Referenser Hantverkare & Entreprenörer
MA2: Hej Jag ska dränera om mitt hus i Täby. Jag undrar om jag kan få någon rekommenderad i stockholmsområdet som kan utföra jobbet?
volvo: Denna killen har jag sett som en duktig KA på många husbyggen i södra skåne: Peter Titoff AB PROJEKTUPPDRAG SYD Derbyv 6C, 212 35 MALMÖ Mobil 070-5497983
ktm525: Hej! Lider med er...jag blir ofta förvånad att det inte inträffar fler våldsbrott här i världen när man hör om sådan arogans hos entreprenörer och hustillverkare. Borde införas ngn slags garanti på kunnande i branchen...
yonna: Jag har använt mig av Svenssons VVS-installationer, Smygehamn, 0410-29507, som bl gjort arbeten med utbyte av originalrör i grunden på mitt gamla hus i Malmö. Jobbar tydligen över 'halva' Skåne. Billigt? Vet inte - fakturan var rimlig med den arbetsinsatsen som gjordes. Kom på utsatt tid, gjorde gott jobb, fakturerade korrekt. Vad mer kan man begära?
MariaBo: Vi ska bygga om vårt garage till sovrum och jag skulle vilja ha tips på några seriösa byggare i Göteborg.
greenbay: Jag kan rekommendera Alafors plåtslageri. Han har varit hos oss, när vi byggde, senare var han hos en granne, via dennas snickare, grannen var oxå nöjd. Lycka till! Peter
magtuc: [citat] Vad vet kakelbutikerna om slutresultatet?? [/quote] Kunden kommer själklart tillbaks och klagar om deras referens inte gör ett bra jobb
thcn: Ankarberg Bygg AB Kyrkogårdsv. 113 12134 ENSKEDEDALEN 070-5244421 Tala med Gunnar
JohanOLinda: * Han behöver inte åka långt, då han personligen sa att han svänger förbi på vägen hem, och han bor under en km härifrån.' * Att telefonen är avlyssnad tycker jag är grymt långsökt, då är jag mer rädd för att min hastighetsmätare på bilen är "avlyssnad". Dessutom nämndes aldrig nånting som kan påvisa vitt eller inte vitt jobb på telefonen. * Några garantier eller
MathiasS: [citat] Nädu någon hemsida lär du inte hitta..... ;) Jag har inga uppgifter om cert - jag har ju gjort våtsäkringen själv så det har inte varit intressant att rota i. Killen har jobbat med plattsättning i 40 år så det skulle förvisso förvåna om detta inte är på plats.
Anonymiserad 23608: Drygt 300:- +moms i timmen med kvitto. Utan kvitto varierar det säkert en del, någonstans mellan 150-300:-/tim.
ByggaNytt: Du kan ju lyssna med: Adressuppgifter Lundins Plåtslageri HB, R Besöksadress, Flottiljv. 80 F18, 146 37 TULLINGE Verkstad 08-778 64 90 Han har gjort all plåt till min kåk och även monterat en del. Pålitlig och rätt pris enligt mig ;)
magtuc: Jan erik är en platsättare som verkar i stockholm. Jag har fastighet och har använt honom. Han är mycket billig, duktig, flexibel och superbra som person, (alla som jag tipsat har anlitat honom och tycker detsamma) han har det senaste året gjort 15 wc åt mig och det är bara ngn småsak som finns att anmärka om. Har pratat med en del kakelbutiker och dom säger att nästan alla gör 4 bra
magtuc: Jan erik är en platsättare som verkar i stockholm. Jag har fastighet och har använt honom. Han är mycket billig, duktig, flexibel och superbra som person, (alla som jag tipsat har anlitat honom och tycker detsamma) han har det senaste året gjort 15 wc åt mig och det är bara ngn småsak som finns att anmärka om. Har pratat med en del kakelbutiker och dom säger att nästan alla gör 4 bra
