C
cy_berg: Tack för tipset!
2 svar · 1,6k läst
lastkaj
lastkaj: Ett bra råd i ett bra forum.
8 svar · 12,7k läst
Immobil
Immobil: [citat] ::) Slutsats: Vill du inte hjälpa till med maten, satsa på en spis i hörnet. ;) ;D
3 svar · 4,4k läst
P
PatrikJ: OK. Det kan alltså vara bra men det är ej nödvändigt. Misstänkte att Leca var relativt billigt. Jag köper några säckar med 12-20 mm... Tack för hjälpen! / PJ
2 svar · 1,8k läst
T
Thor-Sten: Corian mfl. plastskivor - Dyrt och dött..... Plast blandat med sand och färg......... Fördelar: - Homogent och stort motstånd mot fläckar - Lätt att rengöra - Finns i många färger och mönster - Inga synliga skarvar Nackdelar: - Repas lätt - Heta kokkärl smälter ytfinishen - Dyrt, kostar mer än tex.förstklassigt trä eller granit - Onaturligt, dött och ”plastigt” utseende Men det
4 svar · 2,2k läst
M
Maxen: Tack för hjälpen! Det blev en skiva från Culimar till slut. Billigare än det skulle ha blivit från Bauhaus om de hade haft den... /Maxen
10 svar · 5,1k läst
M
Meijan: [citat] Kanske...men det är sak samma om han nu själv blir handikappad, då måste han ju flytta, men det har han nog inget emot...
16 svar · 3,4k läst
M
mattiaxen: jo klart man kan hjälpa till. Jag tycker det är svårt i mitt fall när jag vet hur det ser ut i dag, där av tråden? :D
7 svar · 1,4k läst
R
rosebuddy: Hej! Talade med Hide-a-lite på telefon idag om en puck för 20w lampa. Den heter 1204, bygger endast 17 mm och finns i deras katalog som du kan ladda ner från www.hide-a-lite.se. Detta är en puck som dock ser ut som en infälld just för att den är infälld....ja du vet... //Lars
9 svar · 3,7k läst
Wigert
Wigert: Sätt uttagen på väggen i stället. Brytaren kan du sätta på lämplig plats, men under skåpen är fult. Transformatorn kan t.ex. läggas i lämpligt skåp. Köp låga puckar, alt försänk dem i skåpet. En framkantslist gör att du kan få mer flexibilitet i monteringen.
1 svar · 2,3k läst
B
Bohman: Vi ska ha ballingslövs kök och har fått bra hjälp med att rita upp köket! Mitt tips är ju att kolla lokala återförsäljare där kan du nog få hjälp med att rita upp köket som du vill ha det!! Får man fråga vilka ni ska bygga hus med? Vi bygger hjältevads hus! Mvh Annika som ändrat mitt kök 7 ggr nu :)
3 svar · 984 läst
Z
zLORFiNk: Hej A-K! Kopierar raskt mina kommentarer på ett annat inlägg...märk att det här gäller en annan modell, men jag tror säkert de är snarlik...som en extra kommentar kan jag bara säga att vi inte ångrat oss en sekund... "Kan inte ge dig något svar på vad som skiljer, men jag kan ge dig mina erfarenheter av den LG-kombo vi köpte - LG Side-by Side GR-L207GXGA. I mitt tycke så har den
1 svar · 2,2k läst
P
PJay: Ok, nu har jag hört mig för även hos andra källor. Klinker över hela leder överlägset! Så får det bli. Fast där sprack planen på att lägga en rad av mörk klinker intill sockeln och lägga ljusa plattor utanför den första raden. :-/ Fast det går nog att planera läggandet så att det hamnar en rad med mörka precis så att sockeln hamnar lagom. En fråga till: Min första tanke var
10 svar · 6,1k läst
Sweli
Sweli: Det finns olika fabrikat och olika priser. Det beror också på tjocklek du väljer. Vi hittade i Bromma en som säljer dessa skivor. Jag tror han sa 500:- för en 2400 mm skiva. Vi håller på bygga vårt badrum och ska använda skivorna till en del väggar. Vi tänkte kakla bänkytan där handfatet ska vara. Wedi är ett annat fabrikat: http://www.projektplanering.se/wedi.html
4 svar · 6,6k läst
Q
Qudan: Explosion och explosion??? Har hela huset exploderat eftersom man inte får höra nåt om vad som hände? Eller var det bara så att det var säkrat för lite för induktionshällen? Om man använder sig av en induktionshäll så måste man anpassa hela el-systemet, för att en induktionshäll kräver mycket ström. Är inte det gjort och man kör alla andra maskiner samtidigt så kommer propp
9 svar · 1,5k läst
A
A-K: Ja jag har kollat med elbutik.se. Hittade inget på deras webbsida. Men jag ska göra som du säger och skicka iväg en förfrågan! :)
5 svar · 3,3k läst
F
flundra: Vi kommer att välja en helt rostfri kåpa. Jag har några vänner som har en kåpa i glas och de har inte upplevt några problem med den. Och jag håller med dig, det ÄR snyggt.
