Hej! Jag håller på med den stora förvandlingen av vår tvättstuga i källaren till relax, med dusch, bubbelbad och bastu (så småningom..). Det skall bli klinkers på golvet, med golvvärme (Clas Ohlsons golvvärmematta Warmtouch) under. I duschutrymmet som är klart ligger självfallet värmekabeln (ännu inte inkopplad) under fuktspärren, men i det övriga utrymmet är jag inne på att lägga den i fixen. För i källaren ska man ju inte fuktspärra mer än i själva duschutrymmet. Är jag fel ute? Och hur skall jag göra med golvet där bastun kommer att vara - fuktspärr?
Några förslag?
Någon som lagt golvvärme direkt i fixet?
Tacksam för tips!

Vi funderade på att lägga värmekabeln direkt i fixet men blev avrådda av klinkersförsäljaren.
Så vi tog och flytspacklade in den innan vi klinkrade. Så här i efterhand så kändes det faktiskt bra. :)
Är man väldans duktig på att lägga klinkers kanske det ändå är lätt att få det jämnt och snyggt utan att spackla in värmekabeln???

Hej!

Jag har testat-

Det blir bättre värmefördelning och -magasinering om du flytspacklar in värmekabeln först.

Dessutom kan det vara lite kinkigt att få den färdiga ytan jämn och snygg (stora plattor är enklare)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.