19 687 läst ·
27 svar
20k läst
27 svar
Badrum på 2 kvm...
Hmmm... har precis byggt en liten toa med måtten cirka 1,3 x 0,7. Egentligen är utrymmet lite längre än 1,3 men en bärande balk i golvet ställde till problem angående avloppet och toastolen står därför en bit ut från väggen.
Det blev riktigt bra
Fast nån rullstol ska man nog inte ha med sig in där...
Mvh
Thomas
Det blev riktigt bra
Mvh
Thomas
Kraven på handikappanpassning är knappast aktuella här. Det är en bostadsrätt som i dag inte har någon dusch, enbart den här lilla toan. Gemensamma duschar finns i källaren...inte så kul. I fastigheten finns ingen hiss och det är besvärliga nivåskillnader för att överhuvudtaget komma in genom porten. Så handikappade vill nog inte bo här i vilket fall 
Det går jättebra... ;D
Vi har själva gjort ett badrum på 1,8m2
Dörr placerad ca 3/5 åt höger vilket innebär
ca 0,65 x 1m duschutrymme avgränsas med en 3-delad
duschvägg. Den går mao i höjd med högra dörrlisten.
Till vänster i rummet finns ett handfat samt en toastol där bägge är placerade mot kortsidan.
Handfatet är ett IFÖ standard ca 40 cm brett, toastol standard med smal vattentank vilket gör att stolen blir
ca 5 cm smalare.
Hoppas det är förståligt, kan ordna kort om intresse finns.
Mvh // Mathias
Vi har själva gjort ett badrum på 1,8m2
Dörr placerad ca 3/5 åt höger vilket innebär
ca 0,65 x 1m duschutrymme avgränsas med en 3-delad
duschvägg. Den går mao i höjd med högra dörrlisten.
Till vänster i rummet finns ett handfat samt en toastol där bägge är placerade mot kortsidan.
Handfatet är ett IFÖ standard ca 40 cm brett, toastol standard med smal vattentank vilket gör att stolen blir
ca 5 cm smalare.
Hoppas det är förståligt, kan ordna kort om intresse finns.
Mvh // Mathias
Jag kan ordna en bild eller två så får du se hur det ser ut
Visst det är ju inte "jätte" gott om utrymme men det går.
Har inte dom exakta måtten i huvudet men ca 1m brett
Visst det är ju inte "jätte" gott om utrymme men det går.
Har inte dom exakta måtten i huvudet men ca 1m brett
Hmmm..
Det verkar som att man måste ha en hemsida för att få in bilderna, och det har vi inte.
Om ni är intresserade av bilder så maila mig
Mvh Mathias, Nina o Oscar
Det verkar som att man måste ha en hemsida för att få in bilderna, och det har vi inte.
Om ni är intresserade av bilder så maila mig
Mvh Mathias, Nina o Oscar
Meijan. Ja det går alldeles utmärkt!
Lustigt nog ser vår dusch, toa o tvättfat ut precis som du tänker det. även dörren mitt på långväggen. O vi har 2*1 meter
Asch. sprang o tog massa kort på vår dusch nu, trodde man kunde lägga in dom lätt här nånstans.. men icke
Lustigt nog ser vår dusch, toa o tvättfat ut precis som du tänker det. även dörren mitt på långväggen. O vi har 2*1 meter
Asch. sprang o tog massa kort på vår dusch nu, trodde man kunde lägga in dom lätt här nånstans.. men icke
Klicka här för att svara