2 svar · 1,3k läst
T
Tesa: Hej! Har precis köpt alla våra vitvaror av märke Bosch, ett tips är att kolla priser på flera ställen. Vi har fått priser från 32600 - 47000 på samma varor! Det är bara att ringa runt och begära in offerter.
7 svar · 3,5k läst
C
carra: Se mitt svar i "träpanel i badrum" carra
1 svar · 2,5k läst
T
Thor-Sten: Jättesnyggt med svart-vitt i badrummet. Jag har en bild på en rätt praktisk variant med vitt klinkersgolv, svarta granit väggar och vita detaljer (handfat mm). Superläckert! Säg till om du vill ha en länk till bilden Helena, så e-mailar jag den. MvH Thorsten
9 svar · 2,7k läst
P
PJay: 200.000:- är inga problem att komma upp i. Grejen är att passa på att köpa kök när någon säljare kör kampanj av något slag. Jag fick vitvaror för 25.000 på köpet tex. Om du sedan kan montera köket själv spar du runt 20.000:- till. Pruta så mycket du orkar med! Många tusen att tjäna. Försök få med extra tillbehöv på köpet tex. Gå till flera försäljare och plocka in
1 svar · 2,1k läst
D
david_persson: ok ..gipsskivan var tänkt för tätskiktet samt att ta ut eventuella ojämnheter..alltså måste allt ner såvida man inte kaklar direkt på befintligt kakel.frågan är om det håller 20 år till då eller om man skall riva ut allt.man tjänar kanske inte på det i längden. ???
2 svar · 2,7k läst
Sweli
Sweli: Fasting65 jätte snyggt kök Jag gillade verkligen touchen av de 3 taklampor över diskbänken. Mycket smakfullt ! Gratulerar ;D
13 svar · 4,4k läst
Sweli
Sweli: Tack för alla tips, jag hittade Damixas Tradition blandare mycket billigare än på Confortbutiken. Hade redan köpt där Mora Classic för 2650:- och dessuttom, som jag ville ha en större duschhuvud på 230mm fick jag betala för den 2695:- :o :o :o Jag hade beställt Damixa Tradition och det skulle kosta 4000:- men nu har jag avbeställt den och köpte samma på e-vvs.dk för 2800:- Så jag
3 svar · 4,2k läst
K
Kaugan: Vi har haft porslinsho från Ikea i ett år nu. Inte ett enda glas har slagit sönder mot diskhon. Och inget annat har gått sönder i hon heller. Och rent håller man väl överallt ändå? Torkar av och polerar spisen och på andra ställen, så jag ser inte en porslinsho som något ni inte ska ha bara för det är opraktiskt (om det nu är det?). Fast jag kan säga att man tröttnar lite på
6 svar · 8,7k läst
J
juttis: Har för mej att Westerbergs har sådana!
4 svar · 1,5k läst
G
Gummigum: Ja det är skillnad mellan plåt och plåt :-) Skulle misstänka att lacken gulnar dessutom med tiden...
9 svar · 7,4k läst
Immobil
Immobil: [citat] 8) När det gäller enfasmaskiner så är det i varje fall ingen skillnad. På gasfronten har jag inget att tillföra. ;)
3 svar · 4,7k läst
haddirajan
haddirajan: [citat] Vi har nog kört fem rengöringar på det, med det luktar ändå färsk plast om det. Det har ju en sån automatisk rengöring där man fyller på vätska i en behållare och sen tar den så mycket den vill ha. Kanske man kan köra med något annat medel ?
23 svar · 8,9k läst
Fasting65
Fasting65: Ja, det var en mer ingående beskrivning.... :) De där med klack/hylla i själva WC-skålen har jag för mej kallas "kontinental toalett" av vissa i branschen.
11 svar · 9,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.