Härligt att det gick bra!

Skönt att höra, har skickat en förfrågan på badrumsrenovering till dom. Då gäller det bara att hålla tummarna för att priset känns okej ockås ;)

Tyresö
HannaMaria98 skrev:
Återkoppling; Vi anlitade 08Bygg i alla fall och tycker att det funkat bra, De hade lite konstiga betalningsrutiner, med förskottsbetalningar för material samt betalning under arbetet etc, vilket var det som gjorde mig misstänksam, men jag tror faktiskt att de ändrat det nu då jag påpekade att det inte är standard att betala innan arbetet är klart. Vi betalade materialet innan, och resten när allt avslutas.

Generellt tycker jag att det funkade bra, lite småstrul som det väl oftast är, men de åtgärdade det utan problem och blev klara enligt den tid de sagt att de skulle bli klara. Patrick, som är ansiktet utåt, är trevlig och lätt att ha att göra med och deras underentreprenörer var duktiga.
Badrumsbyggarbranschen verkar vara en bra bransch - få förskottsbetalning på materialet!

Jag har ett betongpumpsföretag som både pumpar och levererar betong och det finns inte en människa på jordklotet som skulle förskottsbetala materialet (betongen) som jag levererar.

Tycker det hör till oproffsig företagarstil att kunden ska förskottsbetala innan varan är levererad. Hur skulle du reagera om din hårfrisör etc. gjorde likadant?

En liten varningsklocka ringer i mina öron.....

Stor risk att man skulle förskottsbetala! En seriös firma har ju krediter hos byggvaruhus så att de inte behöver ligga ute så länge med pengar. Anlitat hantverkare flera ggr med hyfsade resultat men aldrig hört talas om någon som vill ha förskott.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.