Kök
jedj: Den är köpt hos elektro skandia som är generalagent för cylinda. Det är Cylinda Rostfri IB12-18 RF, du får garanti i två år och på plats service, om den mot förmodan skulle gå sönder. ;DVi bor i Bromma Stockholm!
Olfe: Jag tror att mattan inte är så dyr, kanske 200:-/kvm men priset varierar ju så klart otroligt mycket. Sedan att få den inlagg och "svetsad" är nog den dyra biten...
Hhubbe: Tack för svaren Nu är skiten nertaget och kakelsätaren jobbar i detta nu. MVH H
carra: Hade klarlackad panel i vårt förra hus vi hade panelen i taket i 15 år. De nya ägarna har den fortfarande alltså inne på 16 året nu. carra ;D
byggimpert: [citat] Beslagdesign har, i mitt tycke, mycket snygga relingsystem, det finns två olika varianter, en modernare "Linero" i alu-look och en mer traditionell som heter "Rustik" och den finns i krom, mattkrom, mässing och oxid. Till Linero finns en massa tillbehör som tex. knivhållare, kokbokshällare, filterhållare, bestickkorg, diskställ, hyllor, krokar osv osv. Själv har jag rustikmodellen
FlitigaLisa: [citat] Men det är ju det jag gjort, kollat i instruktionsboken och där står det att "ta bort alla delar och fettfilter ur ugnen innan du genomför en pyrolys". Någon annan info om plåtar hittar jag inte... Men det kan säkert skilja sig mellan olika modeller/märken. Vi har en AEG nu och hade en Blomberg/Brandt innan och ingen av dem nämner plåtarna tillsammans med pyrolys.
Jesca_j: Vi hälsade på ett par som byggt ett nytt hus och de hade fällt in ett litet kylskåp i badrumsväggen så att bara dörren syntes i badrummet, baksidan av kylskåpet var in i tvättstugan som är vägg i vägg med badrummet. Snyggt i badrummet i alla fall! :)
sirbo: Min erfarenhet är att alla som säljer kök också kan rita kök. Vissa är bättre och vissa är sämre, detta oavsett återförsäljare. Det som ofta skiljer är antal utställningskök. Vissa ställen tar betalt för ritning som man sedan har tillgodo vid eventuellt köp.
Immobil: Kan detta va nåt för dig: [bild] ??? Visserligen ingen arbetsbänk, men ändå. ;)
Immobil: Minerit är en skiva från Tepro: http://www.tepro.se/Category.asp?Cat=154&catName=Minerit+VT+%22kakelskivan%22&s=2 ;)
Solana: Jag lurar också över detta, fast inte av samma orsak, mer över ... tänk om man tröttnar på kaklet..., man får ju dras med detta i alla herrans år. ??? Nu fick jag även en annan orsak att fundera över. :-/
PatrikJ: Hej igen jag har också vitmålad gips i köket. Välj riktbara spottar, det är helt klart värt den lilla extra kostnaden eftersom du då kan anpassa belysningen bättre till dina förutsättningar. / PJ
PatrikJ: Jag har beställt 22,5 cm plattor till mitt badrum på Centro. Jag köpte dom under kampanjen för 400/kvm och dom heter Instone White eller nåt, också dom utan fasad kant. Jag tror att kalksten funkar utmärkt i badrum, jag vet fler här på forumet som har det eftersom jag själv ställt samma fråga. Vad du ska tänka på är att kalksten kräver mer skötsel, du måste återfetta det några
Fasting65: Grejen är ju tyvärr att butiken inte har en enorm marginal där vi vanliga dödliga handlar - min bror säljer vitvaror i butik så jag vet. Marginalerna skiljer sej dock en hel del mellan märkena, och detta beror nog på två saker: 1) Märkets vilja att växa och ta marknadsandelar, dvs märken som slåss mot de största ger ofta bra priser till butik så butiken kan tjäna mycket/pruta
Fasting65: Tänk på att skorstenen väger ca 1 ton/ meter - om den är 1x1 meter. Tar du bort ett halvt ton tegel så lär ju konstruktionen försvagas betänkligt. Idén låter kul men rättså vansklig.
Fiffi: Hejsan! Vi har efter 7 månader i vårt nybyggda hus drabbats av ett flertal svarta prickar i duschen. Misstänkt likt svartmögel och inte är de lätta att tvätta bort heller!! Är det någon annan som har varit med om liknande?
PatrikJ: OK! Jag kan köpa den förklaringen helt klart. Jag tror jag kör med gips, fuktspärrad på utsidan. (Självklart även vägg/golv innan Premont ramen sätts dit o kläs in med gips) Tänk att man fortfarande kan lära sig saker trots den ålder man har!! (28 ;D ) / PJ
Fasting65: i bästa fall kan du få en stump av oss efter vi kaklat in vårt badkar - fast det förutsätter att du kan vänta ett par månader... eller så kan någon annan på forumet skänka bort en bit som har lite över.
Pebbe: Har en 4 år gammal Gorenje spis, keramikhäll. Funkar alldeles utmärkt.
AndersG: Det är ett generellt problem då de flesta spisar/hällar görs för trefas, av förklarliga skäl. Vissa spisar/hällar finns i enfasutförande eller kan kopplas i enfas, exvis för gamla hus som ej har trefas. Enda problemet med att ha för lite säkring (som jag ser det) är att man får byta den ibland ;) Är oftast bara ett problem ifall man kös alla plattor och ugnen, och hur ofta gör
Cribo: Clas Ohlson har en del spottar i varierande färger (vita, mässing, matt stål m.fl) som ser helt ok ut.
sandhall: [citat] Du har helt klart en poäng där. Man kanske skulle kunna lägga på en liten "bardisk" på utstickaren mot matplatsen, som är lite högre än själva bänken. Så skymmer det diskhon, och man slipper se den (och vad som ligger i den) från matbordet.
mickesgw: Vi har oxå en svart LG side by side som vi köpte på mässan -03 för 17000:- då ordinarie pris var 24000:- I övrigt håller jag med "zLORFiNk" Bild på vår finns under tråden svarta vitvaror. Vi är helnöjda med vår LG. Min bror köpte för 1 månad sedan en Samsung och änså länge är de nöjda. En skillnad är att på samsungen får vatten ur en "kran" och is ur en annan behöver