T
TomasTe: Hej! Kan vara försent men har några i vår närhet som inte kan rekomendera dessa annat än på fönsterenovering. Vet en bra firma som gjort ett jobb i årsunda där dom restuarerade ett hus från 1800-talet. Åker förbi där varje dag, tycker det blev grymt!
1 svar · 2,3k läst
G
goranr: Hej, Vi har badrum/duschrum byggda -76, med våtrumsmatta. Vi vill byta våtrumsmattan/tapeten. Har Du god erfarenhet av någon i Malmö med omnejd? MVH Göran
0 svar · 2,3k läst
M
markus_a: Det här undrar jag också, tar gärna emot tips jag med om någon har!
1 svar · 1,6k läst
Charlie2
Charlie2: Vi har anlitat Haraldsbo bygg och Norslunds bygg - mycket nöjda med båda två.
3 svar · 2,1k läst
R
rattens: Valde enligt ovan att ringa upp "sgbyggkonsult" för att lyssna lite med honom. Det första jag får i luren när jag presenterar mig är: "Du är väl en sån där försäljare för du har ett konstigt telefonnummer"....... När jag efter lite mer och VÄLDIGT artig presentation gör klart för honom att jag vill anlita honom som KA för nybyggnation i Boråstrakten (Inte särskilt långt från
9 svar · 6,6k läst
R
raggvald: Söker hantverkare för att renovera ett litet badrum. Vem är bra och vem är dålig i Umeå-trakten?
0 svar · 1,9k läst
M
Grolt: sorry Glömde att skriva: Billdals Bygg
3 svar · 1,5k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Och med det ville du säga ...? Välkommen till forumet förövrigt. :)
3 svar · 2,6k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Ja till arbetet, men inte material.
3 svar · 1,5k läst
M
Med känsla: Jo måla själv är ett alternativ. Kommer antagligen få huset klart i början på vintern/före jul nångång, så målning blir ju inte aktuellt förrän våren/sommaren 2012. Kan tyvärr av detta skäl ej använda ställningarna utan måste nog räkna med att isåfall hyra en skylift. Eller så gör jag en kompromiss och målar undervåningen själv och anlitar hjälp för övervåningen :-)
8 svar · 7,2k läst
Mangan
Mangan: Kan någon rekommendera en firma som utför dräneringar i Helsingborg?
0 svar · 1,5k läst
L
loftby: med moms...någon som vet några andra? fick offert på 2500 också men han hade 3-4 veckors väntetid
4 svar · 1,3k läst
B
brutus79: Jag skall försöka lämna ämnet "fuskbyggarna" till någon som inte redan tröttnat på att ta ställning till huruvida en f.d kebabvagnsentreprenör är lämplig att bedriva byggverksamhet eller ej. Man kan ju tycka att det är med byggentreprenörer som... ja mobiltelefoner. Hur välfungerande telefonen är står ju oftast i direkt relation till hur mycket den har kostat att utveckla och i
0 svar · 1,3k läst
A
Amanda B: Hej Jag var på Hem och Villa mässan och mötte ett företag som verkar erbjuda exakt det du söker, de hette *************************************** Redigerat av moderator Detta var ett dolt reklaminlägg ***************************************** Lycka till med husbygget!
3 svar · 2,7k läst
R
Ricken: Gör en sökning i ditt län. http://www.boverket.se/Bygga--forvalta/hitta-kvalitetsansvariga-kontrollanter-intygsgivare/
5 svar · 2,2k läst
J
Johan&Ana: Någon som har hört talas om DS Design & Struck? eller Marco Tofek?
0 svar · 1,1k läst
Gruvberget
Gruvberget: Vill bara tipsa om att kolla upp hantverkare på www.allabolag.se Dvs förluster flera år i rad och dalande intäkter kan vara en varningsklocka (men behöver inte betyda att de gör ett dåligt jobb för det) Men sådant som takjobb vill man ha garanti på, så se till att få garantibevis på takpannor/ plåt från tillverkaren så att man kan vända sig till dom efter 10-15 år om något
4 svar · 5,0k läst
C
City: Hej. Vi söker efter seriösa byggföretag för en nybyggnad av en villa från Mjöbäcksvillan i Sundsvall. Någon som har tips på någon? Tacksam för alla svar mvh Jesper
0 svar · 1,3k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag kan rekommendera Frank Ivanov vid FI Byggservice. Han är en duktig snickare, plus att han kommer när han säger att han ska komma. För putsarbeten kan du anlita hans bror Dennis Ivanov vid Lunds murtjänst. De här två gjorde vår tillbyggnad i lättbetong, men Frank är en duktig finsnickare också (trä).
1 svar · 1,7k läst
S
SwiftD: Hej. Tänkte bygga om köket, fick offert från Topas Interiör AB, någon som haft med detta företag att göra?
0 svar · 1,3k läst
D
danieldanieldaniel: Du kan köpa billiga tjänster med utlänsk arbetskraft som inte förstår svenska och som tror att dom kan arbeta med trä, resultatet blir därefter ;-) Sedan kan du köpa kvalite som kostar men det blir rätt och riktigt med en gång, valet är ditt. Viktigaste är iallafall att kolla upp allt om företaget. skatter, anmärkningar, referenser, försäkringar m.m. och ha skriftliga avtal och
1 svar · 2,1k läst
G
gregor76: du kan ringa Jusef 0736389809 snab och duktigt bor i Botkyrka
6 svar · 3,0k läst
R
rouban: Se upp med Bagarmossens elbyrå. De gav oss muntlig offert som inte alls stämde överens med beloppet på vår faktura. Vi väljer en annan elektriker nästa gång.
2 svar · 2,7k läst
Gruvberget
Gruvberget: Du har ett meddelande, kolla på det för tips
6 svar · 2,2k läst
il_duce
il_duce: Nån som kan rekommendera någon bra firma som kan borra bergvärme+ sätta in bergvärmepanna? Huset ligger i Tumba, Någon firma som man ska akta sig för? Har försökt söka på detta utan resultat. :)
0 svar · 1,3k läst
C
chrleh: Bobyggare är vi väldigt nöjda med. Dom reste vårt Myresjöhus i höstas. Dom jobbar med Myresjöhus mestadels. Alla vi träffat på verkar prata gott om dessa killar. Dom bor i Sigtuna och jobbar mycket runt Vallentuna/Täby www.Bobyggare.se
2 svar · 1,7k läst
P
Petta30: Ska tilläggsisolera och byta panel och ska få en offert från AS&RService. Undrar om någon här på forumet har anlitat denna firma?
0 svar · 1,9k läst
Gruvberget
Gruvberget: Jag vill rekommendera Haglöfs glas i Borlänge. Det är min "hovleverantör" av fönsterglas och idag åkte bilen in för stenskottslagning där, drop-in, fick skjuts till jobbet, det är service d^_^b Dom gör även smidiga tre-glaspaket om man vill byta ut befintligt, det blir mitt nästa projekt i framtiden för en del fönster Ja, jag kör gärna från Falun för att åka dit och köpa glas,
0 svar · 1,4k läst
T
TomW: Hej, en till sökning efter duktig och pålitlig total eller general entreprenad för nybygge i NV Skåne. Redan har EEC och Stenbergs Byggnads på listan enl. tidigare inlägg. Efter mycket läsning har förstått att " the key success factor" är bra entreprenör.
0 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.