Referenser Hantverkare & Entreprenörer
atelli: Nisu, bra att du inte tolkade min fråga som oförskämd... Tänkte på det efteråt att den inte var så välformulerad direkt...!! :-[ Eftersom vi troligen kommer att bygga m totalentreprenad så känns det som att vår KA kommer att få en helt annan uppgift än den KA ni har!
adam32: Hej kan rekomendera Tharins (tror att det stavas så) golv som är väldigt duktiga.Dom håller till i Nynäshamn men arbetar i hela Stockholm.Dom slipade alla golv i mitt förra hus och har lagt en del golv på min arbetsplats. Lyck till :)
phulden: Tackar Magnus, alltid bra med en åsikt, även om den är partisk! Nu har jag iofs redan lyckats få tag på Kjells El & Tele i Tanumshede. Hoppas dom är OK. mvh Pål
petol705: Tips på ka i området Motala, Mjölby önskas, bra som mindre bra. tack på förhand
Anonymiserad 23608: Arbetsledarens uppgift är att leda arbetet på plats- ge direktiv till gubbarna och lösa frågor/problem som dyker upp i produktionen- och att samordna de olika yrkesgrupperna. Vad är det för kontroller som kommunen skall utföra? Som volvo säger så brukar dom bitarna skötas av KA, eller byggherren (du) om man inte har en KA.
co: [citat] Mitt tips är att hantverkarna får bjuda jezper på middag eftersom de för andra gången satt upp en panel som inte var ordentligt torr! Har f ö samma problem som jezper dvs med sprickor som ständigt återkommer i en pärlspont panel på väggarna i hallen. Våra hantverkare vill dock inte göra rätt för sig och byta ut panelen!
Kantarellen3: Se till så att de inte har någon anknytning till Huslev/entreprenör eller byggfelsförsäkringsbolag. Hör med kommunen vilka KA de själva anlitar vid ev byggprojekt. /R
bmw: Oj vilken debatt det blev
Först vill jag säga att jag anser det väldigt oseriöst av HGS Linköping att man lämnar ut personliga uppgifter om vårt kundförhållande till privatpersonen Michael Kastegård. >:( Ett par förklaringar: Fakturan vi tvistar om erhöll vi efter byggets slutförande kan alltså knappast ha stört HGS under byggtiden. (Det rör sig om ett mindre belopp, en
Atos: Söker efter en handverkare för hjälp med målning o annat i stockholmsområde! Hälsningar Atos35
kellbiff: Hej jag ska bygga ett dubbelgarage på 6x12m och tänker ha portarna till garaget på långsidan. måste jag ha en limträbalk till att växla av takbalkarna eller räcker det att ta dubbla reglar typ 45x220mm (billigare alternativ?). dörröppningarna blir ca 2,4m breda takstolarna är 22graders 6meter långa och jag tänker ha ett plåttak
Cathy_K2: Var inte orolig över hantverkare - det kommer Trivselhus gladeligen varmt rekommendera åt er :D långt samarbete och så där du vet - men kolla att det verkligen är husbyggare de rekommenderar och inte grundkillar till att resa huset eller bagare till att utföra snickeriarbetet... det har hänt förr... Solvik serien är väldigt fin och det är synd att förstöra ett så fint hus om du
klein: Hej Vi har samma problem i mer eller mindre samtliga tak i vårt nybyggda hus (byggdes April-Sep 2005). Skarvarna syns och sprickor i skarvarna på ett fåtal ställen. Vi har också samma problem på väggarna. Värre på plan-1 än på plan-2. Det skall komma en besiktningsman för att speciellt kolla upp detta inom kort. Skarvarna är satta med pappersremsor och det är dessa som lossat från
magnuso: Vi har köpt Hedareds betongväggar, det är tjocka färdiga betongväggar med frigolitisolering och kan fås precis hur man vill i form med färdiguttag för fönster och dörrar etc, vi köpte en del av väggarna till nederplan och garage från dem för att slippa mura då det var så stora ytor, vi köpte ca 150m2 vägg av dem varav en del var 4m hög (garage) inte flyttat in ännu men det
bebbe: Japp, är det någon som har erfarenhet av en Kvalitetsansv (och varit nöjd!) i området kring GBG eller lite söder om GBG. Behöver en men har lite problem att hitta. Alla med bra referenser verkar upptagna. Sedan är det någon som vet vad priserna för en sådan brukar ligga på normalt sett i dessa trakter? Huset vi pratar om är ett nyckelfärdigt 1/5 plans hus, ca 150kvm.
