Byggahus.se

Erfarenhet honda miimo

1. K
    Medlem Nivå 1
    Sugen på en miimo, läst här på forumet att dom haft lite skärproblem (bruna toppar på gräset) är det problemet löst? Ni miimo ägare får gärna dela med er om erfarenheter..

2. G
    Medlem Nivå 1
    Gammalt problem som jag inte märkt av. Köpte min 2014 och den fungerar riktigt bra. Ny uppgradering (kostnadsfriit på 2-årig garanti) i år med nya hjul mm. Fick ett gnissel i höstas och det var nog hjulen.
    De nya är kullagrade och löper fint i alla vändningar. Skulle jag köpa en idag hade det blivit en Honda igen. Nya modellen är säkert ännu bättre.

3. U
    Medlem Nivå 2
    Jag är i stort nöjd med min Miimo. Den gör det den ska och den gör det bra. Hade jag valt den igen? Nja. Jag kan tycka att den låter lite mkt och ställer lite väl höga krav på placering. Men gräset blir klippt vilket är det viktigaste! :D

4. M
    Medlem Nivå 8
    Med tanke på servicen man får från Honda och kvaliteten på maskinen så rekommenderar jag den varmt.
    Ny version för i år med uppdaterade funktioner som kantklippning, spiralklippning m.m..

5. C
    Medlem Nivå 2
    Hej Mattias,

Ny version menar du då ny mjukvara till Miimo 300?

//Leif

6. M
    Medlem Nivå 8
    Nix ny version av klipparen som heter 310 och är ganska mkt billigare än när jag köpte...
    Tyvärr inga mjukvaruuppdateringar som kan laddas in än så länge, men de noterade önskemål om vissa funktioner i mjukvaran även på 300.. Se Miimotråden 2015.