Hejsan
Vi har precis fått vårat hus stomrest. I samband med stomresningen så har det regnat en del och trots att hantverkarna har täckt övervåningen så har det kommit vatten ner i golvet på övervåningen. (Alla takstolar har inte hunnits resas) och det har gjort, om jag förstår saken rätt att de inte la pressening över de takstolar som fanns utan täckte golv och det material som låg på golvet i övervåningen.
Hantverkarna säger att det kommer att torka upp då de sätter in byggfläktar i huset så fort de har fått på taket. Kan man lita på det eller är det risk att det kommer att bli mögel längre fram.
Har ni råd på vad vi kan göra eller kan vi lita på hantverkarnas ord om att det kommer att torka upp?