rampante
rampante: [citat] Borde det inte vara tvärtom? En linerpool från Thermopool mfl är ju en enklare/billigare pool än en PP-pool från Niveko mfl
4 svar · 3,3k läst
Holypain
Holypain: Skulle tro att den rättar upp sig efter du börjat fylla poolen med vatten. Min såg likadan ut i början men blev bra.
1 svar · 1,1k läst
·
B
Baoa: Tack för ditt utförliga svar 😎
6 svar · 1,8k läst
·
H
H4z3: Köpt en Intex XTR 549x132 då vår gamla mindre billigare rampool gjort sitt. Marken är inte tillräckligt rak för att bara ställa poolen. Då jag ser den här poolen som en förbrukningsvara vill jag inte överarbeta eller lägga onödigt mycket pengar men vill givetvis att det ska bli bra. Tänker nog bygga en enklare plan yta av trall och eventuellt en trappa man kan gå upp i och hoppa i
0 svar · 715 läst
H
Hedwig123: [citat] Om det är järn prova akorbinsyra
18 svar · 23,0k läst
·
M
Move105: [citat] Tack. Det var det jag misstänkte. Några tusenlappar för att öppna och se att allting ser bra ut. Då kör jag själv den delen.
2 svar · 1,9k läst
A
Ahlsells-listpriser: Köp ett bad från Canada eller Nord-Amerika i medium-premium klassen så blir du nöjd. Köper du på kampanj kommer du undan med 120.000 cirka och den håller i minst 20-25 år. Hotspring medium range är energisnåla vet jag av erfarenhet då jag har en själv. Min drar cirka 2000-2500 Kwh per år vilket är knappt inget jämfört med känslan när du ligger och bubblar ubder stjärnorna. 😎
9 svar · 2,2k läst
I
Ingen snickare: [citat] Såg att jag var sen på bollen dock haha. Men förhoppningsvis någon annan som har användning av tipset
13 svar · 5,2k läst
·
S
Plupp 618870: Är det en lekande mutter på andra sidan av slangen också?
2 svar · 1,2k läst
·
S
sventamyra: Hur gjorde du? 😀
1 svar · 1,5k läst
C
Connyj99: Hej. Bygger nu min andra Terasspool från Pool och fritid. Förra var Large 2200 liter nu är det den största på 3000 liter. Vissa saker blev fel i denna leverans men de skickar de delar som blev fel väldigt snabbt så egentligen inte ett problem. Överlag tycker jag det är bra kvalite på grejerna och själva poolen och kan rekommendera trots att jag inte fått igång Poolen än. Skulle dock
1 svar · 1,4k läst
T
Tinototem: Vi valde att inte bygga pool i slutändan. Mina spontana tankar är dock att jag hade villat använda bergvärmepumpen och hade då behövt något rör/kulvert till poolen att pumpa vatten och värme. Vi hade behövt elrör till polen för belysning. Vi hade en IVT GEO 612C och hade absolut inte behöva dimensionera den annorlunda då du värmer polen på vår, sommar och höst då du inte
2 svar · 2,5k läst
K
kniv: Riktigt imponerande och kanonfint ju! Inte sämre än dagens hantverkarnivå. Lite korta funderingar; 1. Utformningen och designen av poolen, har du gjort den själv eller fått ritningar från någonstans? 2. Vad är det för snygg ledlist? 3. Har precis själv börjat bygga en stödmur i skalblock, men har 2 vertikala armeringsjärn, du ser ut att ha 1. Och jag tycker toleranserna på
112 svar · 60,0k läst
·
T
Trädgårdsvän: [citat] Skrev fel 😅
15 svar · 2,2k läst
·
Dagalufh
Dagalufh: Hej, Det gick bra. Jag tog faktiskt och rätade upp dem lite. Tog en domkraft, satte två brädor på vardera sida om ett "T" ( alltså där benen sitter fast i övre ringen) och lyfte lite, rätade ut dem lite då. Men hade inga bekymmer.
