S
Anonymiserad 239657: [citat] Jag hade ändå varit nöjd. Om det läckte så var det dags att byta =) Även om det bara handlade om en styrled så har du nu fått en ickeläckande bil. Det är ju dessutom inte bra om den läcker oljor. Men det var såklart olycklig felsökning.
24 svar · 3,8k läst
Unikt namn
Unikt namn: Olyckligt om chatgpt sprider desinformation om magnetfält. Wifiroutern bör helst stå fritt, centralt(mitt i huset) och högt. Ogärna i ett hörn. Men det är för att den ska ha närmare till wifianslutna enheter. Inte för att den är rädd för elledningar. Får du dålig täckning kan du ju bara flytta routern.
2 svar · 1,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det går ju inte att se med de bilderna, jag klarar inte ens av att se om de har antenner. Om du lyckas få till bättre bilder så brukar jourhavande biolog kunna svara på vad det är: https://www.nrm.se/fakta-om-naturen/jourhavande-experter/jourhavande-biolog
1 svar · 2,7k läst
·
D
daniel_021: Har gjort som ni sagt och hört med en verkstad som håller på med avgassystem. De skulle kunna laga det utan att byta halva bilen. Bilen ska in imorgon så får vi se vad det blir för resultat!
7 svar · 3,0k läst
·
Isakare
Isakare: [citat] Det är samma sak som händer på bilar med ok i stål, kryper in fukt, blir rost och sväller. Enkelt och billigt att fixa om man vet vad man håller på med. Grannen hade ett annat problem me aluoken. När han lossade nipplarna satt aluminiumgängan kvar på nippeln av stål. Jag hade som tur var nipplar med större gänga liggande, så vi fick borra ur och gänga om hålen.
40 svar · 6,7k läst
·
R
RogerHql: [citat] Nej då. På andra änden av kapklingans axel som är en meter lång sitter en skruv-klyv, dvs klyven är integrerad i vedkapen.
274 svar · 92,2k läst
T
TheGame: [citat] Syns inte på mobilsidan
35 svar · 2,6k läst
·
Tokslut
Tokslut: Bo i Kina, nej tack! Men så avsides hade man väl haft ett litet flyplan som många tex har i Alaska. Den synliga närliggande vägen är nog tyvärr trafikerad då det tom. syns bil på den i fotot, så antagligen inte så folkfritt som man kan tro där tyvärr
3 svar · 665 läst
fgo
fgo: Kan ge ett tips på hyundai ioniq (ej 5) Hade en sån som privatleasing under tre år. Funkade bra både sommar o vinter. Energisnål och ganska trevlig. Väljer man utrustningen som överstiger trend så finns förvärmning och kylning i app. Finns en hel del på blocket. En "nackdel" är kanske att den har 1-fas laddning vilket i hemma miljö ofta ger 3,6 kW laddningshastighet.
18 svar · 3,0k läst
D
daVinci: [citat] Det är ett grovt estimat som bara visar en ungefärlig nivå på pensionskapital som behövs. Om det sedan är 10 eller 12 MSEK svarar inte det här på. Det visar att den som kanske tror att 2 MSEK räcker är dock fel ute. [citat] Här handlar det om att någon då vill jobba i kanske 30 år för att sedan leva i 35 år på besparingar som man jobbat ihop under de första 30 åren. Ja,
351 svar · 78,2k läst
·
M
maria01: [citat] hur liten får du plats med
13 svar · 22,4k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Har börjat använda CGPT istället för google i vissa sammanhang. Senast för att förstå vem som gör IOR på incoterms FCA. Dessutom behövde svaret översättas till indiska så att min kollega förstod också. Det gick bra, men AIn valde att översätta till hindu vilket man tydligen svårligen förstår när man bor i bangalore, så vi fick överstätta det till bengali istället,
11 svar · 1,6k läst
T
Television_Set: Grävling dyngar en hög som de gärna lägger i grop, inga tjusiga korvar. Hör en lingonstinn skit en bit från vårt torp i höstas
59 svar · 21,0k läst
·
pjgb
pjgb: Bra initiativ och ingen respons, det får vi ändra på. Om småflugor fastnar i din nymålade yta kan du lyfta bort dem med borsten från en ren pensel istället för att kladda med fingrarna. [bild]
1 svar · 829 läst
·
B
Bombus pratorum: Ja. Sen kan bössan gå bäst med en viss diameter, men det vet du inte utan att prova.
