3 315 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Litauiska vänner
Sida 1 av 2
Hur bevisar jag att mina dansvänner från Litauen gärna hjälper mig med altanen mot att få låna huset om någon har synpunkter?
Jag känner mig skurkaktig utan att veta vad som ev. är fel och utan att veta hur jag bör agera.
Kan någon arg farbror med elaka ögonbryn komma och gorma och skrika? Vad gör jag då?
/Emmis
Jag känner mig skurkaktig utan att veta vad som ev. är fel och utan att veta hur jag bör agera.
Kan någon arg farbror med elaka ögonbryn komma och gorma och skrika? Vad gör jag då?
/Emmis
Denna frasen gör dig till "skurk" men om de bor hos dig och hjälper dig som vänner gör så är du ingen "skurk"!
Det är viktigt att du inte påvisar att det finns "motprestationer" för arbetet som de hjälper dig med oavsett om de kommer ifrån Litauen eller Sverige.
Ja just det.
Mina Litauiska vänner tyckte att det skulle bli jätteroligt att få komma och hälsa på, dansa och fiska och hjälpa oss en vecka med vårt altanprojekt. De vill ju så gärna visa hur händiga de är gentemotoss med tummarna mitt i handen.
/ Emmis
Mina Litauiska vänner tyckte att det skulle bli jätteroligt att få komma och hälsa på, dansa och fiska och hjälpa oss en vecka med vårt altanprojekt. De vill ju så gärna visa hur händiga de är gentemotoss med tummarna mitt i handen.
/ Emmis
Det är verkligen medryckande att se våra vänner sprudla av energi när de kommer och besöker oss.
De trivs verkligen tokbra här på vår salta västkust.
/Emmis
De trivs verkligen tokbra här på vår salta västkust.
/Emmis
Tänk bara på att det är du som är arbetsgivaren (ansvarig) försäkring är bra då olycksstatestiken är hög i byggsektorn
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Don't worry be happy! Det är inte Murphys lag som gäller här.....
Du behöver inte förklara något alls. Det är oft bättre att inte säga något än att nästla in sig i lögner Be den arga farbrorn gå hem och slå sina barn eller något.Emma-maria skrev:Hur bevisar jag att mina dansvänner från Litauen gärna hjälper mig med altanen mot att få låna huset om någon har synpunkter?
Jag känner mig skurkaktig utan att veta vad som ev. är fel och utan att veta hur jag bör agera.
Kan någon arg farbror med elaka ögonbryn komma och gorma och skrika? Vad gör jag då?
/Emmis
mvh
David
Javisst är det ok att hålla på så här då är vår välfärd snart raserad!
Nyligen åtta polska skogsarbetare fick 25kr i timmen för arbete i sydsverige Köparen av virket Maa såg fick betala 300kr/tim till den entrepenören man anlitat.
Så ska vi medverka till sådan lönedumpning/raserande av kollektivavtalen så kan Sverige snart hälsa hem!!!!
Man ska inte sitta på grenen man sågar av..................
>
Nyligen åtta polska skogsarbetare fick 25kr i timmen för arbete i sydsverige Köparen av virket Maa såg fick betala 300kr/tim till den entrepenören man anlitat.
Så ska vi medverka till sådan lönedumpning/raserande av kollektivavtalen så kan Sverige snart hälsa hem!!!!
Man ska inte sitta på grenen man sågar av..................
>
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Är benägen att hålla med Immobil så långt att skattetrycket inte motsvarar välfärden som finns.... 