6 033 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
Kan man köra Landroid och Automower på samma slingor?
Administrator
· Skåne
· 6 823 inlägg
Funderar på att testa Automower mot Worx Landroid på samma gräsmatta men kan kan man köra dem mot samma slingor?
Redigerat:
Nej. Ett test visar minst 20 cm. mellan slingorna. Om du inte menar att skifta laddstationerna och använda samma kabel, det funkar. Notera skillanden i slingornas dragning. Landroid gillar inte skarpa 90 graders svängar utan föredra 2x45 grader. Samma sak gäler för hörn mindre än 90 grader, spetsiga hörnor går inte.Per Eskilsson skrev:
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 823 inlägg
Jag hade tänkt mig unboxa och sätta upp två laddningsstationer bredvid varandra, men vill slippa dra dubbla kablar. Kan tänka mig köra de olika varannan gång eller vecka. Är det görbart och intressant?
Administrator
· Skåne
· 6 823 inlägg
Trodde det skulle vara bra att köra just på samma gräsmatta och inte olika. Förutsättningarna blir mer likvärdiga då. Och särskilt omman låter de köra varannan gång. Men det kanske inte går?
Det beror väl på vad man är ute efter att få ut av testet. Mer logiskt borde väl vara att dela upp gräsmattan i två delar som är lika stora och innehåller ungefär samma svårigheter. Sen får dom arbeta varför sig på eget håll. Då kommer du ju få fram klippkvaliten och hur klipparen påverkar gräsmattan t.ex. spårbildning och liknande som kan bli svårt att hålla isär annars. Plus att varje klippare får en egen anpassad installation. Alla klippare har ju olika förutsättningar. Ett test av en automower som går på en slinga anpassad och lagd efter en worx klippares förutsättningar eller tvärtom då. Vad säger det?
Administrator
· Skåne
· 6 823 inlägg
Syftet med testet är att utse vilken av de två som är bäst och sedan behålla den bästa. Men om de kräver olika slingor så känns det som om testet fallet på detta.
Tyvärr går det inte att dela upp gräsmattan i två likvärdiga delar eftersom den ena delen är betydligt knixigate än den andra. Synd!
Tyvärr går det inte att dela upp gräsmattan i två likvärdiga delar eftersom den ena delen är betydligt knixigate än den andra. Synd!
Administrator
· Skåne
· 6 823 inlägg
Jo, det hade varit enklare men då hade jag inte kunnat utse en vinnare lika objektivt.
Klicka här för att svara