ?
Rampen måste jag ha på grund av höjden.
Vill bli av med spårbildningen.
Med en dåres envishet placera jag laddstationen enligt instruktionsboken från början, funka klockrent, men så ville jag trycka in den i mitt garage Utan spårbildning.
Nu verkar det vara omöjligt med den lösningen som jag har.
Blir till att flytta hela stationen och spika igen ingången, eller låta hundarna få ett krypin.
Nu verkar det vara omöjligt med den lösningen som jag har.
Blir till att flytta hela stationen och spika igen ingången, eller låta hundarna få ett krypin.
Klicka här för att svara