Ser ut som vattenpärlor, https://www.24.se/hem-fritid/ovrigt...RdYdztrHuR6ouGL94KmHvSEKrS-_xCihoCB0oQAvD_BwE
Det är vattenpärlor, jag spillde ut torkade, då är de pyyyyyyttesmå och stenhårda. Spillde väl runt en halv dl i en grusgång vilket gjorde de omöjliga att hitta. Sedan regnade det... när de blir blöta suger de upp vattnet och expanderar. Hade helt plötsligt halva grusgången full. 
Var kommer vattenpärlorna ifrån då?Dalbotös skrev:
Dessa hittades på mina föräldrars uppfart.
Jag fick en stor vas med en blomma i kruka i, vattenpärlorna låg längst ner så att det finns vatten åt växten men det blir inte ståendes vatten runt så den ruttnar. Gissar att det var något liknande blomsterarrangemang som fixats till och då har några åkt ut?
Klicka här för att svara
