Har problem med leverans från detta företag - får ingen direktkontakt utan får bara automatsvar. Det gäller en playstationkonsoll. Någon härinne som fått leverans?

Numera kan man ju inte ens lita på att Klarna har koll.

Bästa svaret

Företaget (FRELOV HOLDING AB) 559269-3047 Startat av en person 2020, ingen omsättning (0tkr) alls efter det. Vinst - 2000 kr. Negativ resultat . Inga anställda. Betalningsanmärkning under 2024. Fick du signera betalning med bankid?

H Håbbe01 skrev:
Företaget (FRELOV HOLDING AB) 559269-3047 Startat av en person 2020, ingen omsättning (0tkr) alls efter det. Vinst - 2000 kr. Negativ resultat . Inga anställda. Betalningsanmärkning under 2024. Fick du signera betalning med bankid?
Dottern har avbeställt via mail men inte fått någon konfirmation. Beställt via Klarna.
Tack för input!

• Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
MultiMan
yonna yonna skrev:
Har problem med leverans från detta företag - får ingen direktkontakt utan får bara automatsvar. Det gäller en playstationkonsoll. Någon härinne som fått leverans?

Vad fick dig till att handla här?

Jag börjar alltid med att kontrollera om de anger organisationsnummer, annars hoppar jag över företaget direkt. I detta fallet finns det ett nummer som ger följande resultat på Merinfo (raderat ett c/o-namn):

Skärmbild av företagsinformationen för Frelov Holding AB från Merinfo, inklusive grafik för bolagsöversikt och nyckeltal, kontaktuppgifter och kreditinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inget jag hade blivit sugen att köpa av, oavsett vilka betalmetoder som erbjuds.

De verkar ha en bluffsida till enligt samma mall: toynordic.se

Redigerat:
Miss av dottern. Hon har lärt sig 😉

• Älska
MultiMan
  • Laddar…
MultiMan
Då håller jag tummarna att Klarna verkligen står för sina löften om tryggheten att utnyttja deras tjänster. Är tyvärr inte längre helt nöjd själv. Då har det gällt att jag fått en vara, men som varit något annat än vad som utlovats och då tycker Klarna att en dålig förklaring från företaget går före vad kunden visar upp och ger kunden kalla handen.

Senaste gången jag inte fick någon vara alls så räckte det faktiskt att jag påpekade för företaget hur jag betalat för att de skulle backa och stryka fakturan, men det är 4 år sedan nu. Nu ska ju Klarna byta ut kundtjänsten så mycket som möjligt till AI-botar för att göra siffrorna ännu attraktivare för aktieägare. Det som händer med företaget är i mångt och mycket i direkt strid mot vad Siemiatkowski sa sig stå för innan han satte sig i knät på ett riskkapitalbolag som Sequoia.

De borde få det jobbigt att värja sig när ingen leverans skett öht.

yonna yonna skrev:

Hej. Blev det något av varan du beställde? Levererad? Eller fått återbetalning. Det verkar som att jag åkte på samma smäll. Tack på förhand

Nä. Avbeställde hos Klarna som sa att detta tar x antal veckor. Men det funkade sedan med automatik hos Klarna. Ingen betalning. Ingen leverans.

Handlade sedan prylen i lokal butik (till högre pris).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.