Cathy_K2: Håller absolut inte med dig ACME. De som skadar branschen är dessa sk "hantverkare". Nog måste det väl vara så att ni som är stolta över ett yrke och kunnande vill ha bort oseriösa sk hantverkare? Det skulle jag vilja inom min yrkeskategori iallafall om de förstörde för min yrkesgrupp. Det är ibland också så att man får rekommendationer från sådana som man tror ska kunna
JLT: Tycker också det är konstigt att elektrikern inte hade med sig någon blå kabel. Det är ju inga specialkablar vi pratar om direkt.
Dan71: Hej, Jag tänkte bygga ut mitt hus. Bor i ett äldre funkishus från 1937 på 80kvm och källare. vi funderar på att bygga ut som ett litet extrahus som sitter samman med våra nuvarande hus. Är det någon som har tips på entreprenörer i Västmanland eller Sörmland. Bor i Kungsör, mellan Eskilstuna och Arboga. mvh Daniel
volvo: Om han inte går att hitta under "Martin Timell" i eniro.se så kan man lugnt anta att han inte vill bi uppsökt av okända.
skopis: Tjenare Selle! Ett jobb iden häraden ligger på 250 000 +-20 000 ex moms Det finns en grymt duktig och kompetent VVS firma i Lerum som även verkar i GBG regionen , de heter Sköldsbergs VVS kontakta dem //Skopis
peterpop: Tjena, prova med att ringa till Hyttans Bygg. Vi har använt de mycket i Kolmårdens Djurpark. Eller Byggnoga i Krokek. Peter Andersson
adam32: Hej Irpa . Jag kan rekomendera en Brunnsborrare från Haninge . Brunnsborrning i stockholm Ab . En mycket duktig och kunnig brunnsborrare borrar mycket i skärgården och runt omkring sth . Han heter Hasse ,kommer inte ihåg hans nummer men han borrade våran brunn och har borrat åt en del av mina vänner .Väldigt bra att ha och göra med . Lycka till !!! :)
malmotodd: Vi vill ta bort asfalt på upfarten, gräva upp en del av gräsmattan, och lägga ungefär 70 kvm marksten mellan hus och carport. Vi kan inte tänka oss att utföra jobbet själva. Kann nägon rekommendera en entreprenör med erfarenhet i Malmö området? Vi förstår att det kostar en hel del men vill gärna anlita någon som gör det för ett rimligt pris. Tacksam för tips.
Findus: Hetab gjorde ett bra jobb åt oss. Att sen kakelförsäljaren levererade fel kakel är en annan sak...
yonna: Jag tror inte du har möjlighet byta ut byggare i entreprenaden då du förmodligen skrivit på att du köper hela kitet och då entreprenaden förmodligen inte ger dig möjlighet byta delar i denna i detta skede. Men jag skulle själv tagit upp problemet med min (alltså min egen utvalde!) kvalitetsansvarige och bett honom varsko byggledaren - att man alltså håller ett litet extra vakande öga
Stefan_h: Satt o räknade lite snabbt... Om måtten stämmer o ni har en takhöjd på 2,40 så får ja det till ca 15 kvm kakel Jag har räknat bort för dörren.. Har ni nåt fönster som man kan dra av ytterliggare för?? Golvytan fick jag till 3,8 kvm... Lite snabbt räknat runt 19000 för membran o klinker o kakel...
metropol: De som köpte tomten har ingen anledning att vara sura på oss, det är nästan tvärtom. När vi sålde tomten till dem såg vi till att skriva in V/A-biten i vårt köpeavtal. Det var när köparna fyra månader senare skrev avtal med markanläggningsföretaget, Mac Freeze som de hade skrivit in i deras avtal att V/A skulle bekostas av oss. Detta helt utan vår kännedom. Det som ytterligare
anders_n: Hej, Jag ska byggatill ca 30kvm på mitt hus. Undrar om någon kan rekomendera nån bra o billig entrepenör som jobbar i Södra stockholm. Tack för hjälpen. /Anders.