H
HEM2121: Denna firma la taket på vårat hus och vi är mer än nöjda! Prata med Tommy Halldin TT TAK Takentreprenören AB Kolgruvegatan 10 417 07 Göteborg Tel. 031- 22 21 55 Mobil. 0708-35 53 15
1 svar · 1,7k läst
H
HEM2121: Tog in ett antal offerter och Göteborgs Fönstermontage AB i Göteborg var den enda firman som lämnade ett seriöst pris, Offerten gällde elitfönster, inkl. arbete och plåt.
5 svar · 2,6k läst
L
Grolt: Rekommenderar Jonas Bygg i Nässjö
5 svar · 2,3k läst
L
libster: HEjsan! Jag anlitade denna firma för att renovera mitt badrum. Hantverkaren var jättebra men "tolken" känns väldigt skum. Bland annat kommer han med nya uppgifter om pris när man väl sagt att man anlitat honom. Det som står i offerten stämmer inte enligt honom. Bl.a. stod det i min offert att de ska ordna elen i badrummet. När "tolken" ska avsluta arbetet och ha betalt så menar han att
1 svar · 1,5k läst
M
mfn: Skall utöka boytan genom att (1) isolera och inreda garaget eller (2) riva garaget och bygga nytt. För att kunna ta ställning till hur jag skall göra och kunna ge förusättningarna till en arkitekt vill jag ha hjälp med att bedöma om det är lönt att använda befintlig garagebyggnad som "bas". Söker därför en byggrådgivare eller liknande som kan råda mig i hur jag skall göra. Någon
0 svar · 1,1k läst
E
Eliza77: Hej! Jag skall flytta en vägg och sedan bygga 2 st dolda garderobsdörrar i den. Jag söker nu efter sen snickare som verkligen är noggrann och duktig. Hade det bara varit att flytta väggen så skulle jag göra det själv men att gömma 2 st dörrar i den tror jag inte att jag klara. Är det någon som kan rekommendera en jätte duktig snickare i Uppsala som verkligen är noggrann och har
0 svar · 2,8k läst
P
Pipshusse: [citat] Har du tur så är matningen redan fem trådar och med arean 2,5 kvmm då är det bara för elektrikern att montera två uttag till dig. Spishällen behöver oftast 2 faser och nolla och skyddsjord. Ugnen är oftast idag ansluten med en vanligt stickkontakt och behöver ytterligare en annan fas samt nolla och skyddsjord. Snabbaste alternativet är att du ber elektrikern montera ett
1 svar · 4,5k läst
L
lemumba: fjäråskupan har bra fläktar!
3 svar · 1,4k läst
N
NyfikenVit: Malmöbyggaren: Angående Lunds Golvmontage så verkar de ha fått riktigt dåliga omdömen här: http://www.rejta.se/omdome/66787/Lunds+Golvmontage+AB
4 svar · 2,3k läst
·
H
HBG: Hej, Någon som har använt en duktig hantverkare i Helsingborgs området som ni kan rekommendera ? Arbete typ, tapetsering, målning, golvläggning etc. Vill helst att personen i fråga utför arbetet själv och ej skickar någon oerfaren förmåga. mvh/HBG
0 svar · 1,1k läst
P
pärzon: Jag är i nästan samma läge. Överlag är luften torr och golvbjälklaget är i förvånansvärt gott skick. Dock vid hällregn och snösmältning så tar sig lite vatten in som rännilar. Huset ska byggas till så nya grunden kommer att förändra förutsättningarna så det fixar sig då. Börja med att stoppa in en sorptionsavfuktare och täta ventilationgluggarna temporärt, tex med
1 svar · 1,8k läst
P
Pimme: Går bra att skicka PM för ref.. Mvh Pimme
1 svar · 1,1k läst
J
jocke_mejsel: Jag anlitade Abkar-Rör. Han pratar ganska dålig svenska, men gjorde ett otroligt jobb. Perfektionist ut i fingerspetsarna
6 svar · 7,2k läst
A
a_lundback: Hej! Min sambo och jag har beställt ett hus från Götenehus och byggnationen ligger i startgroparna. Vår tomt ligger i Spånga i västra Stockholm. Det har blivit dags att välja en kvalitetsansvarig. Vi har fått hem massor av reklamutskick från folk som erbjuder sig men hur vet vi vem som är bra och vem som är mindre bra? Vore ytterst tacksam för tips, del på personer/firmor, dels vad
0 svar · 1,0k läst
angelicajansson
angelicajansson: HEM2121 skicka gärna till mig också om du har möjlighet! Ska bygga i Kungsbacka. Var ska ni andra bygga? =)
4 svar · 1,7k läst
B
bengan24: Granfors Entreprenad kan jag rekomendera. Dom gjorde min grund i höstas, och den har jag fått mycket beröm för av flertalet snickare. http://www.granfors.se/default.asp?HeadPage=209
5 svar · 1,9k läst
E
erik_nilsson: jag PM namnn och hans telefon nummer, tack.
