Hej,

Har precis köpt en pool (Bestway Steel Pro Max 9150 L . 3,66x1 m) och undrar vad för klortablett jag skall ha, hur mycket och hur ofta ?
Var kan jag köpa klor? Står tyvärr inget i manualen eller på Bestways hemsida och återförsäljaren visste inte ens att man ska ha klor i en pool :)

• Förpackning för Bestway Steel Pro Max-pool som visar mått 3,66 meter och höjd 1 meter med 9150 liters kapacitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Julius1983
  • Laddar…
En sån pool kräver samma skötsel som en ”riktig” pool för att hålla sig fräsch hela sommaren, så du behöver sätta dig in i ganska mycket. PH, alkalinitet och klorvärde är det viktigaste. De flesta återförsäljare har en vattenhunden, även typ biltema. Läs några av dem. Poolklubbens finns här: https://www.poolklubben.se/page/vattenfakta
Filtret som följer med den du köpt är inte speciellt bra, överväg att skaffa ett sandfilter med inbyggd pump (bestway har några modeller kring en tusenlapp) om du inte får bra vatten. Ett tips är också en skimmer som finns som tillbehör att hänga över kanten.
Jag körde med biltemas produkter när jag hade samma pool som du, det var lagom stora förpackningar där och fungerade tillräckligt bra.
Det är mycket att läsa in sig på, men om du slarvar är det stor risk att du har en grön pool vid midsommar…

• Gilla
Julius1983
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.