M
markus: HEJ Vill tipsa om badrums skåp, från Vedum: serie Louis :D Kolla in blandarna ! Mvh Ann
1 svar · 858 läst
G
Gummigum: Det var la tur att de lyckades göra rätt nån gång! Fler hade ju hört av sig till GP med fler rysansvärda historier om just denna firma, så det var inte en 'måndagsföreteelse'!
2 svar · 2,4k läst
F
fitzo: IKEAs lådor har fullutdrag, har precis skruvat ihop ett gäng. När vi kollade in kök hos HTH så använde de lustigt nog avsaknaden av fullutdrag som ett av sina motargument mot IKEA, helt felaktigt. Hos HTH har däremot endast lyxmodellen (metall som IKEA, standard är plast) fullutdrag. Min observation är att IKEAs lådor är väldigt lika HTHs lyxmodeller. HTHs standardlådor verkar vara
29 svar · 4,6k läst
I
Ink100: Jag har ett fritidshus där köket behöver ljusas upp lite. Kaklet ska bytas mot vitt, men sen återstår luckorna. De är i standardmodell av lackad furu. Den har ju dock blivit rätt mörk med åren. Hur kan jag få det ljusare utan att måla allt vitt? Vitlaserat tror jag hade blivit rätt snyggt, men måste jag slipa hela luckorna först då? Många idéer = många frågor :-)
0 svar · 4,2k läst
J
jeal: Jag har installerat en sk. excenter. Nu har jag fått in stolen ca: 2 cm...Yiiihaaa! case closed!
2 svar · 2,6k läst
N
no_handyman: Jag har kommit på bättre tankar efter att ha fått vettiga synpunkter av er. Har inte tillgång till köket än eftersom allt inte är klart med köpet. Men det blir till att mäta och fundera ut en bättre lösning. Jag är bara rädd att jag tar mig vatten över huvudet om det blir för avancerade ingrepp... :P
6 svar · 7,3k läst
K
krabban: [citat] Sorry men jag känner inte till hur det är i Gdansk men det är en stor stad så att det lär inte vara problem att hitta saker o ting.. % så kan det vara mellan 30-50% billigare. chansa, det är ändå inte så super dyrt skulle det nu vara så att du inte hittar något så kan du alltid fylla bilen med god polsk öl eller annat smått o gått... öl priset är ok 6kr för halvliter
10 svar · 4,7k läst
6
6543: Är det någon som valt den nya köksluckan i björk och har någon bild på det?
0 svar · 3,2k läst
M
Metatron: Ja. reklam är det även för ikea och i forumet även för många andra. För att du lägger ner en eller ett par saker i kundvagnen, betyder det inte att du måste köpa dessa luckor. Du förstår vilken otroligt stor prislista hemluckan skulle ha, med alla tänkbara luckmått modeller träslag och behandlingar de har. Om utbudet vore lika stort som ikea luckutbud vore det inte så svårt. Nej
9 svar · 6,6k läst
N
norrlandshus_sthlm: [citat] kolla på www.rinkabyror.se eller kolla på stormarknaderna efter handfatspaket
3 svar · 2,4k läst
L
ledighetskommiten: Det är svårt att få fuktspärren riktigt tät med en sådan modell (men det går). Varför inte samma i hela badrummet? Jag har köpt från http://www.sigro.se/ några gånger och det har funkat kanon. Annars har som sagt alla byggstälen driver ibland.
2 svar · 9,3k läst
M
Metatron: Hej Är bänkskivan ex massiv ek finns det speciella sågblad för ändamålet, bladen finns med tänder både neråt och uppåt vända gap. Så Niroog har rätt i det han säger. Men se till att bladet är tillräckligt styvt för just din bänkskiva annars kan det kosta mer än det smakar. Fråga efter sådana sågblad på bygghanden, dom vet där vad du ska ha. mvh/Leif http://hemluckan.se
2 svar · 3,0k läst
S
Selle: Jag har ett inkaklat bubbel kar. Golvbrunnen ligger strax innanför inspektionsluckan, med en glipa nertill på luckan så annat vatten kan rinna in till golvbrunnen. Glöm inte att täta skarven med silicon mellan kar och kakel på ovan sidan, annars sipprar det ner vatten där när man badar och det blir äckel-päckel med tiden! ;)
11 svar · 5,3k läst
KarlXII
KarlXII: Glöm inte olja baksidan också, annars kan luckorna slå sig. Samma sak gäller bänkskivor, som många bittert fått erfara.
3 svar · 4,1k läst
E
eson: [citat] Jepp rubb som stubb....det behöver inte bli så dyrt. Anlita ett en mans företag och du kommer att märka att prisskillnaden är stor jämfört med ett större företag.
