5 791 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Blocket, hur kontakta annonsör
Sida 1 av 2
Allvetare
· Västra götaland
· 10 926 inlägg
Tja, går det inte att lista ut genom information som finns i annonsen är du nog rökt...
Kan du länka till annonsen?
Kan du länka till annonsen?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 926 inlägg
Nu när jag vet vad det är för pryl så känns det ju inte som att det är något som är extremt eftertraktat, men samtidigt så kan den ju vara såld och säljaren använt ett "burner account" på mailen, så hen helt enkelt inte ser det...
Jag har i nuläget elva aktiva annonser på Blocket och kan verkligen intyga att "en del" sällan verkar läsa - har som exempel haft intressenter på två saker under helgen som var, där jag svarat snabbt (inom 15-30 minuter) på deras frågor, men sen tog det två dagar innan mina svar lästes. Om jag är intresserad av en pryl, ställer en fråga och sen får ett snabbt svar, så svarar jag ju attans kvickt huruvida jag är intresserad och vill köpa, eller säger "tack för informationen, men då passar det inte för mig".
Så jag är inte alls övertygad om att personen med annonsen i det här fallet skulle ha blockat dig @Kurtivan - det är nog bara en som inte är så aktiv.
(Min gissning).
Så jag är inte alls övertygad om att personen med annonsen i det här fallet skulle ha blockat dig @Kurtivan - det är nog bara en som inte är så aktiv.
(Min gissning).
Har samma upplevelse som säljare, tyvärr är mer än hälften oseriösa som köpare till o med otrevliga i o med att dom inte svarar när man har svarat dom😢Maria T skrev:
Jag har i nuläget elva aktiva annonser på Blocket och kan verkligen intyga att "en del" sällan verkar läsa - har som exempel haft intressenter på två saker under helgen som var, där jag svarat snabbt (inom 15-30 minuter) på deras frågor, men sen tog det två dagar innan mina svar lästes. Om jag är intresserad av en pryl, ställer en fråga och sen får ett snabbt svar, så svarar jag ju attans kvickt huruvida jag är intresserad och vill köpa, eller säger "tack för informationen, men då passar det inte för mig".
(Min gissning).
Med lite mer detektivarbete så ....
Utifrån vad annonsören hette på Blocket så letade jag på det postnummer man kunde se från blocketannonsens "Plats", och hittade en gatuadress med passande namn.
Tittade i ratsit.se på den personen och adressen, hittade inget telefnnr, kollade vilka fler som hade samma adress och en person med samma efternamn hade ett telefonr
Skickade SMS och undrade om andra personen hade en Blocket-annons ute och fick svaret: Ja! Så personen skulle bli uppmanad att svara på meddelandena
Utifrån vad annonsören hette på Blocket så letade jag på det postnummer man kunde se från blocketannonsens "Plats", och hittade en gatuadress med passande namn.
Tittade i ratsit.se på den personen och adressen, hittade inget telefnnr, kollade vilka fler som hade samma adress och en person med samma efternamn hade ett telefonr
Skickade SMS och undrade om andra personen hade en Blocket-annons ute och fick svaret: Ja! Så personen skulle bli uppmanad att svara på meddelandena
Det går att se om ett meddelande är läst eller inte. Är det läst kan det ju vara som någon föreslog att prylen är "i limbo" under den tiden mellan att en köpare sagt att den ska komma tills det verkligen har hänt. Är meddelandet inte läst är det väl troligen någon som är lite trött och seg.
Edit. Överspelat inlägg. Snyggt jobbat TS!!
Edit. Överspelat inlägg. Snyggt jobbat TS!!
ja, meddelandena är olästaHep skrev:
Händer mig med jämna mellanrum och man vet ju inte, men jag antar att det generellt handlar om den kategori Blocket-säljare som inte tar bort annonsen när prylen är såld.K Kurtivan skrev:
Dels eftersom dessa annonser sedan legat ute misstänkt länge, dels eftersom den kategorin säljare alltid funnits på Blocket. Bara att det numera leder till att man som spekulant får leva i ovisshet. Med telefonsamtalets "garanterade" tvåvägskommunikation fick man ju åtminstone besked direkt.
En gång ringde jag en gubbe som blev skitirriterad för att jag ringde på en pryl som han redan hade sålt 🤔
Som om man vore nån j-vla tankeläsare. Plocka bort annonsen om du inte vill att det skall ringa en massa folk, pucko!
Nu är affären genomförd när jag lyckats få kontakt med säljaren. Jag anade en dyr frakt men Blocket har tydligen fraktavtal som gör att priset hålls lågt, tyvärr var det kombinerat med köpskydd som gjorde det låga fraktpriset ungefär dubbelt