1 svar · 441 läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Den där verkar då ligga väldigt nära E4:an (adressen är Stavsjö Trafikplats 2) och inte inne i Stavsjö så samma ställe är det inte. På menyn står lövbiff eller schnitzel med pommes, hamburgare, köttbullar, panerad flundra (vägkrogsmat) så verkar väldigt långt från TS:ens önskemål. [citat] Hur blev det med restaurang?
6 svar · 1,1k läst
·
13th Marine
13th Marine: Isofix finns såvitt jag vet inte i mitten bak, då får man sikta på en modell som man sätter med bältet och remmar till öglor. Treåring säger inte så mycket, vår treåring har växt ur "vanliga" bilstolar så vi har fått gå på de större (besafe stretch, 36kg/7år). Vi hade en Britax Hi-Way i mitten bak på vår SAAB ng9-3, det var den enda vi fick in och samtidigt kunde sitta två
4 svar · 592 läst
Gogit
Gogit: [citat] Sant! Vårdcentralen har jag gått på i över ett år😟.
96 svar · 25,3k läst
·
M
munge: [citat] Tack för tips! Ska testa den.
3 svar · 825 läst
·
Dowser4711
Dowser4711: [citat] Absolut, den duger till mycket! Jag var tämligen nöjd med min Mini, även om min Mini 3 Pro är vassare i alla aspekter. Det var väl mer en jämförelse mellan att köpa en Mini 2 eller Mini 3 nu, där @Pligg85 skulle välja den bättre kameran. Varje köpare får göra sina egna val.
27 svar · 2,9k läst
K
Kurtivan: Skulle det på något sätt gå att jag kan få hans Messenger att vara aktiv på min telefon så att den där verifieringen kan utföras och sedan att jag kan få tillbaka min Messenger som innan?
16 svar · 2,4k läst
C
cpalm: [citat] Vad får du det ifrån? [bild]
2 svar · 1,2k läst
·
Fairlane
Fairlane: Där fanns det ja. Ok, frågan är om man ska försöka bara fixa till locket efter att ha verifierat brännarna. Känns som att man snabbt kommer upp ri rätt stora pengar på att vara byta saker i hopp om att det är sista grejen som ska bytas.
8 svar · 2,4k läst
·
RoTe
RoTe: [citat] M274 iaf, rasar bara man tittar på den tydligen.
16 svar · 5,0k läst
Unikt namn
Unikt namn: Tvättar på en icke asfalterad yta.
2 svar · 1,0k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Dörrstopp?
1 svar · 538 läst
·
MultiMan
MultiMan: [citat] Vi har brukat ge 1/4-1/2 Postafen (tror det är 25mg som finns att köpa över disk), det funkar bra mot åksjuka och är ok med katter (och hundar).
8 svar · 647 läst
P
Paxman: [citat] Det stämmer. Metan är en luktlös gas, så för att läckage ska upptäckas tillsätts ett doftämne som luktar prutt...det är alltså inte själva gasen som luktar.
199 svar · 24,5k läst
·
Patrik440
Patrik440: [citat] Teckenhöjden på bil och släpvagn ska vara minst 7 mm. På bil och släpvagn av 1981 års modell eller tidigare får teckenhöjden minskas till 5 mm. För fordon som tagits i bruk efter 1/1 – 2005 MÅSTE chassinumret placeras på fordonets högra sida om centrumlinjen.
24 svar · 5,3k läst
·
P
paralun: [citat] Jo men det är ju flygbolagen som drivit på utvecklingen med gör det själv automater. Sen är det då olika personal beroende på flygbolag vilka som sköter incheckningen. Vissa flygbolag hyr ju in sin inchekningspersonal från tex Menzies andra som SAS har eget. Sen vete tusan vem som egentligen äger gör det själv automaterna, egentligen inte Swedavias ansvar. Leasas väl och
15 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.