F
fenuril: Undrar om någon känner till denna firma www.evecobygg.se
0 svar · 1,0k läst
K
kamy: Har någon anlitat Söderorts fönsterrenovering? Hur gick det? http://www.fonsterrenovering.nu Tips på andra firmor som renoverar gamla fönster (och gör det bra) mottages tacksamt.
0 svar · 1,6k läst
A
Angel_of_Death: Vi vill måla fasaden på vårt nybygge, nu till sommaren 2010. Målarfirman som målade invändigt (snabba, effektiva och noggranna) visade sig inte kunna ta jobbet. Nu rinner tiden iväg och snart är alla duktiga firmor upptagna, om inte redan för sent. Kan någon ge referenser?
0 svar · 928 läst
Åsa76
Åsa76: Titta in på www.allabolag.se där kan du köpa bokslut, se när firman startades. Ring upp ev. behörighets utrfärdara (tex BKR) och kolla (att det int eär förfalskat). Kolla att de har F-skatt. Kolla hos kronofogden om betalningsanmärkningar finns. Ta refernser, kolla flr - be om att besöka referensbyggen. (många kan vara typ brosan eller mamma tror jag tyvärr). slutligen, jag har lärt
1 svar · 1,0k läst
M
Malakitia: Hej! Jag skall göra i ordning mitt badrum och funderar på att anlita Herrlins plattsättning i Göteborg. Är det någon här som har anlitat detta företag? Varför gjorde ni det och vad har ni för erfarenhet av dem? Eller varför valde ni att inte anlita detta företag?
0 svar · 1,1k läst
F
Fiela: Var i Norrtälje? Kommunen är stor...
1 svar · 918 läst
T
Tjoa: En tips kan vara att be dom rensa och justera in anläggningen när de ändå är där. Så att det inte glöms bort. Tyvärr har jag ingen kontakt att ge dig.
1 svar · 864 läst
P
Pärlan09: Vi har renoverat hela vårt hus med tillhörande ekonomibyggnader helt själva, men behöver nu hjälp med att lägga om vårt tak pga tidsbrist. Vi söker därför en takläggare i jönköpingsområdet som är riktigt duktig och som är bra att ha att göra med. Har du haft hjälp av någon som du kan rekommendera? Kan du ge en kort beskrivning av dem och vilket förhållande du själv har till
0 svar · 1,8k läst
P
peppelito: Kolla med David Djerfs Byggservice AB. De brukar iofs vara bokade ganska hårt så räkna inte med att de kan starta direkt. //P
2 svar · 1,9k läst
U
UrbanJ: Hej, efter ha varit flitig besökare på byggahus.se ett tag så startar jag nu min första tråd. Jag skulle vilja höra om någon har erfarenhet av någon skicklig och väldigt noggrann målare i Stockholmsområdet. Jag behöver hjälp med att sätta upp tapeter på två färdigspacklade väggar samt bredspackling + tapetuppsätting i ett sovrum. En av tapeterna är rätt dyr och sådan att det
0 svar · 1,4k läst
R
RobZombie: Den kvalitétskontroll som Bello och liknande siter gör är ett skämt och innebär bara att dom på sin höjd kollar att man har f-skatt och inte har några skulder. Dom kräver inga referenser eller någon form av intyg på att man faktiskt har utbildning för den tjänst man tänkt sig att sälja. Så det är ingen skillnad på att anlita en hantverkare ur gula sidorna eller göra det via
9 svar · 1,2k läst
N
niclas vent: men det korrekta svaret på den frågan är alltid: skicka förfrågan till ngr tilltänkta entreprenörer.
