Jag har fått en prisuppgift för att kakla + sätta nya reglar till vårt 3,2 m2 stora badrum på 60 Tkr (ink moms). Till detta kommer kostnad för elinstallationer om 14 TKr + kostnad för rördragning. Är detta verkligen rimligt för ett så pass litet badum?

det tar en massa tid att göra allt det där. Kan du inte regla själv innan, dra elen och bara låta elektrikern koppla ihop det, kanske foga själv också? Allt det lilla gör mycket :)

Vilken fantastisk site. Varför har jag inte sett den tidigare? :)

Jag har redan rivit ut hela badrummet samt att jag kommer gjuta nytt golv.
Det du säger är att om jag själv fixar reglingen och sätter upp gipsskivor så borde jag kunna få ned kostnaden.
Finns det elektriker som går med på att koppla ihop det andra drar? Trodde det urholkade deras guldkalv. ;)

jo, hantverkarna vill såklart göra det mesta själva, men lägger du rör och drar löskabel i så kan de inte klaga (drar man lite i ena änden syns det ju var det tar vägen). Vill en inte så ringer du bara nästa kille.

Regling etc klarar du bra själv, se bara till att du gör rätt och lägger dubbelt armerat gips på golvet så klarar du dig bra. Gjuta förresten? Platta eller menar du flytspacklingen? den kan vara lite knepig om man inte gjort det tidigare. ;)

Stort tack för dina svar. Blir till att göra en nogrannare plan över exakt vad jag ska ta hjälp med och hålla det minimalt.
Flytspacklingen vågar jag mig inte på, men väl plattan. ;)

Låter som en bra idé. Fundera igenom alla moment noga så ser du att du kan fixa en hel del själv. Jag tex brukar göra allt jobb utom elinkoppling och flytspacklingen (även om jag nu prövat det också). Du kan klara dig undan riktigt billigt om man läser på lite och tänker 3 ggr.
OBS. Regla inte direkt på bottenplattan om du är på bottenvångingen/källaren (mark under) = konstruktionsfel från 70-talet som inte bör upprepas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.