2 464 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Thermopool eller Niveko pool?
Thermopool eller Niveko pool för saltvattenspool?
Kommer det i slutändan bli någon skillnad i hållbarhet och att bada i?
Finns det en skillnad när det gäller värdering i huset om man har thermopool eller Niveko pool?
Kommer det i slutändan bli någon skillnad i hållbarhet och att bada i?
Finns det en skillnad när det gäller värdering i huset om man har thermopool eller Niveko pool?
Ingen skillnad att bada i... Jag tror att poolområdet som sådant ger ett större värde om det är snyggt/bra gjort än vad du har för märke på poolen i sig. Niveko har ju några snyggare lösningar med overflow t.ex. som kan "lyxa till det" men att det skulle ge någon högre värdering tror jag inte...
Några tips, skaffa pooltak, inte lameller (även om lameller är snyggt så är det sjukt opraktiskt).
Tänk på vindriktningen som det oftast blåser när du placerar skimmer och inlopp.
Fixa automatisk på fyllning (automatisk eller (som jag har) mekanisk med en vanlig toaflottör i en hink).
Lägg till en automatiserad klorinator (som mäter klor, ph och justerar själv).
Placera pump/rör under nivån för vattenytan.
Köp större värmeväxlare än du tror du behöver.
Några tips, skaffa pooltak, inte lameller (även om lameller är snyggt så är det sjukt opraktiskt).
Tänk på vindriktningen som det oftast blåser när du placerar skimmer och inlopp.
Fixa automatisk på fyllning (automatisk eller (som jag har) mekanisk med en vanlig toaflottör i en hink).
Tack för bra tips!anders07 skrev:Ingen skillnad att bada i... Jag tror att poolområdet som sådant ger ett större värde om det är snyggt/bra gjort än vad du har för märke på poolen i sig. Niveko har ju några snyggare lösningar med overflow t.ex. som kan "lyxa till det" men att det skulle ge någon högre värdering tror jag inte...
Det var en granne som påstod att en mäklare sagt att Thermopool gör att marknadsvärdet på huset går upp mer än om hade en Niveko pool.
Kan jag inte tänka mig... En "riktig" pool (gjuten eller motsvarande) spelar det inte någon större roll på fabrikat skulle jag säga, så länge det inte är en billigare rampool...M museo12 skrev:
Vissa tycker t.o.m. att en pool sänker värdet!
Vi hade en spekulant på vårt förra hus som ville att vi skulle fylla igen poolen före köp... Sen bjöd en annan (lyckligtvis) över honom så vi slapp det...