2 985 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Rengöring av kakel
Produkter som diskuteras: "klinkerrent"
Paket för rena fogar
Fogrengöringsmedel + fogborste
399 kr inkl moms
461 kr
Läs mer
Efter ett missförstånd ser hela mitt nykaklade badrum ut på det viset och det är oglaserade plattor med ojämn yta. Jag har med andra ord hört mig för lite och även testat lite. Jag är inte klar, men det går framåt.
Om man pratar med försäljare så menar de flesta att just deras klinker-rent är jättebra, och på förfrågan så har de provat det med gott resultat.
Pratar man däremot med plattsättare så säger de att det är mekanisk rengöring som gäller och sen tar man det sista med saltsyra (utspädd). Mätta fogarna med vatten innan du provar med syra och tvätta av ordentligt med våt svamp efteråt.
Jag påstår inte att försäljarna ljuger, men det är nog bara lite damm eller nåt som de har tagit bort.
Hoppas att allt går bra!
Mvh
Thomas
Om man pratar med försäljare så menar de flesta att just deras klinker-rent är jättebra, och på förfrågan så har de provat det med gott resultat.
Pratar man däremot med plattsättare så säger de att det är mekanisk rengöring som gäller och sen tar man det sista med saltsyra (utspädd). Mätta fogarna med vatten innan du provar med syra och tvätta av ordentligt med våt svamp efteråt.
Jag påstår inte att försäljarna ljuger, men det är nog bara lite damm eller nåt som de har tagit bort.
Hoppas att allt går bra!
Mvh
Thomas
Klicka här för att svara