v-g
v-g: Är det magnetiskt är det stål kolla med kylskåpsmagneten. Är det magnetiskt kan nog närmsta bilverkstad punkta ihop det åt dig för en kaffekrans. Alternativt kolla efter mekaniska verkstäder fråga om de har en mig eller tig-svets. Är det ALU måste det nog TIG:as även om det går med MIG också.
1 svar · 982 läst
T
Tibban: Om du ännu inte hittat någon kan jag rekomendera Tobo bygg. d^_^b
2 svar · 2,2k läst
snoofy
snoofy: hej Lindhe, vill du kanske inkludera mig också ?
3 svar · 1,5k läst
E
Erik E: tack för tipsen!
5 svar · 2,8k läst
C
crazys: Jag skall renovera en lägenhet och behöver tips på relaibla hantverkare. Det som skall göras är främst måleri, golvslip, golvläggning men även lite snickeri och plattsättning i kök.
0 svar · 908 läst
P
Paddy: Jag sällar mig till de som rekommenderar Rådjursgolv. Mycket nöjd kund! http://www.reco.se/radjursgolv-juan-herrera-collazo
5 svar · 3,6k läst
zno
zno: Du borde jämföra priset på husleverantörens delade entreprenad mot det egenupphandlade alternativet. Totalentreprenad är ju dyrare i sig pga högre ansvar och risk. Inte ovanligt med prispåslag på 10% jämfört med delad entreprenad.
5 svar · 1,5k läst
S
snobbe_78: Väcker tråden till liv lite. Vi ska också bygga kring Borås, ingen som vet någon bra?
1 svar · 845 läst
L
lue: Hej Visste inte exakt var jag skulle lägga denna fråga men jag försöker här. Det är så att vi är en ideell förening som skall anlita en eller två besiktningsmän för att bedömma vårat bullerskydd. Trakikkontoret har bedömmt bullerskyddet som en 3:a (av 5 möjliga). detta innebär att skyddet skall åtgärdas snarast(inom ett par år). Bullerskyddet är från 1975 och det är
0 svar · 874 läst
E
EricH: Tack för tipset. När man kollar på deras hemsida undrar jag om man kan anlita dom fristående utan att blanda in A-hus, pga deras samarbete. Men ska fråga så får vi se svaret...
2 svar · 1,2k läst
P
peppelito: Tack för tipset Jonas. Faktum är att jag pratade med Malmslätts kakel och bokade en tid med dem till nästa vecka innan jag gick in och läste ditt svar. Mao gjorde jag en bra chansning... :) Någon med fler tips? //P
2 svar · 2,9k läst
L
LOTTORP: Har någon erfarenhet av www. takvard.se som behandlar mossa på tak?
0 svar · 1,2k läst
Spiken i kistan
Spiken i kistan: Ring B.O.E.
1 svar · 2,1k läst
P
Pibben: Nån som kan rekommendera några bra målare i Linköpingsområdet? Det handlar om att måla några innertak.
0 svar · 1,5k läst
J
Jentan: I och med att jag inte fick något tips på någon bra Kvalitestansvarig i Norrköping med omnejd, får jag vända på frågan. Någon som har tips på KA's som inte är att rekommendera? (Skicka gärna PM om du vill vara anonym). Tack på förhand!
1 svar · 1,1k läst
U
Uwox: Vårdnäs Bygg AB. Rekommenderas varmt. Seriösa och väldigt duktiga. Skolexempel på hur specificerade fakturor ska se ut! d^_^b
2 svar · 2,8k läst
E
Flyttad
E
Flyttad
S
schaktakonsulten: Hej Lennart Larsson Sorunda. En mycket bra kille med ansvar för vad han gör. Tel:0708-407630
1 svar · 1,6k läst
M
magnor76: Perfekt! Tusen tack!
2 svar · 1,3k läst
thojak
thojak: Tack, ska kolla upp! /Thommy
2 svar · 1,3k läst
L
Lilly: Vi har tänkt att leja ut fasadbytet på vårt hus och letar därför efter en snickarfirma, i Kalmar med omnejd, med bra rekommendationer, samt bra pris på det utförda arbetet. Är det någon här inne från Kalmarregionen som kan rekommendera oss en snickarfirma?
0 svar · 1,2k läst
H
HEM2121: Nej, men vill du ha en ref. på en bra firma så skicka ett PM till mig.
1 svar · 1,6k läst
V
Vorbis: Eftersöker en enhörning om ngn har ett tips på var jag kan hitta en sådan... :)
1 svar · 1,1k läst
P
Pimme: Köpte fönsterbänkar (carrera ?? nånting eller vad det nu kan heta) i somras där, snabb leverans och kvalten var det inget att anmärka på, prismässigt kan jag inte svara på om de är billiga/dyra. Mvh Pimme
1 svar · 1,1k läst
S
Snickar-Urban: Du är konsument så det finns inget krav på dig att du skall veta den tekniska skillnaden på olika varor som monteras in i ditt hus. Det är näringsidkarens ansvar att rätt sak hamnar på rätt plats. Konsumenttjänstlagen är tydlig på detta. Kolla in lagen här: http://www.notisum.se/Rnp/sls/lag/19850716.htm Alltså: Ni behöver inte ha dåligt samvete för att ni har tackat ja till
1 svar · 844 läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Tack för det ! Nu är ju inte jag någon Gud, utan jag tror de flesta som sysslar till huvudsak med sådant här reder ut det med liknande tidsperspektiv. Vana samt rätt maskiner och verktyg sparar enormt med tid. Detta är dessutom ett HTH-kök vilket jag har mest vana vid att montera. Tror Pernilla syftar på att det tillkommer extrakostnader under transporttiden fram och åter till henne om
14 svar · 20,1k läst
F
frhe: Du kan nog inte neka honom att skicka sin hantverkare. Visst har de ersatt alla saker de tog sönder? Skicka annars ersättningskrav på detta, det har du rätt till. Är du tveksam om jobbet är korrekt utfört bör du ta dit en obereoende besiktningsman!
2 svar · 2,0k läst
G
gustavk: Vet inget om dem men du kan få lite info på t.ex. http://www.allabolag.se/5561258459
1 svar · 1,2k läst
volvo
volvo: [citat] Jag syftar till vilka förkortningar och begrepp som är vanliga i branschen. Om man vill ha en godkänd plattsättare som utför arbeten så att det är godkänt av byggkeramikrådet så är det en som är BBV auktoriserad. Det är det begreppret som används av aktörer i branschen.
5 svar · 1,4k läst
N
nypådetta: Tack för svar! Jo, har läst en del om KA här på forumet, men aldrig hittat riktigt det jag är ute efter..dvs mer om de kritiska momenten. Vår säljare har från början varit väldigt tydlig med att en KA är skild från deras firma, och att de ej vill vara delaktiga i anställningen av KA (för vår skull). Dessutom rekommenderar de en som övervakar byggkvaliten, vilket vi också tycker
4 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.