vcx
P Poxeman skrev:
Att leka med motorfordon i ett naturreservat och ett av Göteborgs mest populära rekreationsområden är en särdeles dålig idé.
B Bjober skrev:
50 dagsböter ska det kosta att köra motorfordon i naturreservat.
Har man många ungar och låg inkomst blir det inte så dyrt. Men låt bli för man förstör för väldigt många människor när man gör så.
Brudaremossen = Gammal soptipp omgjord till skidbacke.
Delsjön = Naturreservat med fin natur.

Brudaremossen ligger alltså utanför naturreservatet. Med det sagt, förklara gärna vad det är som gör en gammal soptipp extra skyddsvärd.
 
vcx vcx skrev:
Brudaremossen = Gammal soptipp omgjord till skidbacke.
Delsjön = Naturreservat med fin natur.

Brudaremossen ligger alltså utanför naturreservatet. Med det sagt, förklara gärna vad det är som gör en gammal soptipp extra skyddsvärd.
På de kartor jag sett ligger både parkeringen och masten i naturreservatet och att döma av besökarantalet på soptippen så är den poppis, få som är där skulle uppskatta en knatte på fyrhjuling.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.