4 svar · 1,1k läst
K
kallvp: tack
2 svar · 941 läst
K
2 svar · 941 läst
P
perf: Jag bor också i skåne så det blir billig transport om måtten skulle stämma. Både bilder och mått mottages tacksamt om det stämmer. Det jag behöver är överskåp där luckorna är en meter höga, ett skå som är 60 brett och ett som är 30. Dessutom två överskåp till kyl/frys samt en lucka till ett 60cm bänkskåp (ska bygga stommen själv efttersom det blir en specialare i ett
11 svar · 9,2k läst
M
Metatron: Nog är det sant att inget slår detta forum, men det är ändå bra att det finns ett speciel forum för kök där man kan dra nytta av designers med stort kökskunnande inom inredning och material kunskap, samt duktiga köks snickare som kan svara med "bra att veta knep" och "tecknisk beskrivning". Att få råd av de som har lång erfarenhet är inte fel...
1 svar · 3,1k läst
E
elinb: Hej igen, Vi har suttit och klurat lite sen sist och visst borde man kunna dra vatten och avlopp från badrummet som ligger vägg i vägg med det nya köket?? Om man placerar diskmaskinen och diskhoarna vid väggen mot badrummet så borde ju inte dragningen av V/A ledningarna bli en så stor apparat, eller? Huset är byggt på en platta på mark. Det kanske krånglar till det om avloppet är
2 svar · 2,3k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Ja, om du inte har en takanslutning så det är tätt uppåt. Det är ju rätt vanligt att man gör så. Då måste du fixa till ett galler och luftspallt framåt.
15 svar · 4,7k läst
C
common: Vi har "virr-varr" till vårat ekkök och jag tycker att det passar väldigt bra ihop... Fastnade direkt för den när jag såg den. Till detta har vi satt gråtonad mosaik, funkar väldigt bra hos oss.
10 svar · 1,2k läst
M
Ms_IT-Nisse: Vi kör med Lexel Senso, som har uttag med täcklock! Både snyggt och praktiskt i köket och på de ställen där man vill dölja uttagen.
4 svar · 4,2k läst
K
kuz: Tänk på att dimensionen måste vara 110 mm eller 4 tum till en toalett. Det är inte säkert knappt troligt att du har det från en golvbrunn. Så det blir nog till att bila ända till "stammen"
2 svar · 4,0k läst
G
Gummigum: Jag tror jag precis insett en sak -> ingen av Er som skrivit i den här tråden har skorsten va? Vår imkanal är ju ifrån skorstenen och ett litet fyrkantigt galler snett uppe under taket på en vägg. Det blir ju en box i taket s a s som vi fäller in lampor i (kanske) och som skall dölja alla krökar etc, Hälsar Ingrid
25 svar · 4,3k läst
S
s44132: Det finns inte så mycket att välja på. Vi tog en från Thermex: http://www.thermex.se/sw390.asp Det är svårt att hitta en bra lösning till lägenheter. Antingen får man ansluta till det fastighetens fläkt, vilket ofta ger lite dålig kapacitet (vårt val). Eller så måste man välja en kolfilterfläkt som bullrar, drar igång brandvarnaren och kräver regelbundet byte av filtret.
0 svar · 1,6k läst
A
alis: Har snubblat över ett lager kakel och klinker bestående av ca 15 väldigt snygga sorter av varje och i en vädligt bra kvalite. normalpris är ca 350-500kr/kvm som jag vill bli av med tänkt pris ca 60kr/kvm + frakt då om det måste skickas. Är någon intresserad så kan de maila mig på henrik.ahlqvist@comhem.se
0 svar · 1,2k läst
M
Midas: Vi har nu bestämt oss, det blir körsbär! Dock lite tveksamma till golvet. Men vi avvaktar till dess att vi har skåpen och kan kolla med just det ekgolvet till. Det är ju skillnad på ek och ek...
4 svar · 2,3k läst
J
Janne_L: Tackar! Och tack för hjälpen! ;)
5 svar · 9,5k läst
hajo
hajo: [citat] Japp, tråder gliider lite från ämnet :-* men jag vill bara replikera. Håller fullständigt med om att en av tjusningarna med att bygga nytt är att själv grejar o pysslar. Tyvärr känner jag att jag inte har den tid jag vill lägga ner. Hade gärna tagit tjänstledigt dessa månader då huset är under uppförande men den kostnaden törs jag inte ens räkna ut... :-/
15 svar · 3,4k läst
C
chitun: Vi är precis i startgroparna att bygga ett modulenthus. Ju mer man tittar desto fler tillval vill man ju ha! Är det någon som vet tillvalspriser på detaljer i köket som spiskåpa, rostfria vitvaror och spotlights under skåp m.m. Vi funderar även på tvättmaskin modell större och lite finare dörrar till samtliga rum. Någon som vet?
0 svar · 741 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.