8 svar · 3,0k läst
·
Stefan N
Stefan N: [citat] Kolla på X20. https://www.aquagripp.se/poolprodukter/varmepump/x-serien/x20-110kw
2 svar · 1,3k läst
·
L
LisaLisa: Nyss varit och tittat på en spapool från pice hos en privatperson. Verkligen super snyggt!! Det blev också lättare och förstå hur stora alla teknikdelar med värmare, pump etc är. Personen som hade poolen kunde ha vissa delar i typ ett förråd. Vi själva kommer ha det vid altanen och nu till min fråga. Någon som har byggt någon typ tekniklåda och som vill dela med sig av några
117 svar · 96,3k läst
·
J
Jirjen: Tack för era tips och inputs 🙏🏻😀 Blir nog till att måla med kallgalv. Har inga jätte rostfläckar, men känner att jag vill förlänga livet på poolen med åtminstone 5 år.
12 svar · 6,6k läst
·
Hep
Hep: Om du har lite tålamod är det bara att låta det fortsätta läcka tills det slutar och då vet du var i höjdled problemet är. Oavsett om det är linern eller i någon slang eller koppling.
1 svar · 1,6k läst
L
LarsOJ: Då vattennivån kommer under skimmerns underkant så drar det ju in luft och ger bubbel i utloppen. Därför stänger jag skimmerns slang o tar bara vatten från nedre suget. Annars måste jag fylla på vatten och har sämre koll på nivån.. Egentligen är frågan om jag skall gräva vid skimmern eller eller de två inloppen.. ?
9 svar · 2,0k läst
Bosse08
Bosse08: Ska försöka starta poolpumpen själva för första gången. Då är frågan hur det här ska kopplas ihop? Känns som det fattas rörbitar.
0 svar · 959 läst
·
M
m97tojo: Hej Har köpt en liten ”ovan-mark” pool på 3x2m och vattenvolym på drygt 3 kubik. Jag har inte plats för några solfångare i trädgården och är för snål för extern värmning mha husets värmesystem. Har läst att poolvattnet i sig ”fångar upp ” 40-60% av din inkommande solstrålningen men hade en tanke på att införskaffa en stor svart plåt eller liknande och lägga i poolen
0 svar · 1,8k läst
E
Eric89: [citat] Tack för info 💪🏻
9 svar · 2,1k läst
A
Anders Mäkitalo: Tillägg 4: Bild 1: Översiktsbild. Bild 2-3: Spabadet är fyllt med 40 grader varmt vatten. Inget läcker som sagt.
11 svar · 2,0k läst
·
F
fredrik.johansson: En sån pool kräver samma skötsel som en ”riktig” pool för att hålla sig fräsch hela sommaren, så du behöver sätta dig in i ganska mycket. PH, alkalinitet och klorvärde är det viktigaste. De flesta återförsäljare har en vattenhunden, även typ biltema. Läs några av dem. Poolklubbens finns här: https://www.poolklubben.se/page/vattenfakta Filtret som följer med den du köpt är
2 svar · 2,5k läst
·
T
TH885: Jag har en sådan blå köpt från folkpool. Ganska dyr men har fungerat bra i många år. Bättre kvalitet än från byggvaruhus, bubblorna är större och inte så där små som packmaterial och ganska styv/tjock plast. Kanske att den du haft inte varit OK kvalitet på ?
2 svar · 1,0k läst
O
OdugligMenErfaren: [citat] Har samma problem jag, menar du att du skruvade isär pumpen?
2 svar · 5,2k läst
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Du, det är mycket dummare att inte fråga och elda upp pumpen….. Skruva loss inringade rattarna, ta bort locket som pilen pekar på. Fyll med vatten. Får du inte tryck i systemet nästan direkt måste du stänga av pumpen. [bild]
10 svar · 3,7k läst
·
T
TheSwoopis: Mina päron har haft sin Smart Kleen poolrobot i 12-13 år nu, inga konstigheter förutom att det ibland sert ut som att den leker men rent blir det alltid. Är en enklare poolrobot som ej tar väggar. https://www.folkpool.se/produkter/pool/reservdelar/poolvard/pooldammsugare-elektriska/poolrobot-smartkleen.html
8 svar · 5,1k läst
·
wildeside
wildeside: Helikopter lyft! Alla problem lösta.
12 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.