Vi har precis börjat bygga hus och när vi pratar med kompisar har var och varannan nån läskig historia att berätta om oseriösa hantverkare. Det har varit allt ifrån att barn och fru har hotats till att en högst ordinär familjefar fick skott i båda knäna. Man blir ju rädd för mindre. Har ni hört några såna här historier och finns det någon som kan varna för sådana här firmor i Nacka (jag minns att det var ett reportage på Efterlyst för nåt år sen om just detta och då handlade det just om Nacka)???

*skraj*

När folk får höra att man tänkt bygga hus ställer de som regel villigt upp på att berätta diverse hemska historier som de har hört om husbygge. Allt, precis allt, kan gå fel och ska man tro berättelserna så är det mer regel än undantag att husbyggena skiter sig.

Så är det naturligtvis inte i verkligheten. De flesta byggen går alldeles utmärkt.

Jag tror att de som har råkat ut för läskiga entreprenörer har inte träffat dessa innan de skrev kontrakt med dem. Det är ganska vanligt att hussäljaren förmedlar kontakt med entreprenörer och ofta så får husköparen bara ett entreprenadkontrakt att skriva på. Om du begär att få träffa de som du ska skriva kontrakt med för att få en känsla av vad det är för personer så tror jag du minimerar risken för att råka ut för den här typen av obehagligheter.

Det bästa måste väl vara att tala direkt med människor som själva byggt, de kanske har jättebra rekommendationer.

Domedagsprofeter kommer alltid att finnas, om inte världen nu skulle gå under....

reportaget var inte från nacka utan från rönninge
då var det i samband husförsäljningar med Anebyhus kontor i södra stockholm. firman som gjorde grundarbetena bestod av kåkfarare som inte kunde ett skit. varpå kunden inte betalade fakturan. dom i sin tur skickade ditt en torped för att inkassera. Trevligt va?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.