Referenser Hantverkare & Entreprenörer
vimsingen: Tusen tack, just att duktiga hantverkare är uppbokade vet vi. Men vi ska testa med honom. /Vimsingen
vimsingen: Vår heter Finn Dahl och finns i Danderyd. Vi är jättenöjda med honom. Nogran, trevlig och har varit ofta här under byggtiden. Firman heter Finn Dahl Byggrådgivning. Vimsingen www.vimsingen.blogspot.com
gbak: Vi behöver ta ett helhetsgrepp på vår trädgård. Finns det någon som kan rek något företag som gör bra jobb till rimlig kostnad. Det som skall göras är bl.a: -bygga en rejäl altan -lägga ut gårdsgrus på bilparkeringen -lägga marksten -sätta upp friggebod -plantera träd/buskar
medvind: Hej, Undrar om det finns någon här som har några erfarenheter av http://byggasmart.se - litauer verksamma i malmö/lund-området. Tack!
Fröberg: Behöver tips på billig arbetskraft för hjälp med markarbeten + gjutning av platta. Har fått några galna offerter på allt från 350000 kr - 450000 kr. Dvs 200-300 tkr för markarbetet... Någon som har förslag på seriösa företag i stockholmsområdet med egna maskiner? Maila eller ring mig! Froberg@dykarna.nu 0730-696900
Smeagol: Tack Danne för ditt svar. Har varit i kontakt med dem och de gav ett proffsigt intryck.
HEM2121: Grattis Göteborg med omnejd!!! Nu har jag hittat en seriös hantverkare! Att hitta en seriös hantverkare för mig har inte varit lätt! Vilken jungel det har varit, en riktigt berg och dalbana! Det har varit, Otroliga prisskillnader. Otroliga hantverkare på många sätt och vis. Skulle inte vara svårt att skriva en roman av det [bild] Efter mycket letande efter en seriös hantverkare har jag
carlos_g: Vi är också inne på Classic 135 i stockholm. Fick som prisindikation 1.9 Mkr för huset. Bra tråd: http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/119157-lb-hus-classic-135-a.html
tovew: Hej Skulle vilja ha lite tips på byggentreprenör i åkersberga området, har planerat att bygga till våran villa med 1,5 plan med en byggyta på ca 60kvm. Sedan undrar jag vilken entreprenadsform som ni rekomenderar, totalentreprenad, rörligtpris. Vill gärna höra era erfarenheter?:rolleyes: //T
Bambi: Hej! Mottager gärna tips på bra besiktningsman i kronoberg. Mvh
Bambi: Hej! söker en bra entreprenadadvokat i växjö? Hoppas någon kan rekommendera en bra. Mvh
Preke: Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av företaget Nordic Windows. Ett ganska nystartat (2008) företag som säljer och monterar PVC-fönster.
Smeagol: Söker hantverkare för renovering/målning av fönster på ett hus byggt 1974. Någon som har någon rekomendation för detta. Det behövs nog kittas om bytas någon ruta samt byta eller byta vissa delar av fönsterkarmarna.
rob the builder: Vi gjorde om vårat badrum i vintras av A.G Kakelspecialisten i Göteborg. Blev riktigt bra.Kan maila lite bilder om du vill. Kan tillägga att jag jobbar på ett företag som ägs av samma ägare som Kakelspecialisten så jag vet inte om det strider mot reglerna här på forumet att rekommendera dom.:confused:
galaxenspresident: Någon som har erfarenhet av BA Solutions AB? Positiva som negativa? Främst intresserad av om de är bra på betonggjutning?
Putte/Anna: Nån som kan rekommendera (eller avråda från) besiktningsman för överlåtelsebesiktning i Örebro med omnejd? Det börjar bli lite bråttom. PM duger fint...
Castrol: Hej vi söker duktig hantverkare för totalentreprenad, avseende påbyggnad av övervåning på vårt 1,5 planshus. Bakgrund: 1,5 plans hus i vinkel, byggår 1936 Entreplan: 90kvm (60kvm i huvuddel, 30kvm i vinkel) Boyta övervåning: 30kvm (Endast boyta över huvuddel) Stome: Trästome, stående virke Utsida: Putsat Arkitektritning finns Bygglov inskickat Ny boyta på övervåningen blir 90kvm
mroing: Hej. Vi har en tomt som är totalt igenväxt och skall röja upp den. Det är en ödetomt som stått oanvänd i typ 20 år så det är ganska illa.... lite för illa för att klara det själv. Flertalet mindre träd extremt mycke snår och buskar. Storleken är 3000m2. Nu till min fråga. 1. Hur gör man?? 2. Min tanke först var att man tar dit en container och en flistugg och så får
Ewald: Tryckprovningar med Blower-Door verkar inte vara populära respektive vanliga i Sverige, eller ? ... bara en allmän fråga. Har skrivit ett inlägg föut men fick inga svar ....
Paul-Staffanstorp: 2000:- per enhet med färdig utsida plus kostnad för lift och exkl. bortforsling av det gamla. Mindre hade jag inte kört dit för i alla fall...:o
torke1: Det får väl anses vara en grundläggande rättighet i ett rättssamhälle att alla ska kunna få tillgång till samma juridiska hjälp. Någon som åtalats för mord ska ha tillgång till en försvarare likaväl som den kärande. Tills dess man har fällts i domstol är man att anse som oskyldig. En jurist ser säkert att firman har fel, men moraliskt bör han hjälpa denna firma likaväl som
nilrog: Vi ska till att bygga hus mellan Uppsala och Enköping och om någon har tips på en bra kvalitetsansvarig som inte bor allt för långt bort så får ni gärna dela med er. Om ni inte vill svara här så går det även bra via PM.
dast: [citat] Tack för svar. Orsaken till problemet är jag inte säker på, det är under riktigt ogynsamma förhållanden (kraftigt regn + kraftig blåst) som problemet inträffar. Misstänker själv att det har något att göra med att fönstrena i kupan byttes ut (innan vi köpte kåken) och att man inte tätat ordentligt efteråt. Men bara en teori... Får höra med KBV. Några andra tips? David
hempularen: Det var ganska precis så jag uttryckte mig i meddelandet till företaget när jag spärrade ut det från forumet. Dvs att de kan kontakta admin om de anser sig felaktigt kritiserade. Nu tycker jag att vi avbryter den här diskussionen om hur modereringen går till. Om ni vill kommentera det mer så får ni göra det till Marlene via PM eller mail.
gadu^: http://www.stilodesignbyggarna.se/ har jag sett göra en hel del plattsättning i vårat område