Har rivit ut en duschkabin och installerat ett badkar i ett nyligen helrenoverat och helkaklat badrum i ett betonghus från 1964. Problemet är bara att badkaret nu hamnat precis under eldosan för tvättmaskin. Det funkar ju inte pga elrisken (såklart) - så nu har jag flyttat elutaget till en lämpligare plats.
Frågan är nu: vad gör jag med hålet i den kaklade väggen där eldosan suttit??? Ett gapande hål, ca 6 cm stort med en grön eldosa i plast innanför?? Kan jag spackla igen hålet, dvs dosan, dutta på med tätskiktsfärg och sätta igen med fix och mosaik tex?
Eller går det kanske att "kakla" direkt över hålet med ngn kakeldekor tex..?
Tacksam för tips. Har ingen lust att kakla om hela väggen..

Kanske inte den snyggaste lösningen men det absolut enklaste är ju att skruva dit ett vitt täcklock över dosan.

/Mario

Det är inget alternativ för mig tyvärr. En utanpåliggande kopplingsdosa är inte spolsäker vad jag vet, och det är ingen långsiktigt bra lösning heller.
Jag är nu inne på att försiktigt bryta bort kringliggande kakelplattor utan att förstöra våtskiktet (puh), spackla igen dosan i väggen och sedan sätta dit nytt kakel... Är inte säker på om det går bara..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.