2 svar · 1,0k läst
B
B
G
greenbay: Kolla med Sandareds Golv, de har nyss gjort ett badrumsjobb med matta i släkten, till full belåtenhet. /greenbay
3 svar · 4,0k läst
G
greenbay: Är inte vi som läser/ skriver här vänner? /Greenbay
15 svar · 4,3k läst
·
G
Gornor Ulragh: hej Vi letar konstruktör samt någomn som kan räkna på laster när vi bygger till ett tak med en extra våning... /marcus
2 svar · 2,6k läst
K
byggare henke: man kan säga så här du köper en tjänst som ska leta upp en hantverkare åt dig. du kommer då betala för två tjänster. förmedlingen och snickaren. va blir billigast?
4 svar · 1,1k läst
I
itkonsult: Riv, bär måla typ ladugård handgrävning. Enkla jobb där man kan mäta och peka, då funkar det oftast. Annars-riktiga referenser. En bra svensk snickare är inte dyrare annat än i timpengen, kostnaden totalt tror jag överlag inte skiljer, dock resultatet. En bra hantverkare fixar det som behövs och står inte och röker tills kunden kommer hem (denne har ju bil) och får åka för att
5 svar · 6,0k läst
F
Flanharry: Hej, Någon som har erfarenheter av Wallströms trävaru.?? Vad jag tänkte på speciellt var installation av solfångaranläggning och kamin.
0 svar · 1,2k läst
volvo
volvo: [citat] Boverkets ansvar för listan är den att de som står upptagna på listan är certifierade kvalitetsansvariga på ett ackrediterat företag. Det certifieringen innebär ar att man kunnat styrka tillräckliga kunskaper genom ett godkänt prov samt att man har tillräcklig arbetslivserfarenhet och teoretisk bakgrund. Att vara kvalitetsansvarig är inte detsamma som att vara kunnig
7 svar · 2,5k läst
P
Plura: Hej Vill bara tipsa om Emilvilla som har varit klart bäst av de takstolsleverantörer jag har hittat i södra Sverige. Nu har vi inte beställt något än men när det gäller offertunderlag och hjälpsamhet vill jag rekommendera dem. /Pär
0 svar · 1,5k läst
S
sofie_76: Hej är det någon som kan tipsa om en bra firma söderort stockholm, helst Huddinge,Haninge men även firmor från andra ställen är intressant. Vi behöver installera värme vatten ventillation i nybygt fritidshus permanentstandard.
0 svar · 1,3k läst
Byggingenjören
Byggingenjören: http://www.maleri.se/ MVH EDIT: Be om specad faktura och betala aldrig i förskott!
1 svar · 1,3k läst
L
LarsC: Tack!!
2 svar · 1,0k läst
L
2 svar · 1,0k läst
M
Miahun: Hej! Vi har precis fått tag på en tomt som strax är avstyckad och färdig för att börja iordningställa inför bygget d^_^b. Vi tror att det vore en bra idé att anlita en byggkonsult från första början för att få hjälp och synpunkter på det mesta från placering av brunn/avlopp till hustyp och placering. Dessutom vill vi ha hjälp att utforma ett bra förfrågningsunderlag som vi kan
0 svar · 1,2k läst
D
dannyowl: Vill lägga in golvvärme på hela nedervåningen och haft två VVS-are som varit och kollat som skulle återkomma med offet. Har väntat i en månad nu och inte fått någon offert än trots påminnelse via mail. Funderar på att kontakta andra firmor, men behöver tips på hantverkare.
0 svar · 978 läst
W
Wingårdh: Har nu väntat i två månader på en offert från ocab i falun för ett radonärende.:@ Finns det någon som kan tipsa om annat företag som jobbar med radonsystem och som ni haft bra erfarenhet av? Gärna i närheten av Falun.
0 svar · 1,1k läst
B
backstromj: Hej, Vi söker en hantverkare som kan hjälpa oss med ett projekt. Vi behöver flytta en yttervägg (vi har en uteplats inbyggd i huset) så att vardagsrummet kan bli lite större. Där vill vi sen bygga ett rum till till lill-tjejen och ett fönster ska sättas in. Diverse snickeri/isolerings/tillbyggnadsarbete alltså. Vi vill ha hjälp med det mesta eftersom vår tid är begränsad. Finns det
0 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.