Jag lämnade in min diskbänksplåt till en plåtslagarfirma för att kapas om när jag byggde om köket. Och i samband med det skulle dom också reparera några små hål som var kvar på plåten sedan det stuttit en handikappstång framför diskbänken en gång i tiden..

Nu har jag fått tillbaka den, 2500:- gick det på och det ser ut som jag gjort jobbet själv...

Motiveringen från plåtslagarfirman var "Det är ju inte lätt att få det bra". :o

Här är lite bilder på den tragiska plåten:
5.jpg
4.jpg

Fler bilder finns på
http://ingemar.hem.net/diskbanken/diskbanken.html

Så är det någon annan som gjort något liknande?
Isåfall hur blev resultatet och vad fick ni betala?

Just nu sitter jag 2500:- fattigare med en plåt som är för ful för att användas :'(

Kan hålla med plåtslagaren om att det kanske inte är det lättaste att få det så snyggt i så pass tunn plåt som en diskbänk är gjord av. Men att ta 2500 för 4 svetspunkter och ett par minuters sliparbete låter lite i dyraste laget.

/Mario

Borde de inte förstått att de inte kunde göra det snyggt och sagt det? Stå på dig och klaga!

Mario skrev:
Kan hålla med plåtslagaren om att det kanske inte är det lättaste att få det så snyggt i så pass tunn plåt som en diskbänk är gjord av. Men att ta 2500 för 4 svetspunkter och ett par minuters sliparbete låter lite i dyraste laget.

/Mario
Dom kapade den på längden också.

Fick besök av snickaren som ska göra min arbetsbänksskiva, han skulle ta några mått.

Han hade sett många reparerade och kapade diskbänksplåtar och den jag hade var det fulaste jobb han sett..

Han sa att de han sett tidigare var gjorda mycket bättre och det var svårt att se att det överhuvudtaget var gjort något med plåten. Plåtarna brukar vara helt uppolerade så att dom såg ut som nya när man fick tillbaka dom från plåtslagarn...

Så jag har alltså valt en av de få plåtslagare som inte kan sitt jobb.. :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.