2 svar · 1,0k läst
J
Flyttad
J
Flyttad
M
m95_daj: Hej, Jag tar gärna emot tips/rekommendationer på firmor för renovering av grunder/plattor inomhus. Arbetet omfattar bortbilning av bef. platta, borttagning av gamla gjutjärns-rör för avlopp, installation av nya avloppsrör, golvbrunnar m.m. Även läggning av vattenburen golvvärme och dragning av VP-rör för el m.m ska göras och naturligtvis igengjutning av allt... Ett typexempel på
0 svar · 917 läst
M
Macinfo: Hej Är ni nöjda med erat hus? Vi har kollat på borohus oxå. Och vi ska bygga i Rolmelanda. Mv Markus QUOTE=JonasiGbg;989571]Ska bygga (Borohus, NNF) utanför Kungälv/Romelanda och behöver få tag på en kvalitetsansvarig, gärna lokal - någon som vågar sig på en rekommendation eller har någon åsikt i ämnet?![/QUOTE]
2 svar · 2,9k läst
Wasa
Wasa: Hej Jag har genomfört exakt det ni beskriver. Tog in priser från bland annat åtvidaberg... Själv tyckte jag det blev alldeles för dyrt. Jag fick, i och med lösvirkes bygge, komplett övervåning för samma peng som dom ville ha för ett isolerat skal. Fördelarna med deras lösning är att du har tätt hus väldigt fort. Å andra sidan bodde vi i huset under hela byggtiden och var alldrig
1 svar · 1,9k läst
T
Toobster: Kolla med Hans Olssons Bygg 073 – 530 70 81, han jobbar lite överallt och jag tror han är uppvuxen i Åkersberga.
1 svar · 2,2k läst
P
pm1: Kolla med Sundbyholms VVS, vet flera som anlitat dom och det har alltid fungerat utan problem och till bra pris. kommer även anlita dom själv för mitt nybygge...
1 svar · 2,1k läst
A
andha219: Hej! Jag och min sambo vill undersöka möjligheterna att bygga en balkong till vår BR. Styrelsen har sagt att det är ok, men vem ska man vända sig till för att få jobbet gjort? Innan vi söker BL vill vi gärna få någon att komma över och titta om det är genomförbart att bygga en balkong öht. Tacksam för svar! //Andy
0 svar · 1,1k läst
N
niblom: Hej, Jag har gjort en renovering av ett hus där jag har anlitat hantverkare för att göra isoleringsarbete, lägga tak mm. Nu blåser det in och jag behöver ha en oberoende besikningsman som kan komma och titta på vad som är fel och vad som skall rättas till. /N
0 svar · 922 läst
M
Masse47: Hej! Har tittat runt på kök och nu skissat på ett IKEA-kök. Nu vill man hitta en montör för att slippa göra jobbet själv. Någon som har erfarenhet av bra montörer i sthlmsområdet (Täby) med bra resultat och pris? Tacksam för svar!
0 svar · 2,1k läst
F
Fredrik B01: Tackar
2 svar · 1,3k läst
F
2 svar · 1,3k läst
H
home improvement: Funderar på att bygga mig en uteplats - ett vanligt trädäck, egentligen inga konstigheter. Finns det någon som kan rekommendera bra hantverkare i norra Stockholm (Sollentuna) med omnejd?
0 svar · 1,4k läst
E
enmellis: Som sagt, tack för referens "HEM2121"! Men vi måste lägga om taket innan vi kan byta ut isoleringen, det bör ju göras så snart det går... därför letar vi nu efter en takläggare. Är det någon som känner till en proffsig takläggare/hantverkare i Göteborgsområdet? Det känns jobbigt att anlita en hantverkare efter det som har hänt oss, men vi måste ju göra det... det bästa hade
2 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.