3 218 läst ·
21 svar
3k läst
21 svar
Angående Järntorget
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Jobbar på att fixa...
Husen har ju om jag fattat det varit "färdiga" i flera år. Hur svårt kan det vara att fixa ett sviktande golv om man gör det på rätt sätt? men det är klart att skall det nödvändigtvis vara väldigt billig åtgärd så kan det ta lång tid. Allra billigast blir det ju om man "jobbar på det" och aldrig kommer till skott.
Husen har ju om jag fattat det varit "färdiga" i flera år. Hur svårt kan det vara att fixa ett sviktande golv om man gör det på rätt sätt? men det är klart att skall det nödvändigtvis vara väldigt billig åtgärd så kan det ta lång tid. Allra billigast blir det ju om man "jobbar på det" och aldrig kommer till skott.
hempularen skrev:Jobbar på att fixa...
Husen har ju om jag fattat det varit "färdiga" i flera år. Hur svårt kan det vara att fixa ett sviktande golv om man gör det på rätt sätt? men det är klart att skall det nödvändigtvis vara väldigt billig åtgärd så kan det ta lång tid. Allra billigast blir det ju om man "jobbar på det" och aldrig kommer till skott.
Ännu billligare blir det om man inte ens "jobbar på det"...
Visst, men efter ett antal försök, så kanske man ska göra om och göra rätt! q(;^bra-byggare skrev:Just problemet med sviktande golv tror jag Järntorget redan har tagit upp deras hemsida om att de jobbar på att fixa till tillsammans med hustillverkaren om jag minns rätt. Betyder inte att det är ok med sviktande golv, men det är åtminstone bättre att jobba på problemet än att lägga energin i tingsrätten och hävda att man inte gjort något fel.
Av vad vi förstått så har många detta problem iområdet, tyvärr q(;^
Oh, ja, visst håller jag med om att har man gjort fel ska man åtgärda, inget snack om det. Min poäng var att detta med sviktande golv inte är någon världsnyhet utan det är känt då Järntorget har med det på sin hemsida så det är ingen hemlighet (åtminstone inte längre om det nu har varit en hemlighet tidigare).
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Men om man har hållit på och "tittat" på ett simpelt problem i 4 år så verkar det ju saknas vilja att lösa problemet.
Klicka här för att svara