magtuc: Jan erik är en platsättare som verkar i stockholm. Jag har fastighet och har använt honom. Han är mycket billig, duktig, flexibel och superbra som person, (alla som jag tipsat har anlitat honom och tycker detsamma) han har det senaste året gjort 15 wc åt mig och det är bara ngn småsak som finns att anmärka om. Har pratat med en del kakelbutiker och dom säger att nästan alla gör 4 bra
magtuc: Nej det verkar vara en blåsning på g Kontakta mig på magnus_scott@hotmail.com Jag kan ge dig förslag Mvh Magnus
Jakerlund: Hejsan, vi ska fixa värme och badrum på vår övervåning och vill få tag i en bra rörmokare i Södertälje/Järna, någon som kan rekommendera en sån ? mvh Janne
liv11: Vill tipsa om www.localears.com , där hittar man erbjudanden och omdömen om tjänsteföretag. Jag är så trött på att välja fel företag, har tyvärr råkat ut för både det ena och andra. I framtiden tänker jag bara gå på recensioner. :)
Fidgety: Jag tycker det låter ganska rimligt. Att lasta, köra skräp till tippen, sitta i bilköer, sopsortering mm. brukar inte vara gjort i ett nafs. Skydd av golv, passbitar, takanslutning, sockel, ljuslist, dekorlist, sneda väggar, golv, tak, injustering av skåpluckor, uppsläpning av mtrl, kakel, fix, fog, primer, verktyg, parkeringsproblem, lapplisor, grovstädning när jobbet är klart och
Rypos: Kan någon rekommendera en VVS-installatör i norra Göteborg?
hulimskulim: Hej, priset som husleverantören ville ha för utvändig målning för vårat enplanshus på 180 m2 var 50 000:-. Vi gjorde det själva och betalade nästan 20 000:- för färgen. /Jessica
TMC: Hej, Kanske ställde denna frågan i fel avdelning förut :-X Någon som kan tipsa om olika entreprenörer om man köper antingen husbyggsats eller vill bygga helt i lösvirke i Dalsland/Vänersborgsregionen?
saturnus: För mig med egen firma beror mitt pris på hur stort jobbet är, hur länge jag skall vara där. Ta en elektriker t ex. som skall ut och byta ett relä eller annan grunka som tar 43 minuter att byta, där får man nog räkna med en slutnota på 1000:-= total tidåtgång. En målare som skall måla en kåk i grannskapet under en månads tid= 20 arbetsdagar= 160 tim kan man nog finna till ett pris
Steksmar: Missade den andra troden om dom , verkar som man inte ska ta dom.... besparade mig en massa problem där.....TACK!!!
ParO: [citat] Som sagt, de gamla låsen fungerade så jag tror inte det är dörrarna som är problemet. Vad jag förstod så var det inga problem att fixa problemet, men han tycker inte att han gjort ett dåligt jobb. Jag anser att låsen ska fungera sommar som vinter. Visst, det går säkert att justera till själv men är det meningen att först betala mycket pengar för mtrl och arbete för att
hempularen: Problemet man kan åka på om man anlitar en hantverkare som visar sig sakna F skatt, är att det belopp man betalat till hantverkaren (ex 350 kr/timme) anses av skattemyndigheten vara en netolön efter skatteavdrag. Dvs skattemyndigheten anser då att den lön du skulle gjort avdrag för skatt från är ex- 700 kr/timma (beror på hur stor den totala utbetalningen är, dvs hur många timmar).
modu: Hej, Någon som känner till? Fundamentum är en av Modulenthus "rekommenderade" grundentreprenörer. Dom är även återförsäljare av avloppsreningsverket Green Rock. Ska bygga nytt? Någon som kan?
julmust: Hej alla Vi är i startgroparna att bygga ett lösvirkeshus och letar nu efter en bra byggfirma i Eskilstuna som kan sköta hela byggnationen åt oss. Vi skall bygga ett 1 planshus i 150 m2. Är mycket tacksam för rekommendationer. Mer Must i Jul