Jag tänkte ännu en gång ta forumet till hjälp med att höra om någon känner till någon bra Kvalitetsansvarig i Västerås, om någon kan rekommendera någon särskilld eller berätta vilka man skall undvika.

Väntar med spänning på svar

Hej,

Jag och min sambo är i husbyggarstarten i Västerås just nu och vår KA är den säljrepresentant som vi har hos hustillverkaren. Om den infon kanske hjälper!

Lycka Till!

Vi ska åxå börja bygga i V-ås trakten och ska väl välja KvalitetsAnsvarig snart. Så vi är åxå intresserade av tips på KA'n.

Att däremot ha säljrepr. som KA skulle jag inte välja. Det blir ju oerhört o-objektivt...

Hur var era tankar kring att välja KA=säljare?

Vi har nu hittat en. Om firman är bra och KA:n gör sitt jobb visar sig först senare.

Så bra att ni har fått tag på en. Jag tror absolut att man är många erfarenheter rikare när det förhoppningsvis står ett hus på plats och brevlådan är monterad.

Telli, du har förstås helt rätt, visst är det o-objektivt. Skulle kanske har svarat på ett annat sätt. Våra tankar med att ha säljrepresentanten som KA är som följer.
I och med att min sambo är snickare och har "rest" och färdigställt några hus av tillverkaren så kändes det inget konstigt. Vi köper endast "stommen" av tillverkaren, vilket gör att vi kommer att "utnyttja" de goda kontakter vi har för färdigställande av huset.I och med vi har vår säljrepresentant som KA så har han koll på att de vi har anlitat gör som de skall.
Som föregående talare sa så hoppas jag att vi har gjort rätt.

Kul med lite Västeråsbyggare!

Vi borde kanske starta en tråd under "Socialt & projekt" för alla som ska bygga i Västerås under året, så att vi kan följa varandras framsteg. Så mycket som det byggs överallt runt omkring i kommunen vore det kul att följa några av de andra projekten.

@ Ksund
Det tycker jag låter som en utmärkt idé. Har du fått mitt privata mess?

@ Nisu
Vi får se hur det blir med det hela. Det är just nu väldigt mycket att hålla ordning på i huvudet. Undrar hur mycket man glömmer.

Nisu, bra att du inte tolkade min fråga som oförskämd... Tänkte på det efteråt att den inte var så välformulerad direkt...!! :-[

Eftersom vi troligen kommer att bygga m totalentreprenad så känns det som att vår KA kommer att få en helt annan uppgift än den KA ni har!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.